5.8.2019. Autor: Zlatko Novak

Nissan Qashqai (2006. - 2013.): ovo su kvarovi popularnog kompaktnog SUV-a

Benzinac 1.6 slabo ubrzava, a dizelaš 1.5 dCi ima problema s paljenjem nakon izmjene zupčastog remena,podrhtavanje prednjih kočnica.Lupanje iz stražnjeg ovjesa, problemi sa šaltanjem prva dva stupnja, otkazivanje ležajeva stražnjih kotača i selen blokova...

Nissan su uvijek cijenili poznavatelji auto tržišta, prvenstveno zbog kvalitete i pouzdanosti. No, do početka 2007., kad je stigao Qashqai, nisu imali tržišni hit na našem tržištu. Njegovim se dolaskom sve promijenilo, postao je hit u klasi 

To je japanski auto, sa svim dobrim što Nissanov amblem znači već desetljećima. No proizvodi se u Sunderlandu, a britanska proizvodnja nije dobra referenca za kvalitetu i pouzdanost. 

Zbog toga je, inače izvrstan japanski SUV, dosad ima i problema. Ne velikih, ali neugodnih: s otkazivanjem daljinskog zaključavanja, podizača stakala i lambda sonde, vibriranjem plastike armature i trošenjem diskova.. Najviše je problema bilo sa selen blokovima stražnjeg ovjesa.

Pokazao se, ipak, globalno  solidnim i izdržljivim, što se prvenstveno odnosi na dobru osnovnu strukturu te kvalitetnu pogonsku mehaniku - motor, mjenjač i prijenosni mehanizam. Benzinski motor 1.6 sa 117 KS je izvorno japanski, ponekad je imao problema s faznim lancem, a u osnovi je trajan i izdržljiv. 

Francuski dizelaš, 1.5 dCi, osim problema izazvanih lošim gorivom (bila je to naša realnost prije 10-ak godina), pokazao se vrlo uvjerljivim. Zbog toga je zanimljivo analizirati službeno prijavljene kvarove i nedostatke, riješene kroz standardne serijske akcije:

MODELI S KODOM VIN ›SJNFCAJ10U2124181.

PROBLEM - Podrhtavanje prednjih kočnica.

UZROK - Neodgovarajuća izvedba zaštite prednjih diskova uzrokuje njihovu koroziju.

POPRAVAK - Ugradite modificiranu zaštitu i nove diskove prednjih kočnica.

SVI MODELI, OD 06/09.

PROBLEM - Lupanje iz stražnjeg ovjesa.

UZROK - Istrošenost ležaja donjeg nosača stražnjeg amortizera.

POPRAVAK - Ugradite nove ležajeve donjeg nosača stražnjeg amortizera.

MODELI 1.6 S KODOM MOTORA K9K, OD 10/07.

PROBLEM - Slabo ubrzanje pri 2500-2800/min.

UZROK - Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK - Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.

DIZELSKI MODELI 1.5/1.9 dCi (K9K/F9Q).

PROBLEM - Nakon izmjene zupčastog remena motor ne pali. 

UZROK - Neispravno podešena faza ventila zbog greške remenice bregastog vratila.

POPRAVAK - Skinite remenicu bregastog vratila i provjerite oštećenja. Izmijenite dijelove ako je potrebno.

MODELI S KODOM HR16DE, OD 08/08.

PROBLEM - Neobična buka iz motora.

UZROK - Istrošen pomoćni pogonski remen.

POPRAVAK - Ugradite modificirani pomoćni pogonski remen.

MODELI S KODOM M9R I AUTOMATSKIM MJENJAČEM, OD 06/08.

PROBLEM - Otežano prebacivanje iz 2.-1. i 1.-2. stupanj pri manjem opterećenju, odnosno u vožnji nizbrdicom

UZROK - Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).

POPRAVAK - Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.

MODELI S KODOM M9R I FILTROM ČAĐE (DPF), OD 02/09.

PROBLEM - Svijetle lampica za indikaciju kvara motora (MIL) i filtra čestica čađe (DPF).

UZROK - Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK - Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Obavite proces regeneracije DPF. Izmijenite motorno ulje i filtar.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.