24.3.2011. Autor:

VOZILI SMO: OPEL CORSA, ASTRA SPORTS TOURER I ANTARA PREDSTAVLJENI DOMAĆEM TRŽIŠTU

U okolici drevnog dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju prikazana čak tri nova aduta za 2011. godinu


U srednjovjekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, Opel je domaćim novinarima prikazao svoje najmodernije proizvode 21. stoljeća. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila odlično se uklopio u predstavljanje čak tri nova modela na domaćem tržištu. Opel je svoja tri velika aduta opisao ovako:
Opel Corsa 2011 - Novi dinamičniji izgled
Opel Astra Sports Tourer - sportski karavan
Opel Antara 2011 - Dinamični crossover obnovljen i redefiniran

No, krenimo redom s opisom što nude ovi novi aduti, i to od najmanje Corse, preko atraktivne Astre karavan, pa do crossovera Antare.


Opel je na našem tržištu odjednom predstavio čak tri nova aduta – Corsa, Astra Sports Tourer i Antara

Preobražaj Opel Corse i dalje traje. Poslije 2010. i obnavljanja svega što je ispod haube, Opelov najuspješniji mali automobil 2011. godine dobiva novu garderobu. Redizajnirano lice daje novoj Corsi sportskiji i izražajniji izgled, čineći je prepoznatljivom kao dio nove Opelove obitelji. Nove boje karoserije i interijera sjajno izgledaju, dok je ponuda personaliziranih sportskih verzija čini privlačnijom nego ikada. Corsa sada također dolazi s novim multimedijskim sustavom nazvanim 'Touch & Connect' koji ima 5-inčni zaslon u boji osjetljiv na dodir, navigaciju koja pokriva 28 europskih država (Hrvatska ima ograničenu pokrivenost), Bluetooth te priključke za USB uređaje i iPod, sve po vrlo povoljnoj cijeni. Dok su 2010. godine svi motori doživjeli facelift kako bi ponudili više snage uz manju potrošnju goriva i emisiju ugljičnog dioksida, nova verzija 1.3 CDTI ecoFLEX sa 70 kW (95 KS) sada opremljena tehnologijom Start/Stop dodatno povećava Corsinu ukupnu učinkovitost. Naime, trovratna verzija troši samo 3,5 l/100km dizela i emitira svega 94 g/km ugljičnog dioksida. Tehnologija Start/Stop osobito pridonosi smanjenju potrošnje goriva u gradskoj vožnji - Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX troši 4,2 l/100km. Nova Corsa već je stigla u Opelove prodajne salone i dostupna je već od 73.656 kuna. Cijena se odnosi na model Corsa Selection sa 1,0 benzinskim motorom s troja vrata (65 KS), a važnija oprema uključuje: klima uređaj, radio ca CD playerom, elektronske podizače prednjih stakala, centralno daljinsko zaključavanje.


Nove boje karoserije u sklopu ponude vrlo uspješne sportske linije Color Line na koju već sada otpada oko 20% prodanih Corsi u Njemačkoj

Opel Corsa nudi jedan od najvećih modelskih raspona u segmentu malih automobila. Dolazi u dvije vrlo različite izvedbe: trovratnoj nalik na kupe i peterovratnoj namijenjenoj obiteljima. Unutrašnjošću svoje kabine Corsa oduvijek privlači kao jedan od najprostranijih i najprivlačnijih interijera u klasi. Corsa također nudi mnoge inovativne značajke kojih uopće nema kod konkurencije, kao što su grijani volani, integrirani nosač bicikala FlexFix, dok su mnoge druge Corsine značajke tek rijetko prisutne u segmentu malih vozila, kao što su halogena prilagodljiva prednja svjetla (AFL), pomoć pri kretanju na uzbrdici i panoramski krovni prozor. Ponuda pogonskih sustava Opel Corse kreće od 48 kW (65 KS) do 141 kW (192 KS). Ova obitelj motora doživjela je zadnju nadogradnju 2010. kada su dodani mnogi novi motori usklađeni s Euro 5 emisijskim standardima sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom ugljičnog dioksida za 13%, uz istovremeno povećanje snage motora u većini primjena. Kako bi pomogao vozačima dodatno smanjiti potrošnju goriva čak i pri vožnji automobila veće snage, na ploču s instrumentima dodan je indikator koji pokazuje kada je optimalno promijeniti stupanj prijenosa. Poboljšani 1.6-litarski turbo motor OPC verzije s vrlo impresivnih 141 kW (192 KS) i dalje je na samom vrhu obitelji Corsi. I prednji dio Corse OPC također je redizajniran da bude usklađen s ostatkom ponude, a posebno se ističu nova prednja svjetla i rešetka. Iz dizelske ponude, različite verzije 1.3 i 1.7 CDTI motora nude snagu u rasponu od 55 kW (75 KS) do 96 kW (130 KS) i troše doista malo goriva: svima potrošnja iznosi između 3,5 i 4,6 litara.


Corsa je 2010. doživjela značajna unaprjeđenja podvozja kako bi se poboljšala udobnost u vožnji, unaprijedio osjećaj upravljanja i dobila veća stabilnost držanja pravca

Osim toga, proširena je i ponuda vrlo uspješne sportske linije Color Line na koju već sada otpada oko 20% prodanih Corsi u Njemačkoj. Pored već poznatih modela Color Edition, sada se u ovoj liniji nalazi novi paket zvan Linea s prugama bijele ili sjajno crne boje duž cijele karoserije te retrovizorima i robusnim 17-inčnim naplatcima u istoj boji. Dodatak Linea dostupan je s paketima opreme Enjoy, Sport i Cosmo. Corsa je 2010. doživjela značajna unaprjeđenja podvozja kako bi se poboljšala udobnost u vožnji, unaprijedio osjećaj upravljanja i dobila veća stabilnost držanja pravca – sve bez negativnog utjecaja na Corsinu već poznatu agilnost i užitak u vožnji. Corsa je omiljeni izbor kupaca u konkurenciji malih automobila u cijeloj Europi. Na Corsu otpada oko 30% ukupne Opelove/Vauxhallove prodaje te je među vodećima u svojem segmentu. Prosječno je u protekle tri godine prodano oko 400.000 Corsi godišnje.Corsa je dizajnirana i konstruirana u Njemačkoj, u Rüsselsheimu, a proizvodi se u španjolskoj Zaragozi i njemačkom gradu Eisenachu.


Na Corsu otpada oko 30% ukupne Opelove prodaje te je među vodećima u svojem segmentu

Drugi novitet koji smo u istom danu imali prilike provozati jest nova Opel Astra Sports Tourer koja donosi stil, praktičnost i ekološki prihvatljive tehnologije u segment kompaktnih karavana, pružajući vlasnicima mogućnost da koriste jedno vozilo za profesionalne i istovremeno privatne potrebe. Prtljažnika omogućuje utovar impresivnih 1.550 litara tereta praćen je pametnim, luksuznim značajkama kao što su nova stražnja sjedala FlexFold – sustav kojim se stražnja sjedala preklapaju na dodir gumba. Sportski izgled Astre Sports Tourer prati jednako sportsko iskustvo vožnje. Novi karavan dijeli isti inovativni stražnji ovjes i mehatroničko podvozje FlexRide kao i hatchback-verzija. Ostale značajke, vodeće u klasi, kao što su prilagodljiva prednja svjetla AFL+ i ortopedski certificirana ergonomska prednja sjedala dodaju dašak luksuza i sigurnosti užitku vožnje. Velik izbor motora sastoji se od devet ekonomičnih agregata i nudi raspon od 70 kW (95 KS9 do 132 kW (180 KS). Tehnologija Start/Stop koja također štedi gorivo bit će prvo predstavljena na motoru 1.3 CDTI (70 kW/95 KS) početkom iduće godine, a donijet će i smanjenje emisije ugljičnog dioksida na samo 109 g/km. Astra Sports Tourer nastavit će se na trend izvrsne prodaje svoje hatchback sestre za koji je dosad zaprimljeno gotovo 200.000 narudžbi. Posljednjih nekoliko godina oko 25% svih Astri prodanih u Europi bile su karavani.



Zamišljena i razvijena u Opelovom međunarodnom centru za tehnički dizajn u njemačkom Rüsselsheimu, Astra Sports Tourer se proizvodi u Opelovom pogonu u Ellesmere Portu u Velikoj Britaniji. Astra Sports Tourer već se može naći u Opelovim prodajnim salonima već od 128.586 kn. Cijena se odnosi na model Astra Sports Tourer Essentia sa 1.4 motorom (100 KS). Važnija oprema uključuje: ABS, radio sa CD playerom, električno podešavanje i grijanje vanjskih ogledala s kućištima u boji vozila, upravljač podesiv po visini i dubini, elektronske podizače prednjih stakala, klima uređaj. Astra Sports Tourer je prvi karavan izvan premium segmenta koji nudi funkciju daljinskog preklapanja sjedala. Ova ergonomska funkcionalnost stražnjih sjedala FlexFold omogućuje povećanje kapaciteta prtljažnika s 500 na 1.550 litara jednostavnim pritiskom gumba. Tada se automatski oslobađa i spušta svaki od naslona stražnjeg sjedala, djeljivog u omjeru 60/40. Više nije potrebno hodati oko vozila kako bi se pojedinačno spustio svaki dio naslona stražnjeg sjedala. Opelovi inženjeri dizajnirali su sustav tako da funkcionira i kada se stražnji sigurnosni pojasevi ne uklone s naslona. Sa spuštenim naslonima, duljina poda ptrljažnika povećava se na impresivnih 1.835 mm – što je 28 mm više od aktualnog modela Astre karavan.



Ponuđena su četiri paketa i razine opreme. Novi elegantni interijer s toplim bojama sada dolazi s varijantom Cosmo, uz korištenje smeđe boje u raznim nijansama kao alternativu crnoj. Astra Sports Tourer nasljeđuje postavke podvozja i kompletnu voznu dinamiku od Astre hatchback. Stražnja osovina dolazi s inovativnom i jedinstvenom kombinacijom složene polukrute osovine i Wattove veze. Ovaj genijalan koncept koji k tome zauzima manje prostora drži pod kontrolom bočne sile tijekom vožnje u zavojima kako bi omogućio dinamiku i agilno upravljanje bez kompromisa u stabilnosti ili udobnosti. Ponašanje podvozja može se dodatno poboljšati sofisticiranim sustavom ovjesa FlexRide. On koristi mehatroničku tehnologiju podvozja integrirajući mehaničke funkcije s elektroničkim kontrolama – što je prava rijetkost u kompaktnom segmentu. FlexRide se stalno prilagođava promjenama u cestovnim uvjetima i stilu vožnje. U posve prilagodljivom standardnom načinu rada nudi cijeli niz mogućih postavki. U načinima rada Sport i Tour, koje odabire vozač, sustav primjenjuje najsportskiji ili pak najudobniji skup postavki. Sportski način ovjesa čini gas i upravljanje dodatno osjetljivima, kao i sustav upravljanja automatskim prijenosom.



Bogata ponuda motora za Astru Sports Tourer sastoji se od četiri dizelska, pet benzinskih i jednog agregata na ukapljeni plin, nudeći raspon snage od 70 kW (95 KS) do 132 kW (180 KS). Dizelska ponuda uključuje 1.3, 1.7 i 2.0-litarske motore, sve s common-rail višestrukim ubrizgavanjem goriva, promjenjivom geometrijom turbopunjenja (VGT) te filtrom za čestice čađe koji ne iziskuje održavanje. Svi su u skladu sa standardom Euro 5. Tehnologija Start/Stop nedavno predstavljena s Opel Corsom bit će početkom iduće godine dostupna i s Astrom 1.3 CDTI (70 kW/95 KS). Ponudit će izvanrednu ekonomičnost u potrošnji goriva od samo 4,1 l/100 km kombinirano, te emisiju ugljičnog dioksida od samo 109 g/km. 1.7-litarski CDTI dolazi u dvije izvedbe pružajući 81 kW (110 KS) i 260 Nm ili 92 kW (125 KS) i 280 Nm okretnog momenta. Kombinirana potrošnja goriva u oba slučaja iznosi 4,5 l/100 km uz emisije ugljičnog dioksida 119 g/km. Na vrhu ponude je 2.0-litarski CDTI motor koji sada dolazi s izborom šesterostupanjskog ručnog ili automatskog prijenosa. Snage 118 kW (160 KS) i okretnim momentom od 350 Nm pri svega 1.750 okretaja u minuti, on ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi. Kombinirana potrošnja goriva uz ručni prijenos iznosi 5,1 l/100 km uz emisiju ugljičnog dioksida 134 g/km.



Ponuda benzinaca sastoji se od 1.4 i 1.6-litarskih motora, oba atmosferska i s turbopunjačem, raspona snage od 74 kW (100 KS) do 132 kW (180 KS). Kontinuirano promjenjiv rad ventila na ispušnoj i usisnoj strani značajka je svih motora osim 1.6-litarskog turbomotora. Posve novi 1.4-litarski benzinski turbo motor predstavljen je upravo s novom generacijom Astre. Sada je dostupan u dvije verzije koje se razlikuju po snazi: verzija sa 103 kW (140 KS) zamijenila je 1.8-litarski atmosferski agregat slične snage. U skladu s Opelovom strategijom smanjenja zapremina (downsizing), ovaj motor omogućuje gotovo 15% veću ekonomičnost u potrošnji goriva, kao i 14% više okretnog momenta u kombiniranoj potrošnji goriva od samo 6,1 l/100 km. Dostupan je sa šesterostupanjskim ručnim i automatskim prijenosom. Nova verzija snage 88 kW (120 KS) debitirat će s Astrama koje će se pojaviti u modelskoj 2011. godini, i to sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Njena prosječna potrošnja goriva iznosi 6,1 l/100 km. 1.4-litarski atmosferski motor s početka ponude razvija 74 kW (100 KS) i donosi izvanrednu kombiniranu potrošnju goriva od 5,9 l//100 km i 139 g/km CO2. 1.6-litarski turbo punjeni agregat sa 132 kW/180 KS i 230 Nm okretnog momenta na vrhu je ponude benzinskih motora. Šesterostupanjski ručni mjenjači standardni su s 1.4 Turbo i 1.6 Turbo benzinskim, kao i 1.7 i 2.0 CDTI motorima. 1.4 i 1.6-litarski atmosferski i 1.3-litarski turbo dizelski motori dolaze s peterostupanjskim prijenosom. Posve novi šesterostupanjski automatski prijenos dostupan je kao opcija s 1.6 atmosferskim, 1.4 Turbo (103 kW/140 KS) te 1.6 Turbo benzinskim motorima kao i s 2.0 CDTI-jem. Sports Tourer će biti primamljiv izbor za vozne parkove, na koje se predviđa da će otići preko 50% prodaje na Hrvatskom tržištu. Ovaj kompaktni karavan može biti preko tjedna prilagodljivi auto za poslovnu upotrebu i veliku kilometražu, a preko vikenda postaje moderan obiteljski automobil. Uzevši u obzir sve ove čimbenike, Astra Sports Tourer nudi najbolji ukupni TCO u svojoj klasi, što je čini doista dobrim izborom za modernog poslovnog čovjeka.



Treći automobil koji smo imali u istom danu isporbati (što je moramo reći vrlo rijetka situacija) jest nova Opel Antara. Ovaj novi crossover dolazi s naglašenim dizajnom eksterijera, novim motorima, novim podvozjem i poboljšanim interijerom, Opel Antara u modelskoj godini 2011. kombinira sportski užitak off-road vožnje s urbanim stilom. Posve novu ponudu motora čine dva dizelska agregata i jedna benzinska varijanta – svi su sukladni s emisijskim standardima Euro 5 i jamče poboljšane vozne performanse uz znatno manju potrošnju i emisije. Dva ponuđena prijenosa – šesterostupanjski ručni i automatski – također su konstrukcijski noviteti. 2.2 CDTI dizelski motor dolazi u dvije izvedbe koje se razlikuju po snazi. Početni model sa 120 kW 8163 KS) razvija okretni moment od 350 Nm te je dostupan u kombinaciji s prednjim ili pogonom na sve kotače kao i ručnim ili automatskim prijenosom. Uz potrošnju goriva od 6,3 l/100 km (CO2: 167 g/km), ubrzanje od 0 do 100 km/h u 9,9 sekundi te najvećom brzinom od 189 km/h (sve s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem), ovaj motor nudi balansiranu dozu učinkovitosti i dinamičnosti. Na vrhu ponude dizelskih motora je varijanta sa 135 kW (184 KS) i okretni moment 400 Nm koja standardno dolazi s pogonom na sve kotače, a dostupna je na obje verzije mjenjača te impresionira izvrsnim performansama u vožnji (od 0 do 100 km/h u 9,6 sekundi; najveća brzina 200 km/h). Istovremeno ovaj motor krasi iznimna ekonomičnost i ekološka prihvatljivost: potrošnja goriva iznosi 6,6 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida 175 g/km).



Alternativa ovim dizelskim motorima je benzinski motor 2.4 ECOTEC sa 123 kW (167 KS) i 230 Nm okretnog momenta uz prednji pogon i ručni mjenjač ili pak pogon na sve kotače koji dolazi s ručnim ili automatskim mjenjačem. S ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi, najvećom brzinom od 190 km/h, potrošnjom goriva od 8,8 l/100 km te emisijom 206 g ugljičnog dioksida na 100 km (verzija s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem), ovaj motor doista je na samom vrhu ponude. Elektronički kontroliran sustav pogona na sve kotače Opel Antare ovisno o voznoj situaciji i vanjskim uvjetima, raspon preraspodjele snage varira od 100% pogona na prednjim kotačima, do 50% na prednjoj i 50% na stražnjoj osovini, uz sve moguće vrijednosti između. Nova Antara naći će se u Opelovim prodajnim salonima krajem travnja po cijeni već od 152.046 kn. Ova ponuda odnosi se na model Antara Base s pogonom na prednje kotače i benzinskim motorom 2.4 (167 KS).

Davor Kindy





Mazda


Gulf

Tembo