20.3.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Mercedes-Benz C 180 d Edition 1, prva stepenica limuzinskog luksuza

S izvrsnim Renault-Nissanovim dizelašem od samo 116 KS praši dobro, itekako, bez problema hvata 'dvije glave', a troši pet do šest litara

Nedavno je Mercedes-Benz C-klase četvrte generacije W205 (peti u seriji jer je prvi u seriji W201 nosio oznaku 190) proslavio treći rođendan, što znači da ima još godinu dana do redovnog redizajna i četiri godine do dolaska. Ovaj smo model već vozili u snažnijoj verziji 220 d BlueTEC, a sada je došao red na inačicu s baznim dizelašem i pristojnim paketom opreme 180 d Edition 1. Zanimljivo u tom modelu je što se pokreće Renault-Nissanovim turbodizelašem od 116 KS i 280 Nm. Taj motor pokreće seriju Nissana  (Qashqai, X-Trail) i Renaulta (Kadjar, Megane, Scenic, Espace).

Jedino u Mercedes-Benzu taj motor ima baznu specifikaciju sa 116 KS i 280 Nm, dok se u Renault-Nissanu koristi sako sa 131 KS i 320 Nm, koja se ugrađuje u dizelašu stepenicu više - 200 d, doduše sa 136 KS. Ovaj izvrstan dizelaš dio je paketa suradnje u kojoj Mercedes-Benz A i B-klase koriste slavni 1.5 dCI, Mercedes-Benz Citan je samo Renault Kangoo s drugom maskom, ali Renault je bio prisiljen žrtvovati Twingo, kako bi ga u Novom Mestu proizvodili kao blizanca Smart ForFoura, s motorom straga. 

Sve bitno o tom modelu je već smo napisali, to je najmanji od 'pravih Mercedesa'. Testni model ima sve što smo već upoznali u skupljoj verziji, a cijenom od 241.740 kn je koliko-toliko prihvatljiv 'običnim sretnicima'. Ima sve što treba luksuznoj limuzini, prezentira se svime kao pravi premium auto. Ni po čemu ne odaje da je riječ o, praktički, ulaznom modelu, ima sve značajke luksuza, a C-klasa se već nakon prezentacije pokazala pogođena. Ozbiljnost i ekskluzivnost pojačava koncepcija s uzdužno ugrađenim motorom i pogonom straga.

Najvažnija dvojba ovog modela je koliko je 'mali' dizelaš prikladan i je li dovoljan za ovakav auto 'od kalibra'? Podaci govore dovoljno. Ubrzanje do stotke za 11,1 s i najveća brzina od 205 km/h performanse su taman po mjeri za vožnju u statusnoj limuzini. Možda se nekome čine nedovoljno uvjetima, ali u stvarnosti, ne treba tražiti ni više ni bolje. Dojam je čak bolji nego što pokazuju podaci, jer C 180 d, zahvaljujući momentu od 280 Nm pri samo 1500/min povuče bolje od očekivanja. Može se reći i da je temperamentan.

Uzdužno postavljen motor i stražnji pogon zaslužni su za dinamičnost i okretnost, dakle nešto više spontanosti nego ih nudi automobil 'konfekcijske' koncepcije, s poprečno ugrađenim motorom i pogonom straga. Sve je precizno izbalansirano, a ručni 6-stupanjski šaltung zaokružuje uvjerljiv dojam. Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva izgleda boljom opcijom, ali i to je upitno, jer se osnovni dizelaš i ručni mjenjač izvrsno slažu. Spontano potegne od niskih okretaja, a činjenica da najveću snagu razvija već od 3000/min pokazuje da za dinamičnost ne treba pretjerivati s okretajuma.

Uvjerljivosti i dinamičnosti pomažu izvrstan ovjes, učinkovita sigurnosna elektronika i 'ubojite' kočnice koji pokazuju da su prilagođeni i dvostruko snažnijem motoru. Performansama na autocesti. pogotovo pri visokim brzinama, jako pomaže izvrsna aerosinamika, uz koeficijent otpora zraka od samo 0,25. Zboh toga se lakoćom postižu visoke mrzine, bez problema potegne 'dvije glave' i ova je C-klasa 'špicom' od 205 km/h najbrži auto na tržištu s motorom od 85 kW (najvažnija EU klasa), odnosno 116 KS. Sve je to zaslužno za prosječnu potrošnju od 5,9 l, koju je moguće približiti petici. Treba voditi računa da je riječ o vrlo solidnom autu, ukupne mase od (realno) 1,5 tona.

Dakle, kakavje bazni Renault-Nissanov dizelaš od 116 KS i 280 Nm? Izvrstan! Je li dovoljno uvjerljiv u Mercedes-Benzu C-klase? Itekako. Možda će vam se učiniti da ponavljamo poznatu frazu, ali snažniji dizelaš zbilja ne treba.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila, 16V (lanac)

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 80 x 79,5 mm

Snaga: 85 kW (116 KS) pri 3000-4600/min

Moment: 280 Nm pri 1500-2800/min

Pogon: na stražnje kotače

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga Multilink

Kočnice: samov. diskovi 295, diskovi 300 mm

Gume: 205/60 R16

Karoserija: limuzina srednje klase, 4 vrata, 5 sjedala

Dimenzije: 4686 x 1763 x 1442 mm

Osovinski razmak: 2840 mm

Prtljažnik: 480 l

Masa/nosivost: 1465/650 kg

Spremnik goriva: 60 l

Krug okretanja: 11,2 m

Najveća brzina: 205 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,1 s

Potrošnja: grad 4,5 / otvoreno 3,4 / kombinirano 3,8 l/100 km

Potrošnja na testu: 5,9 l/100 km

CO2: 112 g/km

Cijena: 241.740 kn (32.232 eura)