2.7.2019. Autor: Željko Marušić

Škoda Fabia 1.4 MPi iz 2002. troši puno goriva

Motor tog modela je trajan i izdržljiv, ali rastrošan, najprije provjerite ispravnost pumpe i regulatora tlaka goriva te lambda sonde...

Prošle godine kupio sam Škodu Fabiju 1.4 MPI, proizvedenu 2002., koja je prešla 203.000 km. Motor lošije pali, pretežito kad je topao, na kontrolnoj se ploči ponekad upali lampica motora, a potrošnja u gradu  je i do 12 litara.

Nikola K.

Fabije prve generacije opremale su se motorom stare konstrukcije, obujma 1397 ccm, izvedenim iz motora modela 1000 MB iz 1960-ih. Trajan je, ali zbog konstrukcije s tri ležaja radilice i bregastog vratila u bloku te razmjerno velikog obujma potrošnja mu nije vrlina. 

Provjerite ispravnost pumpe, regulatora tlaka goriva i lambda sonde te promijenite neispravne dijelove. Potom je nužno očistite brizgalice goriva i izmijenite svjećice. Nakon toga će motor zasigurno manje trošiti i bolje raditi. 

Budući da ste automobil kupili rabljeni, moguće je da je prešao više kilometara te vam savjetujemo mjerenje kompresije, kako biste utvrdili istrošenost. Vozite umjereno, a gume napušite na tlak za veliko opterećenje.