12.11.2019. Autor: Željko Marušić

Kia Optima (2020.), crvena krpa za Volkswagen Passat

Petom generacijom dosad najjači korejski upad u carstvo premium limuzina srednje klase, s atraktivnim dizajnom i prvoklasnom hi-tech izvedbom, meko-hibridnim i plug-in-hibridnim pogonom...

Na našem, a i europskom tržištu korejske limuzine rijetke su 'zvjerke', jer je to, kako (često) u nogometu biva, 'igra u kojoj pobjeđuju Nijemci'.

Prvenstveno se  to odnosi na Volkswagen Passat te Audi A4, BMW Serije 3 i Mercedes-Benz C-klase u premium klasi. Ostalima (Peugeot 508, Opel Insignia i Ford Mondeo, koji se uskoro povlači) ostaju mrvice, ali na sjevernoameričkom tržištu korejske limuzine, Hyundai Sonata i Kia Optima, igraju značajnu ulogu. Spadaju među najprodavanije uvozne modele. 

Ovo je priča o korejskom novitetu koji se nada i europskom uspjehu, a sve je počelo 1987. modelom Capella, na bazi uspješne Mazde 626. Tako je napravljen i nasljednik Clarus, koji je od 1995. do 2000. počeo 'europsku turneju'. Optima iz 2000., prva iz vlastitog razvoja, na EU tržištu brendirana je kao Magentis, a na našem je zapaženija bila sestrinska Hyundai Sonata. 

Druga, slična, stigla je 2005., a treća 2010. Kod nas nezapažena, postigla je dobar uspjeh na svjetskom tržištu, posebno američkom. Prodano ih je blizu milijun i pol, a još veći uspjeh (1,6 milijuna na svjetskom tržištu) postigao je model četvrte generacije iz 2015. 


To je dobra uvertira za model pete generacije kojeg ćemo upoznati početkom ožujka 2020. na salonu u Ženevi. Nudit će se u 4-cilindarskoj i V6 turbobenzinskoj verziji, obje po meko-hibridnoj 48V tehnologiji, a ‘forte’ će biti plug-in-hibrid. Nada se i europskom uspjehu…

Pogledajte video o još uvijek aktualnom modelu:







Mazda


Gulf

Tembo