25.10.2016. Autor: Željko Marušić

Mercedes-Benz A 170 CDI ne ide iznad 3000/min

Simptomi ukazuju na začađenje turbopunjača, ali nije isključena ni dotrajalost

Imam Mercedes-Benz A 170 CDI iz 2004. sa 189.000 km. U nižem i srednjem režimu radi normalno, ali ne povećava okretaje iznad 3000/min, kao da je zagušen...

Žarko C.


Riječ je o dizelašu serije OM 668, koji se proizvodio od 1997. do 2005. i u početku nije pokazao pouzdanost razmjernu Mercedesovom imenu, što je 1999. riješeno. Usto se dokazao i kao zrakoplovni motor (izvedenica Thielert Centurion 1.7). Simptomi ukazuju na začađenje turbopunjača (blokiranje zakretnih krilaca), ali nije isključena ni dotrajalost. 

Zbog toga je najvažnije izmjeriti tlakove kompresije, kako bi se procijenilo stanje motora (trebaju biti ravnomjerni i veći od 30 bara, a 27 je donja granica). Ako je to problem, motor će trebati otvarati. Ako su tlakovi u redu, trebat će očistiti i servisirati turbopunjač.