16.10.2019. Autor: Juraj Kamber Grahovac

Nova Toyota Yaris, kao nikada do sad tako agresivnog nastupa, hibridni model opet u prvom planu!

Uz novu, dotjeranu unutrašnjost i vanjski izgled, spremna je postati najsigurnijim automobilom u klasi

Toyota je sa svojim modelom Yaris pomrsila račune svima u B-segmentu vozila. Da je u tome i uspjela, svjedoče i brojke. Od prodanih 4 milijuna primjeraka, čak 500 tisuća je u hibridnoj varijanti. A upravo potonji potez Toyote kako će sve modele u ponudi nuditi i sa hibridnim pogonom joj je uspio u pohodu. Nakon 8 godina, pred nama je potpuno nova, četvrta generacija uspješnog japanskog mališana.



Toyotina Nova Globalna Arhitektura (TNGA platforma) pomogla je Toyotinoj uspješnici pružati komforniji, ugodniji i sigurniji automobil uz i dalje prihvatljivu cijenu. Na taj su se način japanski stručnjaci odlučili smanjiti za 5 mm novi model,no zahvaljujući upotrebi nove GA-B platforme međuosovinski je razmak narastao za 50 mm, a automobil je postao širi za 50 mm, gdje će najveću korist imati putnici na stražnjoj klupi.Uz to, valja naglasiti kako će se u startu ovaj automobil moći naručiti sa novim Toyotinim hibridnim sustavom četvrte generacije.



Vanjski dizajn novog Yarisa ostao je kompaktan i okretan, spreman za kretanje i uživanje, a ključ svega bio je njegovanje filozofije automobila lakog za parkiranje uz sve blagodati i prostranosti kabine, što je i osnova filozofije "veliki mali". Uz LED svjetlosni potpis već karakterističan za Toyotinu obitelj vozila, dodatno se naglašava pripadnost segmentu, a upravo ti atraktivni detalji privlače poglede mladih i starih. Također, stražnji je kraj na zanimljiv način naglašen svjetlima i reflektirajućom linijom koja dodatno doprinosi sigurnosti ali i izgledu. 


Dizajn unutrašnjosti slijedi princip „manje je više“, stvarajući otvoren i prostran prostor za vozača i suvozač, a visokokvalitetni materijali pružaju toplu ugodnu atmosferu u kabini. Digitalni instrumenti i "head up" display brinu se da vozač u svakom trenutku ima sve relevantne informacije ne skidajući pogled sa ceste, dok će se za atmosferu u interijeru pobrinuti decentna ambijentalna rasvjeta po uzoru na mnogo skuplje modele. Na središnjem dijelu dominira ekran osjetljiv na dodir dijagonale 10 inča, dok se pametni telefoni mogu puniti bežično. Za sigurnost vozača, putnika, ali i ostalih sudionika u prometu zaduženi su sustavi pomoći vozaču, pa će tako Yaris serijski dolaziti sa adaptivnim radarskim tempomatom, sustavom za zadržavanje vozila unutar trake te automatskim kočenjem u nuždi. 


Pod poklopcem motora najveća je novost 1,5 litreni trocilindraš koji će umiroviti dosadašnji motor iste zapremnine no s jednim cilindrom više. Impresivne su i brojke - čak 15% snažniji, a 20% štedljiviji motor dokaz su da japanski inženjeri znaju što rade. Dotjeran je i elektro motor kojeg će, po svemu sudeći, biti moguće u potpunosti upotrebljavati do 120 km/h. No, uz hibridnu inačicu, u ponudi će biti i klasični 1,0 litreni te 1,5 litreni atmosferski benzinci, a početak prodaje ovog automobila očekuje se u jesen 2020. godine






Mazda


Gulf

Tembo