21.9.2019. Autor: Željko Marušić

Volkswagen Golf 1.6 TDI iz 2013. vruć dugo vergla i teško pali

Problem je u senzoru temperature ili EGR ventilu, a treba provjeriti brizgaljke, koje možda propuštaju gorivo

Posjedujem Volkswagen Golf 1.6 TDI IZ 2013. Problem je u tome što kad je motor jako zagrijan teško pali (dugo ‘vergla’). Kada je hladan ili po zimi, pali doslovno na dodir ključa. Potrošnja i rad motora inače su besprijekorni...

Mladen T.

Ako dizelski motor loše pali, svakako je bolje da je to kod toplog, nego kod hladnog motora. Naime, ovo drugo je u pravilu posljedica istrošenja cilindara/karika, odnosno ventila/sjedišta ventila. Tada motor propušta između karika i cilindara, odnosno kroz ventile, pa se u drugom taktu usisani zrak ne može dovoljno stlačiti i pritom zagrijati. 

Zbog toga se ubrizgano gorivo teško samo pali (to je princip rada dizelskog motora, za razliku od benzinca, kod kojeg se smjesa goriva i zraka pali svjećicom) i nastaju simptomi kakve navodite. Dakle, motor je vjerojatno u dobrom osnovnom stanju, a problemi s paljenjem mogu biti posljedica neispravnog senzora temperature (očitava krivu vrijednost pa ECU na temelju krivog podatka ubrizgava krivu pogrešnu količinu goriva). 

Uzrok može biti i u čađom blokiranom EGR ventilu, kojeg treba očistiti ili izmijeniti (ovisno o stupnju zaprljanosti). Treći mogući uzrok problema je u brizgaljkama, koje možda propuštaju gorivo. Zbog smanjenja viskoznosti goriva rizik propuštanja goriva veći je pri visokim temperaturama. 

Tada se u cilindrima ne može uspostaviti pravilan, stehiometrijski omjer goriva i zraka (za pravilno i potpuno izgaranje 1 g dizelskog goriva treba 14,5 g grama zraka i to je optimalan, stehiometrijski, odnosno 'lambda jedan' omjer). Zbog viška goriva javlja se razmjerni manjak zraka i ono se ne može upaliti...







Gulf

Tembo