5.3.2017. Autor: Željko Marušić

Renault Twingo 1.2 iz 2001. trese kad je zagrijan, a ne hladan

Problem može biti u elektromotornom ventilu ler-gasa, potenciometru leptirastog ventila, senzoru temperature ili upravljačkom modulu

Imam Renault Twingo 1.2 iz 2001. Dosad sam bio vrlo zadovoljan (prešao je 157.000 km), ali odnedavno se događa da u vožnji auto sam dodaje gas, češće kad je zagrijan, nego hladan. Inače i na najvećoj hladnoći kresne iz prve,  a nakon toga podigne na oko 2500 okretaja i tako drži dok ne stisnem gas ili dok ne krenem.

Branimir V.


Tri su osnovna moguća uzroka nemirnog rada benzinskog  motora. Prvi je u elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu (IS aktuatoru), drugi u potenciometru leptirastog ventila (odnosno njegovom senzoru), treći u senzoru (osjetniku) temperature, a četvrti u upravljačkom modulu (centralini).  Dakle, u prvoj je fazi nužna kvalitetna dijagnostika.

Riječ je o vrlo pouzdanom i trajnom 8-ventilskom motoru serije D7F sa 1149 ccm i 58,5 KS koji je uveden 1996. Serija D4F iz 2000., koja iz istog obujma, s dva bregasta vratila razvija 75 KS (još uvijek se proizvodi), u startu je bila manje pouzdana od D7F. Obje verzije imaju ubrizgavanje Multipoint, pa je preporučljivo provjeriti ispravnost (čistoću) brizgaljki, a obzirom na godine i kilometre, pumpu goriva i lambda sondu.






Gulf

Tembo