26.6.2019. Autor: Željko Marušić

Peugeot Rifter BlueHDi 100 Allure, baš 'pogođen' za obitelj i biznis!

Skladan i vrlo funkcionalan 'blizanac' Citroën Berlinga i Opel Comba, šminkerski opremljen, s primjerenih 102 KS i 250 Nm sasvim dobro vuče (12,3 s, 175 km/h), za pošten komad MPV-a stabilan je i upravljiv, troši pet do šest litara, baš takav mi treba...

Zbogom Partner, dobar dan Rifter! Tako se sada zove novi Peugeotov MPV, treće generacije, tehnološki 'blizanac’ s Citroën Berlingom i Opel Combom. Činjenica da je ‘internacionalac’ potvrđuje da je napravljen pametno i ovo je vjerojatno najskladnija i najfunkcionalnija ‘kutija na kotačima’ na našem tržištu!

Dakle, geometrijski, a i proporcijama, zbilja je mudar izbor za obiteljske i poslovne namjene. Pruža obilje prostora, za pet osoba i svu njihovu prtljagu, a dugačak je svega 4,4 metra. Usto, dobro ide i malo troši. Treba li više?! Ono što su do prije deset godina bili monovolumeni, to se razdvojilo u dvije koncepcije, SUV-ove (drugom riječju crossover) i MPV-ove. Ovaj je automobile zbilja koncepcijom ‘genijalac’, a sve je fino skockano i zapakirano.  

Generacijski iskorak vidi se po dimenzijama. Prvi Partner iz 1996. bio je dugačak 414 cm, model druge generacije iz 2008. dobio je ozbiljnijih 438., a sada je, već s promjenom imena stigao do 440 cm, ali je proširen na 185 i povišen na 188 cm. 

To je, uz pravilan oblik ‘tajna’ njegove funkcionalnosti, a kako aerodinamika nije ono što na prvi pogled izgleda, Francuzi su postigli, za taj oblik karoserije, gotovo nevjerojatnu aerodinamiku (0,32). 

Testni model BlueHDi 100 Allure opremljen je srednjim paketom snage novog turbodizelaša 1.5 HDi, izvedenog iz 1.6 HDi, koji je dovoljno moćan za pristojne performanse, bez pretjerivanja, ali i bez manjka  u bilo kojim uvjetima.


Prostran i funkcionalan MPV kompaktne klase stilski je obogaćen crno plastificiranim pragovima i podnožjem sjedala, a 16-colni kotači i 15 cm udaljenosti podnice od podloge omogućava i silazak s asfalta

Sjedi se ugodno povišeno, pomalo kombijevski, ali to poboljšava vidljivost i osjećaj za volanom. Ergonomija nam je zbilja 'sjela'. Razmjerno maleni, dvostruko podrezani volan i pregledni okrugli instrumenti 'školski' su posloženi, pregledni, na sredini je funkcionalni 8-inčni displej... 

A na širokom i uzdignutom središnjom konzolom, s funkcionalnim pretincima dominira lijepo postavljena ručica mjenjača. PSA-ove modele prati glas da je mjenjač predugog hoda i ne baš precizan, ali za ovaj model, MPV, čini se sve na svome mjestu. 

Sjedala su 'francuski' ugodna i prostrana, materijali unutrašnjosti i izvedba pokazuju značajan napredak prema prethodniku, sve je precizno izrađeno i kvalitetno, premda ima i tvrdih detalja. Ali, ovo nije premium limuzina, nego funkcionalni MPV, za mnoge 'radni stroj'. 

Vozač zbilja ima osjećaj potpune kontrole. Velika prostranost te mnoštvo polica, sprijeda, bočno i u plafonu pokazuje francuski talent za dizajn interijera. Uvjerljiv dojam naglašavaju bogata oprema, koja nudi, i u ovoj klasi dobrodošao dašak luksuza.

Da, i široka stražnja klizna vrata, koja olakšavaju 'komunikaciju' i za putnike i teret, po potrebi. Straga se sjedi vrlo komforno, premda pomalo kombijevski. A po svemu se osjeća solidnost i čvrstoća strukture karoserije, koja se pokazuje po 91 posto sigurnosti za vozača i odrasle putnike i 81 posto za djecu.

Ne treba žaliti za petom zvjezdicom, jer je ona povezana s elektroničkim opcijama, koje dolaze s bogatijim paketima opreme

 

Neobična, ali i funkcionalna kombinacija malenog volana u MOV-ovskom okruženju, pregledan kokpit ,, uzdignuta ugodna sjedala i izvrsno postavljena ručica mjenjača čine vožnju ugodnom i pružaju osjećaj dobre kontrole

Prošla su vremena 'francuza' s premekanim ovjesom, koji su se ljuljali na neravninama. Rifter stoji 'konkretno' na asfaltu upravljiv je i za, razmjerno visoku, sandučastu karoseriju je prilično stabilan.Srednji od tri paketa snage (76, 102, 130 KS) je u kombinaciji s 5-stupanjskim mjenjačem i treba naglasiti kako je to dobra mjera. Šesti koristi u najsnažnijem paketu, gdje je u istom rasponu okretaja zbijena osjetno veća snaga. 

Kod ovog modela je ne pretjerano 'nabijen' najveći okretni moment rasprostranjen od 250 Nm, u rasponu od 1750/min do 3100/min. Rifter je zbilja ugodan i dovoljno temperamentan u vožnji, to pokazuju i performanse - do stotke ubrzava za 12,3 sekunde i može potegnuti 175 km/h..

 To je više nego dovoljno za jedan MPV, u gradskoj vožnji, zbog razmjerno kratka prva tri stupnja ima i dovoljno poletnosti, pa uz okretnost i krug okretanja od 10,8/11 m (lijevo/desno) pokazuje zavisno umijeće u gradskoj vožnji. 

Sigurno i iznenađujuće stabilno 'pegla' zavoje (jasno, ne treba pretjerivati, jer nije to sportski auto). A dobar je i na autocesti. Do 140 km/h, rekli bismo savršen (vrti se 'tihih' 2700/min), a li iznad se već počinje osjećati da motor gubu bitku s otporom zraka. 

No zbilja se vozi ugodno, u solidnom ritmu autoceste, a i potpuno opterećen ovaj Rifter zadržava dovoljno daha. To može zahvaliti korektnom okretnom momentu u širokom rasponu okretaja. A motor, za dizelaša, radi uglađeno i ugodno te je, očekivani, štedljiv. 

Pet do šest litara (realnih!), u ovom je 'pakiranju', zbilja povoljno. Volan je precizan i 'zabavan', električni servo je osjećajniji, a kočnice, koje pri 100 km/h osiguravaju zaustavni put od 38 metara na visini su zadatka. 

Općenito, osjeća se i napredak u solidnosti, kao da je dolazak Opela 'u obitelj' tome doprinio. Zbog toga je ovo zbilja pametan izbor, premda cijena nije baš niska (objektivno, ne može ni biti).

Testni model stoji 193.425 kn, a bez dodatne opreme 174.420 kn. No, za one koji u jednome traže obiteljski i poslovni automobil, ovo je dobra mjera. Palac gore!


Srednji paket snage novog turbodizelaša obujma 1499 ccm dobra je mjera, motor je, za dizelske kriterije uglađen i tih, a zbog širokog raspona okretaja visokog momenta 'pogođen' je s 5-stupanjskim mjenjačem

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V,  common-rail

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1499 ccm

Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm

Kompresija: 16,5:1

Snaga: 75 kW (102 KS) pri 3500/min

Moment: 250 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ruč., 5 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: MPV C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4403 x 1848 x 1878 mm

Međuosni razmak: 2785 mm

Cd: 0,32

Krug okretanja: 10,8/11,0 m

Masa/nosivost: 1424/625 kg

Prtljažnik: 775 - 3000 l

Spremnik: 51 l

EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 294 mm/diskovi 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/60 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 12,3 s

Potrošnja (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km

Na testu: 5,4 l/100 km

CO2: 113 g/km

CIJENE

Testni model: 193.425 kn

Bez dodatne opreme: 174.420 kn

VRLINE I MANE

+ funkcionalnost i komfor

+ dobre performanse

+ povoljna potrošnja

+ izvedba i oprema

-  ništa posebno

OSNOVNA OPREMA

dnevna LED svjetla

svjetla za maglu

uzdužni krovni nosači

ručna klima

tempomat

računalo

multimedija s 8-inčnim dodirnim ekranom

el. paket stakala i retrovizora

stražnji parkirni senzori

visoka središnja konzola s pretincem

pomoć pri kretanju na uzbrdici…

DOPLATE

metalik boja

paket Safety Plus

paket Grip Control

grijanje prednjih sjedala

navigacija 3D

utičnica 220V

bežično punjenje mobitela

Ukupno 19.005 kn