29.1.2019. Autor: Željko Marušić

Ovo je Renault Clio pete generacije, umanjenica Meganea, nova zvijezda niže klase

Unaprijeđena izvedenica nove Nissan Micre, s već prepoznatljivom novom Renaultovom maskom, postaje najbolji auto B-segmenta, 3-cilindarski benzinci u prvom planu, ali dizelaš 1.5 dCi i dalje hit, iskoračio u sigurnosti i Infotainmentu

Jučer su 'procurile' slike unutrašnjosti novog Renault Clija, a sada je objavljeno i ostalo. Top-vijest,  nesumnjivo te Volkswagen Polo, Ford Fiesta i Opel Corsa na jesen dobivaju opasnog protivnika. Novi francuski adut kreće velikim ambicijama, da postane 'gazda' niže klase (B-segmenta). 

O tom modelu, koji je karijeru počeo 1990., a izabran je za 'Europski auto 1991. godine' dobro smo upoznali u svim verzijama. Pročitajte o testu rabljenog modela druge generacije, a još uvijek aktualni model četvrte generacije vozili smo na početku karijere i, potom, nakon redizajna. 

Sada je došlo vrijeme za model potpuno nove pete generacije, ali on nije potpuno nov. Izvedenica je rođaka, i to kakvog - izvrsne nove Nissan Micre, koju smo vozili u benzinskoj i dizelskoj verziji. 

Napravljen je dorađenoj zajedničkoj CMF-B platformi, dodatno ojačanoj te bi novi Clio trebao ponoviti, i još poboljšati njegov izvrstan rezultat na EuroNCAP testu. O komforu najbolje 'govori' prtljažnik 'napuhan' na 391 litar - na rekordnu vrijednost u B-segmentu.

Dakle, Clio je sada, itekako, punopravni obiteljski auto.


Novi će Clio biti i jedna od glavnih zvijezda salona u Ženevi, od 7. do 17. ožujka, unaprijeđen je dizajnerski na očekivan način. Dobiva prepoznatljivu novu masku koju već koriste novi Megane, Espace i Talisman, a na određeni način to je umanjenica novog Meganea.

Uz čvrstoću, uz masu sniženu za 40 do 50 kg dobit će i aerodinamiku., uz koeficijent otpora zraka od 0,27, izvrstan za nižu klasu. 

U paleti motora su provjereni 3-cilindraš, u atmosferskoj verziji 1.0 sa 73 KS i turbo, 0.9 s 90 KS, a pravi je dragulj biti novi 1.33, razvijen s Mercedes-Benzom. Ako ste mislili da provjereni turbodizelaš 1.5 ide u mirovinu - nula bodova, dolazi s 90 i 116 KS, a verzija R.S. bit će napucana na čak 220 KS. 

Veliki 'mali' francuski model, prvi u B-segmentu, dobiva 48-voltnu instalaciju te su svi snažniji turbobenzinci istodobno 'meki hibridi'. Uskoro više...








Mazda


Gulf

Tembo