16.2.2017. Autor: Željko Marušić

Kako utječe tip ubrizgavanja na tlak goriva?

Kod indirektnog ubrizgavanja starije generacije (single point) tlakovi su od 0,9 do 2 bara, a kod multi-point 2 do 5,5 bara

Pripremam seminarski rad na temu ubrizgavanje goriva u benzinski motor, pa me zanima kako utječe tip ubrizgavanja na tlak goriva, odnosno potrošnju i cijenu održavanja.

Tihomir N.

Kod benzinskog (otto) motora gorivo se ubrizgava (napajanje rasplinjačem napušteno je sredinom 1990-ih) indirektno, u usisnu granu i ispred usisnih ventila, i direktno, u cilindre. Kod indirektnog ubrizgavanja starije generacije (single point) tlakovi su od 0,9 do 2 bara, a kod multi-point 2 do 5,5 bara. 

U slučaju direktnog ubrizgavanja tlakovi ubrizgavanja neusporedivo su veći  - 50 do 200 bara. Time se povećava učinkovitost motora, ali i znatno povećava opterećenje te osjetljivost na kvalitetu goriva. Dakle, što napredniji sustav niža je potrošnja, ali skuplje održavanje.






Gulf

Tembo