9.8.2019. Autor: Željko Marušić

Evo zašto neispravne brizgaljke mogu uništiti dizelski motor:

Zbog prevelike količine ubrizganog goriva, ono ne može izgorjeti te nastaje velika količina čađe i preopterećenje koja uništava EGR, turbopunjač, klipove, cilindre...

Količina ubrizganog goriva u dizelski motor određuje se vremenom otvorenosti brizgaljki. Ali to podrazumijeva da su brizgaljke, kad su u zatvorenom položaju potpuno zatvorene. 

Istrošenijem brtvenih ploga ventila u brizgaljki, koji zatvara protok goriva, ono propušta u trenucima kad je ventil zatvoren. Zbog toga se u cilindre ubrizgava veća količina goriva, koje ne može potpuno izgorjeti pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe), što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. 

Ta se čađa nakuplja u komori za izgaranje, na ispušnom ventilu, ispušnim kanalima.... Uz to može oštetiti i poremetiti EGR-ventil, a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama vrtnje većim od 200.000/min - uništavaju se ležajevi, vratilo... 

Ubrizgavanje prevelike količine goriva izaziva nekontrolirane detonacije i preopterećenje u cilindrima, zbog čega može izgorjeti klip, što nije rijedak slučaj. Bilo je i slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotina izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima. 

Zbog toga čim prije otiđite u specijalizirani servis za dizelske motore i servisirajte sustav za ubrizgavanje. Ako je kućište u dobrom stanju, dovoljno je izmijeniti uloške. Potom ih treba precizno podesiti.