25.10.2019. Autor: Oliver Marić

Kia razvija radarski tempomat s tehnologijom strojnog kočenja

Najstariji južnokorejski proizvođač automobila najavio je kako će zajedno sa Hyundai Motor Group razvijati radarski tempomat sa strojnim učenjem (SCC-ML)

Riječ je o sustavu asistencije koji budno prati i uključuje vozačeve uzorke autonomnog načina vožnje kako bi se prilagodila vozaču, a sve to uz pomoć umjetne inteligencije. Presedanska tehnologija u autoindustriji bit će dio sustava asistencije za pomoć vozaču (ADAS), a postepeno će se ugrađivati u buduća vozila Kia, ali i u sestrinske Hyundai i luksuznu marku Genesis. Potonja će marka biti prva u kojoj će se tehnologija primjeniti, a špekulira se kako bi moglo biti riječ o novom GV80 modelu.

Radarski tempomat od krucijalne je važnosti za ispravan rad ADAS sustava jer održava razmak do vozila ispred tijekom vožnje brzinom koju je vozač podesio. SCC-ML (Smart Cruise Control Machine Learning) kombinira umjetnu inteligenciju i SCC u sustav koji nadzire i uči od vozačevih navika. Strojnim učenjem radarski tempomat autonomno vozi s identičnim uzorcima kao vozač. Kod današnjih radarskih tempomata vozač sam podešava razmak između vozila i ubrzavanje, no ta podešavanja dosta odstupaju od realnih uvjeta na cesti. Uz pomoć strojnog učenja, ovaj će sigurnosni sustav još dodatno podići ljestvicu komfora i sigurnosti kada je riječ o putovanjima na autocesti.

Sustav djeluje na slijedeći način: senzori (prednja kamera ili radar) neprestano prikupljaju informacije o vožnji te ih šalju u centralno računalo. Nakon toga, računalo izdvaja za vožnju bitnije detalje i tako identificira vozačeve uzorke, a tijekom tog procesa umjetna inteligencija upotrebljava algoritam strojnog učenja. Tako, primjerice, sustav prikuplja  podatke pri održavanju kratkog razmaka do vozila ispred tijekom sporije vožnje, gradske vožnje i ubrzavanja na autocesti. Uzevši u obzir navedene situacije, SCC-ML analizira više od deset tisuća uzoraka i tako razvija fleksibilnu tehnologiju radarskog tempomata koji se prilagođava korisniku tj. vozaču, pri tom ne uzimajući u obzir opasne navike vozača koje bi mogle ugroziti putnike i ostale sudionike u prometu.

Ovaj sustav trenutno ne daje mogućnost prepoznavanja dvaju ili više vozača, već samo jednog, no nakon jednosatne vožnje lako se prilagodi uvjetima drugog vozača. S dolazećim sustavom asistencije za autoceste (Highway Drive Assist), koji uključuje automatsku promjenu vozne trake, SCC-ML će krenuti u 2,5 stupanj autonomne vožnje, a za prve prijeđene kilometre uz pomoć naprednog sustava treba još malo pričekati.





Mazda


Gulf

Tembo