18.9.2018. Autor: Željko Marušić

Michelin Flexible Wheel, senzacionalno rješenje za sprječavanje oštećenja naplataka

Zanimljiva, ali i zahtjevna koncepcija višedijelnih, bočno fleksibilnih naplataka, otpornih na grebanje i oštećenja, rješenje je 'noćne more' vlasnika skupocjenih auta s velikim aluminijskim felgama



O problemima oštećenja aluminijskih naplataka, najčešće pri penjanju na rubnik, često smo pisali i davali korisne savjete. No ako je riječ o 18-colnim, pogotovo većim, praktički je nemoguće popeti se na rubnik, a ne izazvati grebanje, oštećenje naplatka. 

Zbog toga je Michelin, s američkom tvrtkom Maxion Wheels, razvio koncept višedijelnih naplataka. Umjesto iz jednog, napravljeni su iz pet odvojenih dijelova. Prvi je jezgra naplatka, suženog unutrašnjih rubova za kontakt s pneumatikom. 

Na njih se pričvršćuju konusni vijenci od specijalne armirane gume, zadužene za kompaktnost i nepropusnost učvršćenja gume na jezgru naplatka. S vanjske je strane predviđen krakasti  nosač (u izvedbi kao i naplatak) od fleksibilnog kompozitnog materijala.

Peti je dio vanjski obruč naplatka, izrađen također od fleksibilnog kompozitnog materijala. Njegov je sastav tajna proizvođača, ali, dok je nosećem dijelu povećana čvrstoća, vanjskom su prioriteti elastičnost i otpornost na oštećenja. 

Ova tehnologija ne može biti jeftina, no predviđena je za skupocjene automobile, čiji će vlasnici itekako biti zainteresirani platiti nešto više za benefite koje time dobivaju. Prve se tržišne izvedbe najavljuju za 2020.

Michelin Flexible Wheel - VIDEO





Mazda


Gulf

Tembo