7.11.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Steve McQueen, hollywoodski 'kralj coola', preminuo 7. studenoga 1980.

Legendarni američki glumac osobito je zapamćen po ljubavi prema brzini, koja ga je nagnala da snimi Le Mans, jedan od najboljih automobilističkih filmova ikada, te da sam odglumi dio nezaboravne jurnjave ulicama San Francisca, u kultnom filmu Bullitt...

Terence Steven 'Steve' McQueen,  rođen 24 ožujka 1930. u Beach Grove (Indiana), američki glumac, proslavio se ulogama romantičnih avanturista na granici zakona, u filmovima Sedmorica veličanstvenih, Nevada Smith, Tom Horn, Bullitt i Veliki bijeg. Najzapaženiju ulogu u filmskom svijetu je odigrao s Dustinom Hoffmanom u filmu Papillon (1973). 

Imao zanimljiv život, a zvali su ga 'kraljem coola' (The King of Cool). Bio je marinac i okorjeli 'biker' s nizom hobija vezanih adrenalin, uključujući upravljanje zrakoplovom. Strast prema brzini tjerala ga je i na nastupe u utrkama, posebice u kod nas malo poznatoj pustinjskoj jurnjavi Baja 1000.

Vrhunac karijere svakako je bila utrka 12 sati Sebringa 1970. U paru s Peterom Revsonom zamalo su došli do ukupne pobjede u Porscheu 908, što je spriječo je Mario Andretti, po njegovim riječima, najboljom vožnjom u životu,. Naime, nije želio dopustiti da nekakav hollywoodski glumac pobijedi u tako važnoj utrci i učini smiješnom profesiju vozača utrka. 

I u privatnom životu Steve McQueen bio je opsjednut brzinom. Ovom ćemo prilikom preskočiti njegove motocikle i zrakoplove, iako bi se i o tome dalo štošta reći. Na području automobila McQueenovi su privatni odabiri više nego zanimljivi, odajući ne razmaženu hollywoodsku zvijezdu koja si može priuštiti što god želi, nego istinskog zaljubljenika, koji jako dobro razumije automobilsku mitologiju. 


Upravo zato vozio je i Mini Cooper i dvadesetak godina stari Hudson, ekskluzivan Siata 208S i niz drugih automobila, među kojima je posebno upamćen najekskluzivniji, jedan od samo 16 ikada napravljenih Jaguara XK-SS

Cestovna inačica vladara Le Mansa, legendarnog Jaguar D-Type, vjerojatno je ultimativni cestovni superautomobil 1950-ih, a McQueen ga je imao od 1959. do 1969., prodao, pa mučen nostalgijom ponovo kupio 1977. i zadržao do smrti. Nerijetko ga je rabio na cesti, kao i drugi najpoznatiji automobil iz svoje ergele, smeđi Ferrari 250 Lusso. Mislili ste da Ferrariji moraju biti crveni?

McQueen srećom nije, da nema globalne poznatosti ovog primjerka vjerojatno nikada ne bismo shvatili da ponajljepšem cestovnom Ferrariju ikada ova neobična boja barem jednako dobro pristaje. Napisane su čak i knjige o McQueenovim automobilima, a legenda o njemu živi i danas, premda je umro na današnji dan prije 39 godina, od raka pluća.




Mazda


Gulf

Tembo