6.7.2019. Autor: Zlatko Novak

Renault Megane II (2003. - 2008.), ovo su najčešće greške 'francuskog Golfa':

Učestalo pregaranje žarulja fara, cviljenje iz stražnjih kočnica, zatajenje i gubitak snage benzinca 1.4 16V, problemi s alternatorom, vibracije klima uređaja, problemi s fazom bregastog vratila i hladnim startom dizelaša 1.5 dCi, blokiranje papučice spojke...

Megane je, uz Astru i Golf, najprodavaniji kompakt, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni. Nije pouzdan kao Mazda 3, niti čvrst poput Golfa, premda je jednako siguran u sudaru, a po ugodnosti vožnje je među najboljima. 

Cijene na tržištu rabljenih nisu pretjerane te se u pravilu isplati, naravno ako je bio u dobrim rukama i redovito održavan. Nešto je manje postojan i prije se razdrma od njemačkih auta i zbog toga je preporučljiv temeljit pregled prije kupnje.

Renault Megane je 1995. zamijenio 19-icu. Model druge generacije, predstavljen na jesen 2002., ubrzo je osvojio titulu ‘europskog auta 2003. godine’. Dobro očuvani primjerci prilika je da se za 15.000 do 20.000 kn dođe do dobrog rabljenog. 

Ovo su najvažnije greške i mane 'francuskog Golfa' druge generacije...

SVI MODELI SA STRAŽNJIM DISKOVIMA 240 MM 

PROBLEM - Cviljenje iz stražnjih kočnica pri laganom kočenju.

UZROK - Loša izvedba nosača obloga stražnjih kočnica i kliješta kočnica.

POPRAVAK - Ugradite modificirane obloge i nosače kliješta stražnjih kočnica.

SVI MODELI SA STRAŽNJIM DISKOVIMA 270 MM 

PROBLEM - Cviljenje iz stražnjih kočnica pri laganom kočenju.

UZROK - Loša izvedba obloga stražnjih kočnica.

POPRAVAK - Ugradite modificirane obloge stražnjih kočnica.

SVI MODELI S KONTROLNOM JEDINICOM ZAKLOPKE

PROBLEM - Zatajenje motora. Gubitak snage motora.

UZROK - Leptirasta zaklopka se ne otvara/zatvara ispravno zbog nagomilanih naslaga u tijelu zaklopke.

POPRAVAK - Skinite tijelo zaklopke i očistite naslage s unutarnje strane.

SVI MODELI S MOTORIMA K4J/K4M/K7J/K7M/K9K

PROBLEM - Kontrolna lampica alternatora svijetli. Buka iz motora. Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.

UZROK - Neispravna remenica alternatora.

POPRAVAK - Provjerite je li se remenica alternatora oštetila. Zamijenite ako je potrebno. Provjerite je li alternator oštećen. Zamijenite ako je potrebno.

SVI MODELI S KLIMA UREĐAJEM (A/C)

PROBLEM - Neobična buka u putničkom prostoru tijekom rada klima uređaja (AC).

UZROK - Vibracije na visokotlačnoj cijevi klima uređaja (A/C).

POPRAVAK - Postavite modificiranu visokotlačnu cijev klima uređaja.

SVI MODELI S ULAZOM BEZ KLJUČA

PROBLEM - Nije moguće otključati/zaključati  vozilo pomoću sustava ulaza bez ključa.

UZROK - Utjecanje vode u unutrašnjost  vratiju na  konektora za otključavanje sustava ulaza bez ključa.

POPRAVAK - Zamijenite senzor  za otključavanje/zaključavanje  sustava ulaza bez ključa.

SVI MODELI S MOTORIMA K4, OD 12/02

PROBLEM - Slab rad motora. Loše vozne karakteristike.

UZROK - Neispravna bobina(-e).

POPRAVAK - Izvršite dijagnostičku provjeru na bobinama kako biste potvrdili grešku.

Postavite modificiranu bobinu(-e). 

SVI MODELI S DIZELAŠIMA 1.5/1.9 dCi (K9K/F9Q)

PROBLEM - Nije moguće startati nakon zamjene zupčastog remena.

Podešavanje faze ventila neispravno nakon zamjene zupčastog remena.

UZROK - Neispravno podešavanje faze ventila zbog greške remenice bregastog vratila

POPRAVAK - Skinite remenicu bregaste osovine i provjerite oštećenja.

Zamijenite dijelove ako je potrebno.

SVI MODELI S MOTORIMA K4M/F4R 830

PROBLEM - Lupkanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta.

UZROK - unutarnja greška aktuatora položaja bregaste osovine (CMP) usisnih ventila.

POPRAVAK - Zamijenite aktuator položaja bregaste osovine (CMP) usisnih ventila.

Ponovno programirajte računalo motora  s modificiranim softverom.

SVI MODELI S MOTOROM F9Q

PROBLEM - Gubitak snage motora. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Previše dima u ispuhu. Nepravilan zvuk iz motora. Motor se zaustavlja i neće se ponovno pokrenuti.

UZROK - Unutarnja greška turbopunjača (TC).

POPRAVAK - Pregledajte oštećenja na turbopunjaču (TC), zamijenite ako je potrebno. Provjerite ima li oštećenja u usisnom sustavu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Zamijenite/popravite dijelove prema potrebi.

SVI MODELI S KODOM MOTORA F9Q

PROBLEM - Kliktanje ili lupkanje pri pokretanju ili pri promjeni brzine u brzinu za vožnju unazad.

UZROK - Ukrućenje gumenog nosača motora. Nepodešenost desnog nosača motora. Nema podloške na nosaču motora.

POPRAVAK - Olabavite sigurnosne vijke i maticu desnog nosača motora.Provjerite žljebove na nosaču motora. Zamijenite nosač motora ako nema žljebova. Provjerite podlošku na nosaču motora. Ugradite podlošku ako je nema. Skinite i bacite plastični poklopac s desnog nosača motora (ako ga ima). Podmažite žljebove nosača motora. Pomaknite motor unazad ili prema naprijed kako biste poravnali nosač motora. Pritegnite vijke nosača motora na 62 Nm. Pritegnite maticu nosača motora na 37 Nm .

SVI MODEL S KODOVIMA MOTORA M9R 700/M9R 740/M9R 760/M9R 780, OD 2008.

PROBLEM - Loš hladan start.

UZROK - Stavljeni neispravni grijači.

POPRAVAK - Neophodna je nadogradnja softvera - obratite se proizvođaču. Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Zamijenite grijače ako je potrebno. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora s modificiranim softverom kako biste poboljšali startanje hladnog motora.

SVI MODELI S KODOVIMA MOTORA M9R 700/M9R 721/M9R 722/M9R 724/M9R 740

PROBLEM - Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.

UZROK - Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) blokiran u otvorenom/zatvorenom položaju. Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK - Izvršite testove komponenti, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Zamijenite ventil za povrat ispušnih plinova (EGR). Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

SVI MODELI

PROBLEM - Rad upravljača nije pravilan u zavojima ili pri parkiranju. Vibracije na stupu servo upravljača u zavojima ili pri parkiranju. Krckanje iz prednjeg ovjesa.

UZROK - Prekomjerno trenje na ležaju gornjeg nosača stražnjeg amortizera.

POPRAVAK - Provjerite rad ležaja gornjeg nosača stražnjeg amortizera.

Zamijenite ležaj gornjeg nosača stražnjeg amortizera.

SVI MODELI

PROBLEM -Zveckanje ili lupkanje iz stupa upravljača.

UZROK - Neispravan moment pritezanja vijka donjeg zgloba stupa upravljača na letvi upravljača.

POPRAVAK - Pritegnite  vijak na ispravan pritezni moment.

SVI MODELI

PROBLEM - Periodična greška pri startanju. Motor se povremeno gasi

UZROK - Neispravan davač položaja radilice (CKP).

POPRAVAK - Zamijenite davač položaja radilice (CKP).

SVI MODELI

PROBLEM - Ne starta.

UZROK - Oštećen sklop električnih instalacija na prekidaču položaja papučice spojke (CPP).

POPRAVAK - Otklonite oštećenje na  električnoj instalaciji.

SVI MODELI

PROBLEM - Učestalo pregaranje žarulja prednjih svjetala.

UZROK  - Držači žarulja vibriraju zbog čega žarne niti pucaju.

POPRAVAK - Ugradite modificirane držače žarulja.

SVI MODELI

PROBLEM - Utjecanje vode u džepove prednjih vratiju kroz zvučnik.

UZROK - Neispravna brtva između ploča vratiju.

POPRAVAK - Skinite ploču vratiju. Zabrtvite spoj između gornjeg i donjeg dijela ploče vratiju.

SVI MODELI

PROBLEM - Papučica spojke blokirana ili se ne vraća.

UZROK - Zrak u hidrauličkom sustavu spojke.

POPRAVAK - Odzračite hidraulički sustav spojke. Ako nema poboljšanja: Zamijenite glavni cilindar spojke.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.