9.10.2019. Autor: Stjepan Horvat

Kako produljiti vijek motoru? Ovo su pravi savjeti:

Ne forsirajte hladan motor, češće mijenjajte ulje, s filtrom, ne kupujte prejeftina ulja i 'no name' filtre, redovito provjeravajte razinu i po potrebi ga dolijevajte, podešavajte ventile, izbjegavajte preniske i previsoke okretaje...

Istrošenost motora nužna je posljedica korištenja, a bitno ovisi o načinu i stilu vožnje te kvaliteti održavanja. Trošenje ubrzava svako forsiranje i turiranje motora, posebno kad je hladan. Umjerena vožnja na nižim okretajima (2000/min kod dizelaša i 2500/min kod benzinaca), dok se motor ne počne zagrijavati, pitanje je i kulture ophođenja prema motoru.

Kod visokih okretaja znatno rastu inercijske sile te se povećava trenje i trošenje. No, mnogi ne znaju da nije dobra ni vožnja na preniskim okretajima. Tada motor pojačano vibrira, u kliznim ležajima otežava se podmazivanje, a problem je i u hlađenju. Također, kad su ljeti temperature visoke, nije dobro forsirati, jer se povećava rizik pregrijavanja motora, što ubrzava trošenje vitalnih dijelova.

Treba izbjegavati i nagla šaltanja i izmjene opterećenja, dakle voziti umjereno na srednjim okretajima. Iz prtljažnika izbacite sav suvišan teret, jer se time istodobno smanjuje i potrošnja goriva i habanje motora. O tome smo više puta pisali. A sada je važno istaknuti i ono što u održavanju i servisiranju može pomoći u produljenju vijeka motora, posebno:

• upotreba kvalitetnijeg ulja,100% sintetičnog kod turbo motora, a polusintetičnog ili sintetičnog kod atmosferskog,

• izmjena uljnog filtra pri svakoj izmjeni ulja,

• ne kupujte nerealno jeftina ulja u trgovačkim centrima,

• skraćenje intervala izmjene na 10.000 km, posebno ako se pretežno vozi u gradu,

• redovita kontrola i po potrebi dolijevanje ulja. Razina treba stalno biti između sredine i maksimuma,,

• kontrola zazora i podešavanje zazora ventila kod motora kod kojih se podešavaju, najkasnije na 30.000 km,

• čišćenje uljnih depozita, svakih 50.000 km,

• redovita kontrola rashladnog sustava te na 200.000 km preventivna izmjena termostata, pumpe rashladne tekućine i hladnjaka (više sutra u prilogu),

• izbjegavajte preniske i previsoke okretaje motora.





Mazda


Gulf

Tembo