17.5.2016. Autor: Željko Marušić

Je li gore previše ili premalo motornog ulja?

Loše je jedno i drugo, ipak, gore je premalo, zbog toga je važno redovito kontrolirati razinu ulja i po potrebi ga dolijevati...

Dosta sam o tome slušao i čitao pa me zanima vaš stav, je li štetnije previsoka ili preniska razina ulja?

Vedran S.

Svaki motor troši ulje, jer treći klipni prsten ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stijenki cilindara i ono potom izgara. Zbog toga je redovita kontrola i dolijevanje motornog ulja bitno je za trajnost i pouzdanost motora. 

Manjak ulja (kad se upali crvena lampica šteta je već napravljena) pogoršava podmazivanje i povećava habanje. U ekstremnim slučajevima izaziva zaribavanje, odnosno uništenje motora. 

Zbog toga je preporučljivo, barem svaka dva tjedna, kod starijim auta i češće, kontrolirati razinu ulja. Kad se približi oznaci 'min' na kontrolnoj šipki ulje treba doliti do  'max', ali ne preko, jer se mogu oštetiti katalizator i lambda sonda, u ekstremnim slučajevima i uništiti motor. 

Ulje kontrolirajte dok je automobil na ravnoj podlozi, a motor ugašen. Treba pričekati nekoliko minuta, dok se ulje iz gornjih dijelova motora potpuno ne slije u karter. To je najbolje napraviti ujutro prije paljenja motora, jer je tad mjerenje najpreciznije, a šipku nije potrebno prethodno izvući i obrisati od ulja.

Štetno je i premalo i previše, ali ipak je štetnije premalo. Malo veća količina (5 do 10 posto) nije opasna, a veći je problem kod dizelaša nego benzinaca.








Gulf

Tembo