1.3.2017. Autor: Željko Marušić

Može li se zavariti glava motora Alfa Romea 156 2.4 JTD?

Zavarivanje glave motora je moguće, a isplativost i pouzdanost ovise o mjestu i veličini pukotine

Na 5-cilindarskom 156 2.4 JTD pomiješalo se ulje i voda (emulzija). Majstor kaže pukla glava motora te mi je preporučio varenje za 1100 kn. Isplati li se?

Tomislav N.

Ispravno je zavarivanje, ne varenje, i nije bezazleno. Zavarivanje glave vrlo je zahtjevan postupak, posebice kod 4-ventilaca te je bolje izmijeniti glavu motora (rabljenom, naravno, nova se ne isplati), nego zavariti.  Ako se ne napravi dobro, postupkom TIG, volframovom elektrodom i u zaštitnoj atmosferi argona, izgubit ćete 'ovce i novce'. 

Cijena je korektna, ali pitanje je koliko će posao biti kvalitetno napravljen. Naime, potrebno je zavariti napuknutu dio, a potom glavu strojno obraditi, što je podjednako važno na dosjednoj plohi  prema bloku motora, koju treba  pobrusiti, i dosjednom plaštu sjedišta ventila, koji se obrađuje razvrtanjem.  

Zguglajte pod 'zavarivanje glave motora' i raspitajte se. Bolje je direktno otići kod specijaliziranog  mehaničara za konkretan zahvat, nego preko majstora - posrednika. U sklopu tog postupka svakako treba izmijeniti zupčasti remen, u sklopu s napinjačima, pa se istodobno raspitajte o kupnji rabljene glave, koja je, ako je u dobrom stanju, bolji izbor od zahtjevnog i riskantnog zavarivanja.






Gulf

Tembo