8.6.2019. Autor: Željko Marušić

Renault Megane 1.5 dCi iz 2005. guši se i teško pali

Uzrok je vjerojatno u visokotlačnoj pumpi common-rail sustava Delphi (bivši Lucas), slaboj strani ovog izdržljivog dizelaša, u seriji od 2003. do 2006.

Imam Renault Megane 1.5 dCi  s 82 KS, iz 2005., s kojim sam prešao 205.000 km. Do kraja prošle godine sve je bilo u redu, no otada počinju problemi. 

Najprije sam počeo osjećati vibracije kod nižih okretaja, a potom se to pogoršavalo. Motor je počeo lošije vuči i gušiti se kod dodavanja gasa, a odnedavno teško pali. 

Čitam vase savjete i izmjerio sam kompresiju. Mehaničar kaže da je sve OK (31 do 33 bara)...

Andrija S.

Budući da je temeljno stanje (brtvljenje motora) u redu, odnosno stupanj istrošenja (habanja) je, s obzirom na godine i kilometre u redu, uzrok je vjerojatno u visokotlačnoj pumpi common-rail sustava Delphi (bivši Lucas), slaboj strani ovog motora, u seriji od 2003. do 2006. 

Potrebno je skinuti filtar goriva, u plastičnom kućištu uz pumpu te iz njega izliti gorivo u posudu. Ako sadrži metalnu strugotinu (špenu), problem se iz visokotlačne pumpe proširio i na spremnik goriva i brizgaljke. 

Sve potječe od trošenje bregastog prstena (zbog neodgovarajuće otvrdnutog - cementiranog sloja), koji preko valjčića aktivira dva klipa za tlačenje goriva. Gorivo sa strugotinom ide do brizgaljki i oštećuje ih, a preko povratnog voda ulazi u spremnik. 

Pumpu goriva je u pravilu moguće servisirati, a brizgaljke se kod manjeg oštećenja mogu servisirati, a kod većeg ih treba mijenjati. Treba očistiti spremnik i izmijeniti filtar goriva. 

Pritom je preporučljivo izmijeniti zupčasti remen, s napinjačem, vodećim valjcima i pumpom rashladne tekućine.





BMW banner