16.12.2014. Autor: Željko Marušić

Test: Jeep Renegade 2.0 Mjet 4x4 Limited

Duh američke legende i Fiatova izvedba s dizelom od 140 KS dobra kombinacija

Renegade (odmetnik) nova je Jeepova akvizicija i prvi model kultne terenske marke koji se proizvodi izvan SAD-a. To je i prvi Jeep za kojeg se očekuje da će se bolje prodavati s prednjim nego sa 4x4 pogonom. Neki će reći - hipokrizija, ali nije. Radi se o dosad najboljem rezultatu Fiatovog preuzimanja Jeepa, u kojeg su mnogi sumnjali, a ispao je bolji od svih očekivanja. Talijani su jednim udarcem ubili dvije muhe, napravivši dva modela na tehnološki jednakom konceptu - Jeep Renegade i Fiat 500X. Ipak, stilom i 'filozofijom' bitno su različiti - Renegade je kompaktni SUV koji snažno podsjeća na izvorni Jeep Willys iz 1940, a 500X je simpatičan kompaktni crossover.

Renegade je dugačak 4236, širok 1804 i visok 1689 mm, što uz razmjerno malu visinu i međuosni razmak od 2570 mm osigurava solidan komfor. Da se radi o poštenom komadu auta potvrđuje i masa veća od tone i pol. Trendovski, radi štednje goriva, smanjenja emisije CO2 i cijene imaju prednji pogon, što Jeep više približava kupcima. Bazni model se oprema Fiatovim benzincem 1.6 snage 110 KS (proizvodi se u Brazilu) ima prednji pogon, kao i sljedeći turbobenzinac 1.4T sa 140 KS. Njegova snažnija verzija, sa 170 KS, ima 4x4 pogon i automatski mjenjač sa 9 stupnjeva. No, dizelaši su puno zanimljiviji dizelaši i bolje prilagođeni karakteru auta.


Izgleda poput klasičnog terenca, a radi se o SUV-u s poprečno postavljenim motorom i izvorno prednjim pogonom. Verzije 4x4 imaju ojačano podvozje i podnicu uzdignutu sa 170 na 200 mm

Najzanimljiviji model, zbog cijene i potrošnje je 1.6 Mjet Longitude, opremljen izvrsnim dizelašem od 120, kojemu je 'forte' okretni moment od 320 Nm (najveći u klasi) pri 1750/min. Cijenom od 190.361 kn to je i dobra priča za sve koji žele imati uvjerljiv auto jakog brenda. Jeep je ipak Jeep, premda je u zadnja dva desetljeća bilo dosta previranja i problema s njim. Sada se ipak budi, a tome će pomoći Renegade. Testni model 2.0 Mjet 4x4 Limited već je ozbiljniji, jer je opremljen dvolitrenim Fiatovim dizelašem, pogonom 4x4. 'Ozbiljnija' mu je i cijena od 225.156 kn, što ga gura prema premium klasi. Prosječnim je kupcima malo skup, ali pruža dobar omjer plaćenog i dobivenog..

Talijani su majstori stila i treba se priznati da su dobro ušminkali, a i kvalitetno izradili 'američku legendu' (proizvodi se paralelno s Fiatom 500X u talijanskom pogonu Melfi). Razina izvedbe je visoka, što naglašava i bogata oprema Limited. Dobro je kombiniran klasičan stil sa suvremenim 'gadgetima'. Renegade je u 4x4 verziji dodatno uzdignut, raspolaže sa 140 dizelskih konja, a okretni moment od 350 Nm oslobađa se već od 1500/min. Za puni dojam takvog automobila bilo bi bolje da ima automatski mjenjač (ugrađuje se u najsnažniju verziju), ali i s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem najmanji je Jeep uvjerljiv. To mu osigurava da dojam ozbiljnog terenca i pristojne performanse postiže uz povoljnu potrošnju.


Uzdignut položaj za volanom, solidna izvedba, velika širina i visina te bogata oprema stvaraju dojam vožnje većeg automobila. Opcije pogona 4x4 lako se biraju na središnjoj konzoli

Temeljito provjereni talijanski dvolitreni dizelaš, koji je za ugradnju u Jeep prigušen sa 150 KS pri 2000/min na 140 KS pri 3750/min ('punokrvna' verzija ima 170 KS i 380 Nm) omogućava ravnomjerniju radnu karakteristiku, bolje prilagođenu karakteru automobila. Dobro je složena kombinacija 6-stupanjskog mjenjača i visokog momenta pri niskim okretajima. Sve su komande precizne, premda bi za najvišu ocjenu bilo dobro da je hod ručice mjenjača koji se dobro šalta 'za dlaku' kraći, a volan malo osjećajniji (električni je servo za ovakav auto malo preintenzivan). Pogon 4x4 - Active Drive funkcionira jako dobro, pa se uz masivno uzdignuto podvozje ovaj Renegade dobro snalazi i u terenskim uvjetima. Preko središnjeg kontrolera mogu se birati opcije Auto, Snow, Sand i Mud (automatski, snijeg, pijesak i blato).

Za normalnu je vožnju najbolja opcija Auto, kad je pogon izvorno prednji, a kod proklizavanja snaga se središnjom viskoznom spojkom prebacuje straga. Pritiskom na gumb, vozač može izabrati i opciju stalnog integralnog pogona (4x4 Lock), što je dobro za prave terenske uvjete (za to je još prilagođenija 'top' verzija Trailhawk). Dizelaš živo reagira na gas i us kraća prva tri stupnja postiže se uvjerljiv temperament, što potvrđuje ubrzanje do stotke za 9,5 sekundi. Kad se tome pridodaju kompaktne dimenzije, Renegade je dobro prilagođen gradskoj gužvi. Okretan je i dinamičan, a premda je masivan i visok stabilan je i temperamentan i na bržim, zavojitim cestama.


Talijanski dizelaš obujma 1956 ccm radi uvjerljivo, dobro je prigušen, a snažno povuče već od 1200/min. Za dobre performanse dovoljno je šaltati pri 3500/min

Postiže 182 km/h (desetak manje od crossovera slične snage, zbog visoke sandučaste karoserije), što je više nego dovoljno, a zbog potrošnje je preporučljivo ne ići brže od 140. Zadržavanje klasičnog Jeepovog stila malo je penaliziralo aerodinamiku, ali zato auto djeluje 'muški' i osigurava vlasniku solidan status. Vožnja je ugodna, jer je sve solidno i vrlo kompaktno, a ako se vozi oštro, Renegade pokazuje i iznenađujuću stabilnost i osjećaj dobre kontrole kod visokih brzina. Tome, uz dobar ovjes, pridonose 18-colni naplaci s gumama 225/55 i snažne kočnice (s diskovima 305 i 281 mm).

Renegade čvrsto leži na cesti, a ovjes je dobro prilagođen pa ipak nije pretvrd na lošim cestama. Jako dobro otpušta snagu između 1500 i 3000/min i to je i najzanimljivije radno područje. Tada se i potrošnja može držati na šest litara. Štedljivim se ritmom može spustiti na 5,5, ali ako se vozi dobrim ritmom, treba računati na 6,5. Obzirom na sve što nudi, veliku visinu, pogon 4x4 i masu od 1535 kg, to je OK. Uz sve to pruža osjećaj visoke sigurnosti i vožnje pravog Jeepa, premda neki vole kazati da je to u stvari Fiat, doduše najbolji Fiat do sada. Dobro je, vrlo dobro napravljen, uvjerljivih karakteristika, povoljne potrošnje i, za Jeep, prihvatljive cijene. Komfor straga je korektan a prtljažnik nudi dobrih 523 litre. Zbog toga se može nadati uspjehu i na našem tržištu, premda se zbog krize ne mogu očekivati spektakularne prodajne brojke.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

Motor: dizelski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (zupčasti remen), 16 ventila, blok od sivog lijeva, turbopunjač VNT, intercooler, start/stop
Obujam: 1956 ccm
Provrt x hod: 83 x 90,4 mm
Snaga: 103 kW (140 KS) pri 3750/min
Moment: 350 Nm pri 1500/min
Pogon: 4x4 (Active Drive)
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice: samov. diskovi 305 mm, straga puni 281
Gume: 225/55 R 16
Karoserija: SUV B-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 4236 x 1804 x 1689 mm
Osovinski razmak: 2570 mm
Prtljažnik: 351/1297 l
Masa/nosivost: 1535/510 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 11,2 m
Najveća brzina: 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,5 s
Potrošnja: grad 6,0 / otvoreno 4,6 / kombinirano 5,1 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km
CO2: 134 g/km
Cijena: 225.156 kn (29.432 eura)
Cijena osnovnog benzinca 1.6 E-TorQ EVO 110 KS: 180.705 kn (23.622 eura)
Cijena osnovnog dizelaša 1.6 Mjet Longitude 120 KS: 190.361 kn (24.884 eura)

+ solidna izvedba
+ vozna svojstva
+ bogata oprema
- skupe doplate

dr. Željko Marušić






Gulf

Tembo