26.10.2019. Autor: Roberto Baždo

Ovo su najčešći razlozi zašto polaznici autoškole padaju na vozačkom ispitu

Nekima lijepa uspomena, nekima gorko iskustvo. Koliko treba vremena za kvalitetnu obuku u autoškoli? Koliko treba vremena za kvalitetnu obuku u autoškoli?

Kako prenosi ORYX asistencija, ovo su prema njihovoj analizi najčešći razlozi pada. 'Polaznici autoškola najčešće su pod velikim stresom zbog novonastale situacije s kojom su se, neki od njih, po prvi puta u životu susreli'. Voditelj i predavač u ORYX Autoškoli  Ognjen Matijević napomenuo je da velika većina polaznika često zanemaruje znak STOP te dodao: “Osim ne poštivanja prometnih znakova, jedan od glavnih problema novih vozača je prestrojavanje bez provjere. Neke od pogrešaka zbog kojih većina polaznika na ispitima padne nisu moguće za vrijeme satova vožnje jer ih instruktori na to upozoravaju ili im stisnu kočnicu” izjavio je za kraj Matijević.


Vožnja automobila je zbir kompleksnih radnji koje tjeraju čovjeka da u istom trenutku gleda, procesuira i reagira s obzirom na situaciju u prometu. Usto, samo koordiniranje vlastitoga tijela ponekad može stvarati velike probleme novim vozačima. Upravo iz tih razloga nerijetko se nalaze u grču i toliko su skoncentrirani isključivo na okretanje volana i mijenjanje brzina da zaborave na sve ono ostalo bitno za adekvatno sudjelovanje u prometu. Uz podrobnije tumačenje navedenih evo i još nekih čestih pogrešaka novih vozača u autoškolama.

1. NE POŠTIVANJE PROMETNIH ZNAKOVA

Prva i najčešća greška koju polaznici rade je svakako ne poštivanje prometnih znakova, a najčešće je tu riječ o znaku STOP. Prometnih znakova ima puno i ponekad zbog kompleksne radnje na koju vozači početnici nisu navikli previde prometni znak zbog kojega na žalost njihovo polaganje završi s padom.

2. NE PROPUŠTANJE PJEŠAKA

Stres, adrenalin i sve ono što čovjeka čini nervoznim za volanom smanjuju njegovo vidno polje pa se često dogodi ona: “nisam ga vidio” zbog čega većina polaznika i pada na ispitu. Taj je problem moguće riješiti jedino kontinuiranim stjecanjem iskustva na prometnicama.

3. NE KONTROLIRANJE MRTVOG KUTA

Kontrola mrtvog kuta od iznimne je važnosti jer zanemarivanjem istoga možemo dovesti u opasnost tuđu imovinu i život. Kada su napokon smogli snage da sa svojim instruktorima krenu na cestu maksimalnu koncentraciju usmjeravaju na ono što se događa isključivo ispred njihova nosa. Zbog toga često zaboravljaju provjeru mrtvoga kuta koja ih kasnije može koštati položenog ispita i novaca. Ponavljanjem radnje na osiguranim mjestima poput poligona pod budnim okom instruktora taj se problem može riješiti.

4. ODUZIMANJE PREDNOSTI

Oduzimanje prednosti nije isključivo situacija u kojoj se dogodio sudar ili je on za malo izbjegnut. Oduzimanjem prednosti smatra se i događaj u kojem je vozilo u prednosti moralo usporiti zbog vašeg vozila. To je pogreška koja se ne oprašta pa polaznik koji to napravi na ispitu doma ide bez vozačke dozvole. Prije svakog uključivanja u promet valja pomno proučiti situaciju pa shodno istoj poduzeti iduću radnju sigurno i promišljeno.

5. OSTALO

Doista smo se svakakvih razloga naslušali. Neki čitatelji su nam se javljali, govoreći kako su pali zbor prespore vožnje. Dok su neki imali negativnih iskustava pred komisijom upravo zbog toga što su bili preopušteni i nisu se pridržavali pravila koje su im instruktori ukazivali.





Mazda


Gulf

Tembo