24.6.2019. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Honda Accord 2.2 i-CDTi Sport (2003. - 2007.), bolji od Passata dizel!

Jedna od najpouzdanijih limuzina na tržištu stvara probleme jedino ako je forsirana ili loše održavana, rijetka je 'zvjerka' u ponudi rabljenih i nije jeftina, ali se u pravilu isplati. Dizelaš 2.2/140 KS među najboljima je u klasi, benzinac 2.0/155 KS još bolji...

Sedma generacija najcjenjenije japanske limuzine srednje klase rijetka je zvjerka na tržištu rabljenih, a primjerci koji se nude, ako su u dobrom stanju, drže visoku cijenu. 

Prethodni model Honde Accord na tržištu je od 2003. do 2007., a s common-rail dizelskim motorom, svojedobno najboljim u klasi, bio je, otprilike, svaki drugi. Glavna je vrlina je pouzdanost te je Accord godinama, uz Avensis i Mazdu 6, u vrhu svih statistika automobila koji se najmanje kvare. 

Treba računati na razmjerno skupo održavanje, no to je mana svih japanskih automobila. Kod Honde je sve je napravljeno 'na mjeru' te je limarija manje čvrsta nego u Passatu, ali nije nimalo lošija. Visoku ocjenu zaslužuju i materijali unutrašnjosti, koji nisu najskuplje sorte, ali izgledaju trajno i solidno. 

Najveća mana svake Honde je što takve aute kupuju osobe sklone brzoj i agresivnoj vožnji te se lako može naletjeti na istrošen primjerak. Zbog toga treba temeljito pregledati sve dijelove koji mogu otkrivati neumjerenu vožnju: istrošene diskove, izgorjele ispušne lonce, zazor u ležajevima i kuglastim zglobovima. 

Jasno, prije svega treba temeljito pregledati limariju i procijeniti je li automobil pretrpio teže oštećenje. Ako je navedeno u redu, problema ne bi smjelo biti, jer Honda nudi visoku kvalitetu mehanike u svakom detalju, a problema nema ni s elektronikom. 


Motori i mjenjači su u samom vrhu, a bez greške je i upravljački mehanizam. Accord je već krajem 1990-ih nudio jamstvo tri godine ili 100.000 km, kad je većina nudila samo dvije, što potvrđuje visoku kvalitetu, ali nabija cijenu na tržištu. Prethodni se proizvodio u britanskom Sunderlandu, a proizvodnja ovog, sedme generacije, vraćena je na Japan.

Dobro pogledajte sjedala i komande, jer ako laže koza (brojčanik kilometara), ne laže rog (papučice, komande i tkanina ne smiju biti izlizani niti deformirani). Potom pustite motor da radi u leru - mora raditi mirno i tiho, što je poznata vrlina svih Hondi. 

Bilo kakve vibracije i nemiran rad loš su znak i tada je dobro izmjeriti tlakove u cilindrima (kompresiju). Ako automobil prođe sve navedene testove, koji potvrđuju vjerodostojnost kilometraže, rizika kupnje nema.

Na tržištu su podjednako zastupljeni benzinski motori 2.0 sa 155 KS i dizelski 2.0 i-CDTI sa 140 KS. Manji je rizik kod kupnje benzinca, jer su do 2000 eura jeftiniji, a voze ih osobe koje prelaze manje kilometara. 

Svi problemi (brtva glave motora, zupčasti remen, propustan hladnjak) riješeni su do 1999. Novije su serije bez tipičnih grešaka, a common-rail dizelaš dosad nije pokazao ni najmanje slabosti. 

Ipak, nužan je temeljit pregled, a kod primjeraka za koje nemate uredno ispunjenu servisnu knjižicu, u ovlaštenom servisu, preporučljivo je preventivno izmijeniti zupčasti remen, s napinjačima. 

Najveći problem mogu biti neoriginalni zamjenski dijelovi, no u osnovi dizelski Accord bolji je od Passata dizel!


OCJENE

Limarija

Kvalitetna i dobro zaštićena od hrđanja, ali nešto nježnija nego kod njemačkih limuzina

••••

Motor

Vrlo kvalitetan, trajan i pouzdan te uz normalno održavanje ne treba očekivati probleme cijelog radnog vijeka

•••••

Mjenjač

Solidan, gotovo neuništiv, kao i kvačilo. Zbog toga budite vrlo oprezni ako uočite i najmanje nepravilnosti

•••••

Podvozje

••••

Dobro se nosi s lošim cestama. Provjeriti kuglaste zglobove i diskove, jer pokazuju kako je auto vožen


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: turbodizelski, R4, 16V

Obujam: 2204 ccm

Snaga: 140 KS pri 4000/min

Moment:  340 Nm pri 2000/min

Brzina:  210 km/h

Ubrzanje: 9,4 s

Potrošnja: 5  do 7,5 l (realno)

Jamstva: 3 g. (mehanika); 12 g. (lim)

Proizvodnja: 2003. - 2007.