25.6.2019. Autor: Željko Marušić

Problemi na tehničkom zbog povećanog sadržaja CO

Blago povišen sadržaj ugljičnog monoksida (CO) u ispušnim plinovima mnogi doživljavaju kao mali, a radi se o velikom problemu benzinskog motora, odnosno neispravnosti. Najčešći je problem u ubrizgavanju, paljenju, filtru zraka, lambda sondi, svjećicama...

Bio sam na tehničkom pregledu s Renault Scenicom 16V iz 2005. te su me vratili zbog 10 posto većeg sadržaja CO u ispušnim plinovima. Je li to bilo u redu, jer se zbilja radilo o minimalnom prekoračenju?

Goran K.

Blago povišen sadržaj CO (ugljičnog monoksida) u ispušnim plinovima mnogi doživljavaju kao mali, a radi se o velikom problemu, odnosno neispravnom motoru.

Naime, dozvoljene su vrijednosti vrlo visoke - u praznom hodu 0,5 posto, pri povišenoj brzini vrtnje motora 0,3, a potpuno ispravan motor, proizveden nakon 2000., treba ispuhivati samo 0,01 do 0,05 posto CO. 

Mjeri se razmjerno, a ne apsolutno. Za njegovu nisku razinu nužno je dobro mehaničko stanje motora, pravilna elektronička regulacija i ispravan katalizator. 

Najčešći je problem u neispravnom ubrizgavanju i paljenju, a najprije treba posumnjati na brizgaljke, svjećice, filtar zraka i lambda sondu.


Već 14 godina neprestano najčitaniji samostalni hrvatski automobilski portal...