18.9.2019. Autor: Roberto Baždo

KIA razvila robotski prsluk VEX, namijenjen radnicima u proizvodnji koji puno sati provode s rukama iznad glave

Inovativni Korejci olakšat će posao svojim radnicima...

VEX poboljšava fizičku snagu radnika u proizvodnji oponašanjem pokreta ljudskih zglobova čime ljudima omogućava bolju potporu i mobilnost. Prsluk, bez ikakve baterije, kao prvi na svijetu koristi policentrične osovine – s potporom mišićima u više točaka – s ciljem smanjenja umora i unapređenja učinkovitosti. Namijenjen je prvenstveno smanjenju opterećenja radnikovog vrata i leđa kada mora držati ruke iznad glave.

Novi robotski prsluk VEX je do 42% lakši od konkurentskih proizvoda
S težinom koja je od 22 do 42 % manja od konkurentskih proizvoda VEX se nosi kao ruksak. Korisnik provuče ruke kroz trake na ramenima prsluka i nakon toga zategne kopče na prsima i oko pojasa. Leđni dio može se prilagoditi u dužinu do 18 cm, dok se stupanj snage  može prilagođavati na čak šest različitih jačina – do 6,6 kgf (kilogram-force, kilogramska sila).

„VEX radnicima pruža veću potporu kod opterećenja, mobilnost i prilagodljivost kod rada iznad glave”, rekao je DongJin Hyun, voditelj robotike u grupaciji, inače 5. najvećoj automobilskoj grupaciji na svijetu. „Radnici će itekako cijeniti lagodno nošenje VEX-a  i rad s njim. Na novo razvijeni VEX namijenjen je radnicima u proizvodnji čiji rad se prije svega obavlja iznad glave, npr. tijekom rada na donjem dijelu vozila – kod namještanja kočionih i ispušnih cijevi. Razvoj robotskog pomoćnika VEX rezultat je 10-mjesečnog pilot programa u dvije američke tvornice grupacije. Test je bio vrlo uspješan, jer je radnicima olakšao rad i povećao produktivnost zbog čega su obje tvornice uključile sustav VEX u svojim proizvodnim pogonima. Grupacija trenutno postupno uvodi VEX u tvornicama širom svijeta i očekuje komercijalnu upotrebu u drugim granama industrije do kraja ove godine.

Komercijalna upotreba robotskog pomagala za rad u čučećem položaju
Grupacija Hyundai-Kia je, kao dio svojih planova razvoja različitih robotskih tehnologija, već pustila u komercijalnu upotrebu lako robotsko pomagalo CEX (Chairless EXoskeleton), koje rasterećuje koljena, leđa i mišiće radnika kako bi bez mnogo fizičkog naprezanja mogli raditi u čučećem položaju. S težinom od samo 1,6 kg CEX  je vrlo lagan i može izdržati težinu do 150 kg.


Robotski pomoćnik CEX se s prilagođavanjem traka u predjelu pojasa, bedara i koljena jednostavno namješta i prilagođava dimenzijama i težini korisnika. Na raspolaganju su tri razine podešavanja (85 / 70 / 55 stupnjeva). Smanjenjem opterećenja leđa i mišića donjih udova za 40%, CEX smanjuje se umor i poboljšava učinkovitost.

Razvojem robotskih pomagala VEX i CEX grupacija pokazuje odlučnu predanost zdravlju i dobrom raspoloženju radnika u proizvodnji i upotrebi napredne robotike.

Grupacija također namjerava predstaviti različite robotske tehnologije, npr. hotelskog robotskog pomoćnika (Hotel Service Robot), prodajno-servisnog pomoćnika (Sales Service Robot), punioca električnih vozila (Electric Vehicle Charging Manipulator) i ostala rješenja s područja osobnih robotskih pomoćnika koji se tiču mobilnosti.

Budućnost nosive robotike
Prema podacima međunarodne udruge robotike (International Federation of Robotics) grana nosive robotike bilježi rast od 14 posto koji se sve više povećava. 2021. godine će širom svijeta biti prodano oko 630.000 komercijalnih robota, s najvećom potražnjom u automobilskoj industriji. U 2017. godini je u automobilskoj djelatnosti bilo u upotrebi 126.000 robota, što je predstavljalo 33% svih komercijalnih robota. U izvještaju istraživačke skupine BIS Research najavljeno je da će globalno tržište robotskih nosivih uređaja godišnje rasti za čak 47,4%.

Kia, koja je vrlo rano prepoznala trend na globalnom tržištu, razvijanjem takve tehnologije aktivno ulaže i jača svoju prisutnost na području robotske industrije.






Gulf

Tembo