19.6.2018. Autor: Željko Marušić

Otkazuje servouređaj volan Alfa Romea 156 1.8 16V iz 2001.

Ako uređaj cvili u krajnjim položajima, problem je gotovo sigurno u hidrauličkom dijelu, odnosno povratnom ventilu u prednjem dijelu servopumpe

Prošlog ljeta kupio sam Alfa Romeo  156 1.8 16V  iz 2001., koji je prešao 227.000 km. U posljednje vrijeme javljaju se problemi s upravljanjem. Otpor zakretanja volana je nešto veći nego prije, posebice kod u mjestu i kad kotače trebam zakrenuti do kraja. Tada se čuje neugodno cviljenje, a zanimljivo je da se takav zvuk ne javlja kod svakog okretanja volana. Početkom godine bio sam na bio na tehničkom pregledu i prošao sam bez problema.

Ivan S.

Važno je da odmah riješite problem, jer svaka nepravilnost s upravljačkim mehanizmom može biti opasna. U vašem slučaju vjerojatno je osnovni mehanizam sa zupčastom letvom ispravan (na to ukazuje što ste nedavno prošli tehnički pregled). Ako uređaj cvili u krajnjim položajima, tada je problem gotovo sigurno u hidrauličkom dijelu, odnosno povratnom ventilu u prednjem dijelu servopumpe. 

Taj ventil štiti da tlak u hidrauličkom uređaju ne poraste nekontrolirano iznad 12 bara, kad bi moglo doći do mehaničkog oštećenja. Savjetujemo vam odlazak u specijalizirani servis sa servouređaje, jer ćete tada kvar vjerojatno moći riješiti bez izmjene skupe servopumpe (što u pravilu rade u ovlaštenim servisima). 

Problem ste vjerojatno izazvali neredovitom izmjenom hidrauličke tekućine servouređaja. U njoj se s vremenom nakupi strugotina iz pumpe i vlaga, što najprije ošteti povratni ventil, a potom i ostale dijelove servomehanizma. Zbog toga je treba mijenjati nakon tri godine.





Mazda


Gulf

Tembo