10.11.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Eddie Irvine, posljednji plejboj Formule 1, rođen 10. studenoga 1965.

Od 1993. do 2002., nastupajući za Jordan, Ferrari i Jaguar, osvojio je četiri pobjede, imao jedan najbrži krug i 26 puta se penjao na pobjednički podij, potom je uspješan biznismen, danas jedan od najbogatijih ljudi u Sjevernoj Irskoj...

Edmund 'Eddie' Irvine mlađi rođen je u Newtownardsu u Sjevernoj Irskoj, na današnji dan prije 54 godine, no tijekom karijere vozača Formule 1 vozio je s trkaćom licencom izdanom u Republici Irskoj, pa je to često zbunjivalo i fanove i organizatore utrka, koji su ponekad znali greškom izvjesiti irsku zastavu umjesto tehnički ispravne britanske. 

I sam je Irvine dolijevao ulje na vatru izjavama kako su to gluposti, jer je on Irac, dok je Britanac zapravo nepostojeći, izmišljen pojam. To je samo jedna od mnogih kontroverzi koje su ga pratile, jednog od zadnjih ljudi u svijetu Formule 1 koji nije imao dlake na jeziku i vrlo se jasno izražavao o ljudima i događajima oko sebe. 

Kad tome pridodamo i sklonost razuzdanom tulumarenju i brojne ljubavne afere s poznatim i nepoznatim štovateljicama, jasno je da je njegova osobnost prije pripadala nekom drugom, ranijem vremenu ovog sporta. Irvine je izazvao kontroverzu već u svom prvom nastupu, u Suzuki 1993.

Pretekao je Ayrtona Sennu, vrativši se u isti krug s njim, pošto mu se činilo da Brazilac previše petlja oko obilaženja za krug Damona Hilla, s kojim se Irac borio za mjesto. To je izazvalo furioznu reakciju, pa čak i Sennin udarac šakom u boksu.


A i sljedećih nekoliko sezona nastavile su se kontroverze oko Irvinea, optuživanog za izazivanja sudara. Slijedile su diskvalifikacije i prijetnje oduzimanjem licence, ali i dokazivanje nepobitne brzine, koja je dovela do prelaska iz Jordana u Ferrari u sezoni 1996. 

Tri je godine bespogovorno bio vodonoša Michaelu Schumacheru, no kad se Nijemac ozlijedio 1999. Irvine se našao u ulozi vođe momčadi i borbi za titulu. Sezonu je završio kao drugi u prvenstvu, a ostvario je i svoje jedine četiri pobjede u karijeri. 

Nakon toga je još dvije godine nastupao za Jaguar, donijevši im dva jedina plasmana na podij u povijesti momčadi, a potom se povukao iz utrka i posvetio mnogobrojnim poslovnim interesima. Danas je jedan od najbogatijih ljudi u Sjevernoj Irskoj.






Mazda


Gulf

Tembo