18.2.2018. Autor: Željko Marušić

Kia Ceed treće generacije, kompaktni odlikaš iz sjene, 'crvena krpa' za Astru, Focus...

Potpuno nov, premda izveden iz dosadašnjeg, s prvoklasnom tehnologijom i najboljim infotainmentom, uz dorađene dosadašnje motore novost je turbobenzinac 1.4 T-GDi sa 140 KS

Kad je 2006. predstavljen Kia Cee'd, blizanac i prethodnik Hyundaija i30, konkurencija je bila opravdano zabrinuta 7-godišnjeg jamstva novog korejskog kompakta, razvijenog u Koreji i Njemačkoj, čija je proizvodnja pokrenuta u, tada najsuvremenijem pogonu u slovačkoj Žilini.  

Brojne je konkurente još više je uplašila uvjerljiva izvedba, koja se nudi po povoljnoj cijeni. Još je uvjerljivije to pokazao model druge generacije iz 2012.,  kojeg smo upoznali u osnovnoj hatchback izvedbi, a potom i u karavanskoj. 

Došlo je vrijeme za model treće generacije, kojeg je najavio Hyundai i30, kojeg smo također vozili u osnovnoj i karavanskoj izvedbi CW. Korejski kompakt, blizanac Hyundaija i30, u treću je generaciju iskoračio i promjenom imena. 

Naime izgubio je apostrof i sada se zove Ceed, umjesto Cee'd. Da nije potpuno nov, vidi se po zadržanoj dužini od 4310 i međuosnom razmaku od 2650 mm. Mo, već na prvi se pogled vidi da je niži, širi i dinamičniji. 

Visina je smanjena na 1447 mm (-23), a širina povećana na 1800 mm (+20).  Pokazuje i srodnost s novim i30, ali nudi i bitna poboljšanja, od 'tigar-nosa' i atraktivnije siluete.  Koeficijent otpora zraka snižen je na, za C-segment vrlo dobrih 0,30.


Izmijenjena je i dizajnerska filozofija u istoj dužini, koja je prednji prevjes skratila za dva centimetra, a toliko produžila stražnji. To je, uz optimiranje izvedbe stražnjih sjedala, pomoglo povećanju prtljažnika na 395 litara (+15). 

Kao i dosadašnji proizvodit će se u tri verzije, pored standardnog 5-vratnog, predstavljenog u 'prvom ešalonu', očekuje se i 2-vratni polu-coupe, karavan, a razvija se i četvrta karoserijska opcija - povišeni crossoverski model. 

Za sve je zajednička visoka tehnologija, koja se uočava po 'ledicama' u prednjim i stražnjim svjetlima, a uvodi se i grijanje vjetrobrana. 

Uz sve infotainmente i gadgete, koji se ugrađuju u suvremene kompakte, Ceed je to fino uklopio u 8-inčni ekran uz sustav Apple Car Play i mogućnost zvukovnog upravljanja. 

Sustavi aktivne potpore uključuju i djelomičnu autonomnu vožnju, do 130 km/h. Naravno, u opciji su sustavi nadzora vožnje u traci, upozorenje na umor, autonomno kočenje s uočavanjem pješaka. 

Ponudu motora otvara provjereni atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS, slijedi 3-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.0 T-GDi sa 120 KS, a novost je 4-cilindarski 1.4 T-GDi sa 140 KS. 

U dizelskoj je ponudi također provjereni 1.6 CRDi sa 115 i 136 KS. Za snažnijeg dizelaša, kao i najsnažnijeg benzinca, uz ručni je mjenjač predviđen automatski s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. 

Potrošnja? Osnovni benzinac 5,8 l/100 km, 1.0 T-GDi - 5,2 l/100 km, 1.4 T-GDi 5,4 l/100 km (automatik - 5,5), 1.6 CRDi/115 KS - 3,8 l/100 km, 1.6 CRDi/136 KS - 3,9 l/100 km, (automatik - 4,1). Naravno, riječ je o deklariranim vrijednostima. 

U ponudi je i 'Eco Pack', s aktivnim rešetkama hladnjaka, dodatnom oplatom podnice i sniženom podnicom. Službena će premijera biti početkom ožujka na salonu u Ženevi, a prodaja bi mogla startati pred ljeto. 

Cijene zasad nisu poznate, a vjerojatno će biti tek neznatno povećane. Dakle, konkurencija neće imati 'mira'.






Mazda


Gulf

Tembo