8.10.2019. Autor: Željko Marušić

Kako riješiti problem s dvomasenim zamašnjakom?

To je 'rak-rana' Volkswagenovih dizelaša 1.6 TDI, pogotovo ako se šalta agresivno i često vozi u ritmu 'stani-kreni'...

Volkswagen Golf 1.6 TDI iz 2014. koristim za auto-školu. Premda me u osnovi dobro služi, nisam zadovoljan. Glavni je problem što dvomaseni zamašnjak, kao da je programiran, traje 50.000 km. Mijenjao sam ga na 50, 100, 150 tisuća kilometara, sada imam 198.000 i ponovno lupa, a popravak stoji tisuću eura. Što napraviti? 

Branko D.

Dvomaseni zamašnjak zbilja je 'rak-rana' Volkswagenovih dizelaša 1.6 TDI sa 90 i 105 KS, koji su se ugrađivali u Golf Vi i VII i Passat B7 (samo 105 KS) te Škodu Octaviju II. Problem je manji nego u u jednako snažnom 1.9 TDI iz prethodne serija, koji zbog ubrizgavanja 'pumpa-brizgaljka' znatno više 'lupa' od 1.6 TDI s ubrizgavanjem 'common-rail' (CR). Njegove su manje vibracije i 'udaranja', posebno u nižem režimu, razlog dužeg vijeka dvomasenog zamašnjaka. 

Dvomaseni zamašnjak zamišljen je da preuzima glavna dinamička opterećenja, zbijanjem i rastezanjem spiralnih opruga koje povezuju dva odvojena, međusobno zakretna dijela (zbog nastaje zamor materijala opruga, pa pucaju) te time produljuje vijek motoru, a posebno njegovim nosačima. 

Kod novih se dizelaša, praktički, nikad ne mijenjaju, a prije su često odlazili, jer su bili 'žrtveno janje' robusnih dizelaša, kao sada dvomaseni zamašnjak. Ako ugradite 'kompromisni' zamašnjak (jednomaseni s dijelom karakteristika dvomasenog), nećete ga više trebati mijenjati, ali ćete skratiti vijek motora, posebno u korištenju za auto-školu. 

Vijek dvomasenog zamašnjaka možete produljiti ako kandidatima ne budete davali voziti dok se motor potpuno ne zagrije. Tada radi 'mekše' i manje napreže zamašnjak.







Gulf

Tembo