4.4.2011. Autor:

FORDOVA TEHNOLOGIJA SMANJIVANJE TEŽINE INSPIRIRANA ČOKOLADOM

MuCell plastični dijelovi saćaste strukture smanjuju 20 posto težine, potrošnju goriva, emisiju plinova, a ne utječu na trajnost


- Ubrizgavanje plina tijekom oblikovanja stvara materijal koji u presjeku nalikuje čokoladici Aero na mikroskopskoj razini, a mjehurići ukazuju na to da je korišteno manje plastike
- Dijelovi troše manje energije i vremena za proizvodnju uz smanjenu emisiju i troškove


U svojoj stalnoj potrazi za smanjivanjem težine kojom se smanjuju i emisije i potrošnja, Fordove inženjere inspirirala je čokoladica Aero dajući im ideju kako dobiti lakše plastične dijelove ubrizgavanjem plinskih mjehurića tijekom proizvodnje. Kako bi se smanjila težina, postoji mnogo područja na kojima se može uštedjeti zamjenom vrste ili stupnja korištenog metala za lakše materijale. Na plastičnim dijelovi oduvijek je bilo nezamislivo uštedjeti na težini a da se pritom ne ugrozi snaga, izdržljivost ili funkcija, ali Ford je pronašao rješenje. MuCell tehnologija uvodi plinske mjehuriće u plastiku tijekom njezinog oblikovanja, ostavljajući saćastu strukturu mikroskopse veličine. Ti sićušni prostori smanjuju težinu uslijed manje količine iskorištenog materijala, a da pritom ne utječe na cjelovitost djela. Težina igra ključnu ulogu u emisijama plinova, a smanjenje sveukupne mase rezultira u smanjenoj potrošnji goriva i emisiji plinova. Težina vozila se povećala posljednjih 30 godina uslijed viših razina opremljenosti i radikalno poboljšanih sigurnosnih značajki. Ford se prihvatio smanjenja težine, ali i dalje uživa vodeću razinu opremljenosti i 5 zvjezdica po Euro NCAP testiranjima. MuCell donosi i mnoge druge prednosti primjerice niži tlak pri oblikovanju plastike i do 33 posto više proizvedenih dijelova po satu nego u konvencionalnom procesu. Ovo povećanje u brzini i učinkovitosti smanjuje potrošnju energije, emisije u proizvodnji i troškove dijelova koji se proizvode ovom inovativnom tehnikom.


MuCell tehnologija svoju će prvu primjenu imati na poklopcima motora koji će izaći iz proizvodnje tijekom nekoliko slijedećih godina na modelima Focus, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX, Mondeo i Galaxy

Stručnjak za MuCell tehnologiju, Carsten Starke oduševljen je potencijalom novog procesa. 'Kad sam prvi puta pogledao ovu plastiku ispod mikroskopa pomislio sam kako nalikuje čokoladici Aero!' Mjehurići u čokoladi mijenjaju okus, ali u našoj plastici smanjuju težinu, a lakši automobili imaju smanjenu emisiju plinova i značajno smanjenu potrošnju goriva. 'Na mnogo načina smanjujemo težinu, ne samo ovom novom plastikom, jer lakšim automobilima se lakše upravlja, bolje ubrzava i brže zaustavlja. Za kupca, to je win-win situacija, plastika je 20 posto lakša, troškovi nisu povećani niti je čvrstoća ugrožena, a Ford će biti bolji u svakom aspektu.'MuCell tehnologija svoju će prvu primjenu imati na poklopcima motora koji će izaći iz proizvodnje tijekom nekoliko slijedećih godina na modelima Focus, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX, Mondeo i Galaxy. Ford se obvezao na minimalo 100 kg smanjenja težine na svojem čak i najmanjem automobilu te 300 kg na velikim automobilaima i to do 2020. godine kao dio svoje inicijative o zaštiti okoliša. Ova inicijativa smanjenja težine koja uključuje MuCell tehnologiju, uključuje i mnoštvo raznih materijala kao Boron čelik visoke čvrstoće koji se sada uvelike koristi na Fordovim modelima. Novi materijali pridružuju se ostalim inovacijama kao primjerice EcoBoost motorima koji omogućuju upotrebu efikasnijih, manjih motora u većim vozilima bez utjecaja na performanse. Čitav niz ostalih mjera uključujući automatski stop-start sustav, automatsko zatvaranje uvodnika zraka i gume čine Ford ECOnetic modele među najučinkovitijima na tržištu.

(dvk)





Mazda


Gulf

Tembo