21.7.2019. Autor: Željko Marušić

Pregrijavanje motora na ekstremnim vrućinama? Ovo su 'lijekovi'!

Važna je ispravnost termostata, hladnjaka, pumpe rashladne tekućine, termoprekidač, ventilator hladnjaka, crijeva, spojeva..., motor treba biti čist i - ne forsirajte...

Tijekom 'toplinskog udara' koji je već počeo, rashladni sustav motora je pod najvećim opterećenjem. Rashladna tekućina na bazi alkohola (etilen-glikol) prešurizirana je na 1,2 bara pa je otporna na vrenje do 110⁰C.

Ali samo ako je sve ispravno: termostat, hladnjak, pumpe rashladne tekućine, termoprekidač, ventilator hladnjaka, crijeva, spojeva... To se rješava servisom. Kod vozila s više od 200.000 km preporučljivo je zamijeniti hladnjak, pumpu i termostat. 

Mnogi pritom ne shvaćaju koliko je važna čistoća motora, pogotovo hladnjaka (olakšava se izmjena topline s okolinom). Zbog toga je važno pažljivo oprati motor, štiteći elektroniku. 

Usto, možda i najvažnije, tijekom najvećih vrućina štedite motor, ne forsirajte ga, jer je tada sklon pojačanom zagrijavanju i habanju...

PROČITAJTE:

Zbog čega se rashladna tekućina smije zagrijati iznad 100°C?

Dobro hlađenje jamči dug 'život' motora


Već 14 godina neprestano najčitaniji samostalni hrvatski automobilski portal...