23.9.2016. Autor: Željko Marušić

Peugeotu 308 1.6 HDi iz 2008. osciliraju okretaji i snaga motora

Uzrok je vjerojatno u oscilaciji tlaka goriva u common-railu, uslijed kvara regulatora ili senzora tlaka goriva

Peugeot 308 1.6 HDi iz 2008. sa 194.000 km dosad je bio bez greške, a odnedavno je počeo varirati snagu - dobro vuče pa onda naglo oslabi...

Nikola K.


Turbodizelaš serije DLD-414, kojeg su zajedno konstruirali Ford i PSA (50% proizvodi Ford u Engleskoj i Indiji, a 50% PSA u Francuskoj) kvalitetan je i pouzdan, ali u prvoj seriji ima sklonost nakupljanja uljnog taloga. To je riješeno u drugoj seriji iz 2009., kad je umjesto dva bregasta vratila sa 16 ventila (DOHC) dobio jedno i osam ventila (SOHC). 

To je potvrdilo poznato pravilo tehnike da je manje često više. Stoga vam savjetujemo da vam dobar majstor skine karter i od taloga očisti donji dio motora. No, uzrok problema kojeg navodite vjerojatno nije u tome, nego u oscilaciji tlaka goriva u zajedničkom vodu (common-railu), uslijed kvara regulatora tlaka goriva ili senzora tlaka goriva. 

Prilikom popravka i premda je termin izmjene na 210.000 km, izmijenite zupčasti remen, zajedno s napinjačem, vodilicama i pumpom rashladne tekućine.