17.10.2019. Autor: Dino Milic-Jakovlic

Zaboravljene marke: Armstrong Siddeley (1919. - 1960.), engleski majstori za luksuz i avionske motore

Među prvima su uveli aluminijski blok i ventile u glavi (OHV), glavni je problem bila visoka cijena, kao i drugim britanskim proizvođačima u toj klasi: Jaguar je za mnogo manje novca nudio sličnu dozu luksuza i bolje performanse...

Armstrong Siddeley je britanska automobilska tvrtka, slavnih korijena, nastala 1919., kad je Armstrong Whitworth Development Company kupila tvrtku Siddeley-Deasy. Stvarni je početak bio 1902., kad je John Davenport Siddeley utemeljio tvrtku Siddeley Autocars iz Coventryja. 

Počela je s proizvodnjom automobila po licenci Peugeota, a 1905. spaja se s tvrtkom Wolseley i nastaje Wolseley - Siddeley. Proizvodili su i automobile za britanski dvor, a 1909. Siddeley razvrgava partnerstvo s Wolseleyem te kupuje tvrtku Deasy Motor Co. 

Nastala je tvrtka Siddeley-Deasy, koja je 1912. za svoje automobile počela koristiti slogan ‘Tihi poput sfinge’. Tijekom Prvog svjetskog rata prebacuju se na industriju kamiona, ambulantnih kola i specijalnih vozila, a 1915. pokreću proizvodnju zrakoplovnih konstrukcija i avionskih motora. 

Početkom 1920-ih pokreću proizvodnju automobila, koji su ubrzo postali poznati po luksuznoj izvedbi i naprednoj tehnologiji. Proizveli su i službeno vozilo za kralja Georgea V. Siddeley je 1928. sklopio partnerstvo s Walterom Gordonom Wilsonom, koji je izmislio poluautomatski mjenjač, što je tada bila revolucionarna tehnologija u automobilu. 


Napredak u tehnologiji se nastavio te su 1933 napravili motor s aluminijskim blokom i ventilima u glavi (OHV). Tvrtka 1935. kupuje tvornicu za proizvodnju aviona Hawker Aircraft i nastaje Hawker Siddeley. 

Tijekom 1930-ih proizveli su niz luksuznih automobila, te postaju jedan od najuglednijih britanskih proizvođača. U II. svjetskom ratu koncentrirali su se na proizvodnju motora i dijelova konstrukcije zrakoplova. 

Nakon rata nastavljaju s izradom automobila, a posljednji model bio je Star Sapphire, predstavljen 1958., a rađen do 1960. Amblem sfinge krasio je masku hladnjaka njihovih modela, podsjećajući na stari slogan. 

Glavni problem bila im je visoka cijena, kao i drugim britanskim proizvođačima u toj klasi: Jaguar je za mnogo manje novca nudio sličnu dozu luksuza i bolje performanse.






Mazda


Gulf

Tembo