19.9.2016. Autor: Željko Marušić

Mercedes-Benz E 320 CDI pali lampicu dijagnoze

Moguć je kvar elektroničkog aktuatora turbopunjača, koji upravlja mehanizmom za zakretanje statorskih lopatica turbine

Krajem prošle godine iz Njemačke sam uveo Mercedes-Benz E 320 CDI iz 2008., koji je imao 129.000 km, a sada ima 141.000 km. Dva mjeseca nakon kupnje, premda je vukao jako dobro, motor je počeo zatrzavati u vožnji, najprije manje, a potom intenzivnije. Pritom se na instrumentnoj ploči pali lampica greške motora, a potrošnja goriva se povećala.

M. T.


Jeste li sigurni da taj auto nije prešao (puno) više kilometara? U Njemačkoj je tipičan dugoprugaš, s godišnjom kilometražom 50.000 km ili više, a i ADAC priznaje da je svaki treći rabljeni auto na njemačkom tržištu s vraćenom kilometražom. No za taj auto, ako je normalno vožen i održavan, ni više od 300.000 km nije problem. 

A simptom kojeg navodite ukazuje na kvar elektroničkog aktuatora turbopunjača, koji pokreće i upravlja mehanizmom za zakretanje statorskih lopatica turbine. Po standardima treba izmijeniti turbopunjač, premda je moguć i popravak.