2.7.2019. Autor: Željko Marušić

Stari benzinac teško pali, tri su moguća uzroka:

Prvi je u mehaničkoj dotrajalosti, drugi u nedovoljnoj količini goriva na brizgaljkama, a treći u slaboj iskri na svjećicama...

Tri su moguća uzroka slabog paljenja starog benzinskog motora. Prvi je u mehaničkoj dotrajalosti, drugi u nedovoljnoj količini goriva na brizgaljkama, a treći u slaboj iskri na svjećicama. 

Kod starih primjeraka s velikom kilometražom, prvo treba posumnjati na veće  istrošenja karika i cilindara, odnosno ventila i sjedišta, koji su uzrok propuštanja i nedovoljnog tlaka kompresije (donja granica je 8,5 bara).

A on je manje važan kod benzinskog, nego dizelskog motora. Drugi je problem izgledniji kod mlađih vozila i najprije treba posumnjati na električnu pumpu goriva, koji je na toj kilometraži preporučljivo izmijeniti u sklopu, također preporučljivog čišćenja spremnika goriva. 

Treba provjeriti i regulator tlaka goriva i brizgaljke. Treći mogući uzrok je u dotrajalim svjećicama, odnosno bobni i visokonaponskim vodovima. S obzirom na godine i kilometre poželjni je promijeniti lambda sondu, jer će se bolje podešavati smjesa goriva i zraka, motor će bolje vući i manje trošiti, a bolje će paliti.

Već 14 godina neprestano najčitaniji samostalni hrvatski automobilski portal...