4.11.2019. Autor: Juraj Kamber Grahovac i Roberto Baždo

Mercedes-Benz A 180d Sedan 7G-DCT, ulaznica za visoko društvo

Najmanji Mercedes-Benz limuzinskom verzijom 'pojačava' bogatu ponudu - rastegnuta i ušminkana A-klasa nudi hi-tech luksuz po mjeri većih serija, a dizelaš sa 116 KS, francuskih korijena, i 'rafalna' automatika s dvostrukom spojkom, uglađenom dinamikom i niskom potrošnjom zaslužuju čistu peticu...

Mercedes-Benz A-klase nove generacije, među obožavateljima marke poznatija kao W177, odnedavno je dobio i limuzinsku inačicu. 

Dobre performanse u drugom su planu pored otmjenog nastupa, a sve to začinila je iznimno racionalna potrošnja od realnih 5,5 litara. 

Izgled modela još neko će vrijeme izazivati komentare, pogotovo ako nije u AMG paketu. Nova A-klasa sedan predstavljena je kod nas u isto vrijeme kad i nova generacija CLA, model koji je do sada bio utjelovljenje neke funkcionalnije inačice kompaktnog modela. 

Limuzinska A-klasa pozicionirala se kao najjeftinija, ali i dalje izuzetno prestižna i moderna inačica iz Stuttgarta. Zanimljivo je vidjeti u dimenzijama koliko je narasla. Sedan verzija duža je 13 centimetara, u tom rastu je nakupila desetak kilograma više.

Nakon što smo je gledali iz svih kuteva, izgled nam je sjeo, pa tako privlačna linija skriva niski koeficijent otpora zraka od Cw 0.22. 

Ni ovaj model nije prošao bez brojnih pogleda prolaznika, koji su očito dobro upućeni u novu gamu vozila. Ipak, testnom bi primjerku dobro došli za broj veći naplatci, nešto što se može promijeniti izborom AMG Line paketa opreme. 

No, tu već opet kontriramo njemačkoj strategiji prodaje. 


Ova je verzija rješenje za one koji limuzinskog Mercedesa žele s prednjim pogonom. I neće pogriješiti… (foto: Domagoj Kovačić)

To najlakše možemo opisati kao osvajanja novih kupaca, koji do sada nisu možda planirali kupnju Mercedes-Benza, a imaju percepciju da je to za njih nedostižno. S ovakvim primjerenim izvedbama, to je stvarno izvedivo…

Vratimo se na detalje našeg testnog modela. Prvi dojam interijera svakako ukazuje na to kako je A-klasa primarno, ali ne i nužno namijenjena mlađim kupcima. Interijer obiluje kvalitetnim i oku izuzetno ugodnim materijalima. 


Da, ovo je jedan od najljepših i najkvalitetnijih interijera u klasi, a u svaku njegovu komponentu ugrađen je onaj Mercedesov osjećaj solidnosti i kvalitete.

Sjedala donose kompromis udobnosti i sportskog duha, načinjena od kombinacije velikim djelom kože i nešto manje tkanine, s odličnom potporom za tijelo te s mogućnošću namještanja dužine sjedećeg dijela.

U interijeru dominiraju dva ekrana od 10,25 inča, dostupna u doplati, od kojih je središnji osjetljiv na dodir i koji uz MBUX sustav radi gotovo pa savršeno. 

Zasloni su izuzetno pregledni i visoke rezolucije, a čak se nesmetano s njih mogu čitati podaci i pri najjačoj izloženosti suncu. Infotainment sustav je intuitivan i nudi bezbroj mogućnosti podešavanja te individualiziranja, na što se vrlo lako može „ubiti“ par sati pri namještanju.

No, odličan dojam interijera podiže i doplaćeno ambijentalno osvjetljenje u 64 boje koje smo već upoznali kroz testiranja viših klasa marke.

Uz odličan audio sustav, fin i mesnati pod rukom upravljač, te automatski mjenjač, ovom automobilu ne nedostaje niti ptičjeg mlijeka. Prostora za putnike straga ima dovoljno, identično kao u kompaktnom modelu, dok će samo oni nešto višeg rasta kritizirati manjak prostora za glavu. 

No, danak  tomu je već spomenuta elegantna silueta. Prtljažnik broji ravno 420 litara, što je 50 litara više nego u kompaktu, a dvostruka podnica pojačava praktičnost.


Možda i najbolji infotainment sustav u auto industriji, radi bez greške, a sve prati i odlična kulisa. Nijemci znaju posao i kako zapakirati proizvod...

Ispod poklopca ovog testnog primjerka A-klase nalazi se 1.5-litreni dizelski motor koji potpisuje Renault, snage 116 KS pri 4000 okretaja i okretnog momenta 260 Nm dostupnih od 1750 do 2500 okretaja. Ubrzava solidno i ravnomjerno, nema 'turbo rupe', a dojam u vožnji diže i automatski mjenjač 7G-DCT s dvostrukom spojkom. 

Do stotke stiže za 10,6 sekundi, a krajnja je brzina 206 km/h. Aduti ovog motora, dakle, nisu (prvenstveno) u performansama, već u lakoći vožnje te iznimnoj štedljivosti. Realna potrošnja od samo pet litara (na testu 5,5) svrstava ga među najštedljivije dizelaše u klasi. 

Zaključak? Oznaka 180d dovoljna je za prosječnog vozača, a oni koji žele veću dinamičnost i bolja ubrzanje, nova je adresa oznaka - 200d sa 150 KS. Naravno, postoje tu i benzinski sklopovi, od 109 do 224 KS. 

Ovjes je prilično dobra stvar, dovoljno udoban za normalnu gradsku vožnju, a opet osigurava odlično ležanje u zavojima. Već standardno, Mercedes-Benz nudi opciju Dynamic Select te vozač može dodatno podesiti udobnost vožnje prema 4 parametra - odaziv na papučici gasa, udobnost ovjesa, tvrdoća volana te režim automatskog mjenjača.

Zvučna je izolacija najbolja u klasi. Ne izostaju, naravno, ni brojni sofisticirani uređaji za sprječavanje sudara, mjerenje razmaka između vozila ispred te aktivnog kočenja u nuždi. 

Sveukupno gledano, Mercedes-Benz opet je odigrao vrhunski. Kupcima je ponudio odličan finalni proizvod, koji nije jeftin, za testnu verziju treba  izbrojati oko 300.000 kuna.

No s osnovnom, dovoljno bogatom opremom i istim dizelašem stoji pristojnih 229.710 kn. Ostaje za vidjeti hoće li kupcima postati zanimljiviji od kompakta, nekako smo podijeljenih mišljenja u redakciji...

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva 

Ugradnja: sprijeda-poprečno 

Obujam: 1461 ccm 

Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm 

Kompresija: 15,8:1 

Snaga: 116 KS (85 kW) pri 4000/min 

Moment: 260 Nm pri 1750-2500/min 

Mjenjač: automatski, 7G-DCT 

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: limuzina, C-segm., 5V, 5 sjedala 

Gabariti: 4549 x 1796 x 1446 mm 

Međuosovinski razmak: 2729 mm 

Cd: 0,22

Krug okretanja: 11 m 

Masa/nosivost: 1455/550 kg 

Prtljažnik: 420 l 

Spremnik: 43 l 

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE  

Ovjes: MacPherson, kombinirani

Kočnice: samov. diskovi 290 mm/diskovi 280 mm 

Ručna: električna 

Naplatci: aluminijski 

Gume: 205/55 R17

PERFORMANSE 

Brzina: 206 km/h

0-100 km/h:10,6 s

Potrošnja (EU): 4,5/3,9/4,1 l/100 km 

Na testu: 5,5  l/100 km 

CO2: 110 g/km

CIJENA 

Testni model: 302.400 kuna

Osnovni dizelaš: 229.710 kn (A 180 d/116 KS)

Osnovni benzinac: 205.324 (A 180/136 KS)





Mazda


Gulf

Tembo