24.5.2019. Autor: Roberto Baždo

Fordov 1.0 EcoBoost ponovno osvojio titulu međunarodnog motora godine!

3-cilindarski turbobenzinac pokreće svako četvrto Fordovo vozilo prodano u 2018. Poboljšan inovativnom tehnologijom deaktivacije cilindra, upisuje pobjedu u kategoriji motora do 150 KS na 11. međunarodnoj dodjeli nagrada za najbolji motor i pogonski sklop

Trocilindarski štedljivi benzinski motor s do 140 KS pokreće više od jednog od 4 Fordova vozila prodana u 2018. godini. Više od 1,6 milijuna modela s 1.0-litrenim EcoBoost motorom kupljeno je od 2012. godine. Inovativni motor ključna je značajka nadolazećih Fordovih elektrificiranih pogonskih sklopova, uključujući mild hibride Fiestu i Focus; plug-in hibride Transit Custom i Tourneo Custom – putnički.

Fordov 1.0 litreni EcoBoost motor je snažan, štedljiv i svestran, danas je proglašen najboljim međunarodnim motorom i pogonskim sklopom za 2019. godinu u kategoriji motora do 150 KS – na 11. dodjeli IEPOTY nagrada, gdje, od kada je 2012. plasiran na tržište, dominira.

Sa snagom od maksimalno 140 KS koja Vam omogućuje nezaboravno iskustvo vožnje, ovaj kompaktni motor s malim unutarnjim gubicima pokreće više od jednog od četiri Fordova modela prodana u 2018. te više od 410.000 vozila – od kompaktne obiteljske Fieste do kombija Transit Connect.

Ford je nedavno poboljšao 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor koji se nudi za Ford Focus i Transit Connect kako bi omogućio još manju potrošnje goriva s tehnologijama koje uključuju inovativni sustav deaktivacije cilindra, prvi puta primijenjen na tro cilindarskim motorim.


Značajna poboljšanja glave motora, sustava ubrizgavanja goriva i sustava kontrole emisije, također, nadopunjuju sustav turbopunjenja EcoBoost motora, visokotlačno izravno ubrizgavanje goriva i varijabilni zarvod (Twin Independent Variable CamTiming (Ti-VCT) tehnologije. Poboljšani motor bit će dio modela koji će se predstaviti na tržištu ove godine.

"1,0-litreni EcoBoost motor nastavlja postavljati nova mjerila za kompaktne benzinske motore, čak i nakon sedam godina i jedanaest nagrada nakon prve pobjede na međunarodnoj dodjeli nagrada za najbolji motor i pogonski sklop", rekao je Carsten Weber, Voditelj Istraživanja i naprednog inženjeringa pogonskih sklopova, Ford of Europe. "Čak i s 1,6 milijuna 1,0-litrenih EcoBoost motora koji su već na cesti još uvijek otkrivamo njihov potencijal. Novi, još ekonomičniji električni pogonski sklopovi s 1,0-litrenim EcoBoost motorom kao srcem vozila uskoro stižu na cestu."

Žiri, koji je birao međunarodni najbolji motor i pogonski sklop godine i koji se sastoji od 70 sudaca iz 31 zemlje, dodijelio je Fordovom 1,0-litrenom EcoBoost motoru ukupno 145 bodova te je tako ovaj motor osvojio prvo mjesto u kategoriji motora do 150 KS za 26 bodova, ispred motora BMW, PSA Group, Toyota/Lexus i Volkswagen.


Nakon plasmana na tržište, 1.0-litreni EcoBoost motor pokrenuo je trend u industriji za male benzinske motore s visokim kapacitetom, tri cilindra i turbopunjenjem.

“Od pobjede 2012. godine, ovaj mali dragulj odolijeva testu vremena, dok ga većina drugih proizvođača još uvijek pokušava sustići”, rekla je Nicol Louw, Car South Africa i članica žirija za dodjelu nagrada za međunarodni najbolji motor i pogonski sklop godine.

Ford je ranije ove godine najavio da će visoko cijenjeni 1,0-litreni EcoBoost motor pružiti osnovu za snažne i „živahne“ mild hibridne pogone u novim modelima Fiesta EcoBoost hibrid i Focus EcoBoost hibrid – dodatno poboljšavajući učinkovitost potrošnje goriva te istovremeno dopunjujući Fordovu zabavu u vožnji.

Što se tiče ovih sofisticiranih elektrificiranih pogonskih sklopova, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) zamjenjuje standardni alternator, omogućujući povrat i skladištenje energije punjenjem baterije od 48 volti, koja se obično gubi tijekom kočenja i vožnje bez opterećenja

Remenom pokretan starter/generator (BISG) djeluje i kao pogonski motor, koji koristi pohranjenu energiju kako bipovećao zakretni moment pogonskog sklopa– smanjujući količinu rada traženog od benzinskog motora kako bi se povećala ušteda goriva. Osim toga, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) pomaže u postizanju boljih i performansi, osobito pri nižim brzinama vrtnje motora, za fleksibilnije i opipljivije iskustvo vožnje. Ublažavanjem „turbo- rupe“, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) je omogućio Fordovim inženjerima da povećaju snagu 1,0-litrenog EcoBoost motora do 155 KS pomoću većeg turbopunjača.


Svestrani 1,0-litreni EcoBoost motor također će podržati Transit Custom plug-in hibrid, prvi u svojoj klasi i Tourneo Custom plug-in hibrid gospodarsko vozilo kako bi omogućio čistu električnu sposobnost vožnje bez straha u odnosu na domet vožnje.

Transit Custom plug-in hibrid trenutno je predmet testiranja u svrhu boljeg razumijevanja prednosti za okruženje i kupce u Londonu, UK, dok se daljnja testiranja uskoro planiraju provesti u valenciji, Španjolska i Kölnu, Njemačka.