2.7.2019. Autor: Nikola Jurković

Perfekcija iz povijesti, restaurirana Škoda Superb ponovno u punom sjaju!

Nakon trogodišnjeg procesa obnove, prekrasni primjerak seli u Škodin muzej u Mladoj Boleslav

Jedinstveni model s potpuno dokumentiranom poviješću jedan je od samo 158 Superba OHV, modela iz posljednje serije proizvodnje.

Već tridesetih godina prošlog stoljeća, naziv Superb nosio je i obilježavao najprestižniji model marke. Kruna ponude marke donijela je model od šest cilindara, Superb OHV bila je poslijeratna serija. Između 1946. i 1949. proizvedeno ih je samo 158 primjeraka, s posebno impresivnim izvedbama. Jedno od tih vozila, model iz 1948. godine s karoserijom proizvedenim u tvornici Kvasiny, sada je izloženo u Muzeju Škode nakon trogodišnje obnove.


Andrea Frydlová, ravnateljica muzeja u Mladoj Boleslavu, naglasila je: “Ova Škoda Superb OHV bio je jedan od prvih povijesnih vozila koje je muzej nabavio 1968.. Tijekom protekle tri godine naš tim mukotrpno je obnavljao i vraćao ovo jedinstveno vozilo u prvobitno stanje. Sada upotpunjuje našu zbirku starijih verzija prestižne serije. ”
Ime SUPERB ove godine slavi svoju 85. obljetnicu, preciznije - 22. listopada 1934.


Škoda je tada predstavila prvi model koji nosi ovo ime - 640 SUPERB. Vrhunsko vozilo, luksuznog pedigrea imalo je vrlo modernu konstrukciju za to vrijeme, s potpuno neovisnim ovjesom, hidrauličkim kočnicama i snažnim šestocilindričnim motorom. Motor od 2,492 cm3 imao je snagu od 55 KS (40,5 kW). Serijska proizvodnja prvog Superba započela je u ljeto 1935. U preostale četiri godine prije rata najveći model Škode postao je simbol elegantnog, dinamičnog, udobnog i kvalitetnog automobila.

Škoda je nakon toga poboljšala dizajn, uvela snažniji motor i širi raspon opreme u gotovo svim narednim modelskim izvedbama. Posljednja faza razvoja pojavila se 1938. u obliku SUPERB 3000 OHV-a. Njegov šestocilindrični motor imao je zapreminu od 3137 cm3 i snagu od 85 KS (62,6 kW). Međutim, do 1939. izgrađeno je samo 113 vozila ovog tipa. Muzej također prikazuje jedan od njih – crnu limuzinu s impresivnom duljinom od 5,2 metra i međuosovinskim razmakom od 3,3 metra.

Zbirka Mladá Boleslav uključuje i jedini sačuvani predstavnik serije SUPERB 4000 iz limitirne serije, s većim V8 motorom iz ’40-ih godina prošlog stoljeća. Povijest Škode još jednom dokazuje koliko je ova marka uistinu posebna.