9.11.2019. Autor: Roberto Baždo

KIA Futuron - koncept kao moguća najava novog Sportagea!?

Korejci su pokazali novo konceptno vozilo Futuron, kupeovski SUV s pogonom na sva 4 kotača (e-AWD), koji najavljuje kako će u skoroj budućnosti izgledati dizajn električnih vozila.

Koncept Futuron predstavlja moderan i samouvjeren izgled progresivnog električnog kupeovskog SUV-a, onako kako ga vidi Kia. Samo ime Futuron sastavljeno je od engleskih riječi future i on, što znači budućnost i upaljeno, a predstavlja električnu prirodu budućeg SUV dizajna ove sve popularnije marke automobila.

S dizajnom, koji se temelji na dinamičnim, čistim linijama, koncept Futuron spaja elegantne proporcije s čistim linijama i površinama. Njegova laka SUV kupeovska karoserija utjelovljuje potpuno električni 4x4 pogon, omotan odvažnom, modernom vanjštinom, koja se dobro slaže s prilagodljivom, visokotehnološkom unutrašnjošću.

Futuron, koji su dizajnirali u Kijinom dizajnerskom središtu u Koreji, upravo je debitirao na međunarodnom salonu u Šangaju, gdje će ga posjetitelji moći pogledati do 10. studenog.

Koncept KIA Futuron temelji se na ‘360-stupanjskoj’ dizajnerskoj koncepciji koju karakteriziraju čiste, glatke linije bez nepotrebnih ornamenata. Karoserijske površine stvaraju niz napetih, tečnih linija, koje se okreću, šire i skupljaju oko karoserije. Rezultat je elegantan i aerodinamičan izgled.

Futuron između ostalog odskače i zbog svojih impozantnih proporcija. Njegove dimenzije – dužina: 4.850 mm, visina: 1.550 mm, međuosovinski razmak: 3.000 mm – i viši klirens djeluju skladno s nisko postavljenom karoserijom, što kreira dinamičan, samouvjeren stav. Usporedbe radi navedene su dimenzije Kijinog najvećeg SUV-a Sorenta (dužina: 4.800, visina: 1.690 mm, međuosovinski razmak: 2.780 mm), koji je dimenzijama dosta skromniji. Nizak stav SUV kupea ostavlja moćan dojam, koji će možda u skoroj budućnosti postati prepoznatljiv znak novih modela KIA. Oni će biti samouvjereni, sportski i moderni, ali ujedno i elegantni.


Mreža laserskih radara (LiDAR) za 4. stupanj autonomne vožnje
Potpuno električni pogon Futurona omogućava takav oblik. Snažna baterija smještena je nisko ispod dna kabine i pruža električnu energiju za četiri elektro motora, koji su ugrađeni u kotače. Nizak položaj vozila skladan je s niskim centrom gravitacije i vrhunskim e-AWD sustavom, koji se munjevito odaziva na vozačeve inpute.

Futuron, koji je sportsko vozilo na SUV platformi, sa svojim udobnim, unazad nagnutim sjedalima korisnicima pruža novi način interaktivnog voznog iskustva, koji je primjeren za urbanu sredinu. Različiti elementi konstrukcije i oblika vozila omogućavaju jaku povezanost između vozača i vozila.

Prednji dio karoserije proteže se od pokrova motora gotovo do kabine čime se stvara veza između vozačevog sjedala i ceste ispred njega. Krov je neuobičajen, jer ima panoramski prozor u obliku dijamanta sa 360-stupanjskim jezgrom, što podsjeća na tradicionalnu prikaz NLO-a. Pored pružanja prirodnog svjetla u kabini takav krov, koji je produžen do sredine pokrova motora, vozačima omogućava izuzetan pregled ceste ispred vozila. Na staklenom krovu ugrađena je mreža laserskih radara (LiDAR), koja spada u 4. stupanj autonomne vožnje bez upotrebe ruku i očiju u većini voznih uvjeta.

360-stupanjska tematika očita je kod osvjetljenja, koje naglašava oštre karakterne crte, koje zaokružuju Futuronovu karoseriju. Ova zabavna i interaktivna funkcija se osvjetljavanjem odaziva na pokrete i pomjeranje izvan vozila i time dokazuje blisku vezu između vozila i vozača, još prije ulaska u vozilo.

Sprijeda Futuron donosi novu modifikaciju ‘tigrovog nosa’, maske motora, koja je duže od desetljeća karakteristična za Kijin dizajn. Uz zadržavanje osnovnih principa dizajna – čist izgled s logotipom u sredini –  dizajneri su pomakli granice širenjem izgleda prednjeg dijela vozila i tako stvorili zadržano, ali dovoljno elegantno ‘tigrovo lice’.

Nov izgled prednjeg dijela, sličan onom od koncepta Imagine by Kia, predstavljenog na ovogodišnjem salonu u Ženevi, najavljuje dizajn budućih električnih Kia vozila.

Konstrukcija električnog pogona i ugradnja sustava 4. stupnja autonomne vožnje omogućila je nastanak prostrane i prilagodljive kabine kakvu do sada još nismo vidjeli. Prednja sjedala napravljena su od prilagodljivih materijala i mogu se postaviti u uspravan ‘vozni’ položaj ili položaj za odmor, kada su nagnuta nazad za odmaranje, što je karakteristično za prvi razred u zrakoplovima. Aktiviranjem Futuronove autonomne vožnje prednja sjedala naginju se unazad, dok se upravljački obruč pomiče prema armaturnoj ploči. Ležeći položaj sjedala smanjuje umor na dužim relacijama.


Jedno od najizrazitijih područja u kabini je kokpit. Grafičko korisničko sučelje (GUI) kokpita iskače iz vrata na vozačevoj strani i obavija se oko upravljačkog obruča kao luk. To spaja instrument ploču izravno s audio-video zaslonom na središnjoj konzoli i povezano je sa zaslonom, ugrađenim na upravljačkom obruču. GUI sučelje, kojim upravlja tehnologija umjetne inteligencije, prikazuje korisne informacije o autonomnoj vožnji i navigaciji, što omogućava jedinstveno korisničko iskustvo. Završetak luka kokpita s GUI sučeljem usmjeren je prema cesti i izgleda kao interaktivno osvjetljenje zvjezdanog oblaka.

Očekivano, Futuron nije potvrđen za masovnu proizvodnju, iako će njegova rješenja KIA zasigurno koristiti u svojim budućim modelima.




Mazda


Gulf

Tembo