TEST: RENAULT MEGANE 1.5 DCI 110 GT LINE

Nakon redizajna, s dizelskih 110 KS, nudi dobar paket snage i opreme
Megane treće generacije dobro se drži na europskom, a i našem tržištu, premda je predstavljen prije punih šest godina. Prošlogodišnji je redizajn riješio glavni minus prve serije – bezličan stil prednje maske te sada izgleda sasvim OK, solidno i uvjerljivo. Ostalo je lijepo dotjerano, a veće dorade nisu bile potrebne. Renaultov je kompakt bio i ostao glavni europski konkurent Golfa, premda mu je prošle godine ‘u ringu’ – Peugeot 308, a redizajn mu je povećao izglede.
Na duži smo test dobili model dCi 110 GT Line, sa snažnijom verzijom dizelaša 1.5 dCi, sa 110 KS i 260 Nm iz od 1461 ccm te bogatom opremom. Sve je to iznad potreba prosječnih kupaca, jer je najisplativija osnovna verzija tog dizelaša (95 KS i 240 Nm) s opremom Authentique dostupna za 14.894 eura. U dorađenoj i korektno opremljenoj unutrašnjosti lijepo se sjedi na svim sjedalima, premda je prostor za koljena straga osrednji (dijelom zbog debelih naslona sjedala). Ali prtljažnik od 405 litara među većima je u klasi.

Uspješan redizajn čini francuski kompakt treće generacije čini svježim i šest godina nakon uvođenja. Uvjerljivost izvedbe naglašava oprema GT Line
Ovjes je vrlo dobro složen te omogućava dinamičnu vožnju i stabilnost, zadržavajući udobnost. U paketu GT Line su 17-colni aluminijski kotači, s gumama 205/50, što nije najpoželjnije za naše ceste, premda poboljšava ležanje. Ipak, buka pri prelasku neravnina manja je nego kod prethodnika, a motor radi uglađenije, što je zasluga izolacije i nove generacije ubrizgavanja. Snažniji turbodizelaš 1.5 dCi dobro povuče u svakom stupnju te je osjećaj u vožnji uvjerljiv.
Najvažniji francuski dizelaš, koji se temeljito dorađuje već punih deset godina, došao je do razine izvrsnosti. Blok od sivog lijeva i samo dva ventila po cilindru osiguravaju kombinaciju pouzdanosti, štedljivosti i dobrih performansi (manje pokretnih dijelova stvara manje otpore). Sve to zajedno, u provjerenoj i solidnoj izvedbi, djeluje uvjerljivo. Dizelski Megane do stotke ubrzava za 10,5 sekundi i postiže 190 km/h. Ravnomjerno otpušta snagu, praktički bez ‘turbo rupe’ na niskim okretajima uz dovoljnu rezervu snage za vozače sklone temperamentnoj vožnji. Performansama pomažu precizan i ugodan mjenjač te snažne kočnice.
Pregledan kokpit i vrlo dobra ergonomija čine vožnju ugodnom, materijali i izvedba su solidne kvalitete, a sve ‘zaokružuje’ bogata oprema
U paketu GT Line su 17-colni aluminijski kotači, s gumama 205/50, što nije baš najbolja opcija za naše neravne ceste, premda poboljšavaju ležanje i izgled. No, ovjes je zbilja kvalitetan i ‘konkretan’ te je osjećaj u vožnji bolji nego što pokazuju službene performanse. Francuzi su, uz prethodnu opasku, pogodili omjer udobnosti i stabilnosti, pa je u lijepo profiliranim sjedalima ugodno i na duže staze. Vožnja ne umara, a motor raspolaže solidnom porcijom snage u svim režimima.
Kvalitetno podvozje, premda straga nije multilink, osigurava visoke brzinske prosjeke kroz zavoje, čemu doprinose precizan mjenjač i snažne kočnice. Premda je volan pomalo ‘sterilan’ (boljka većine suvremenih upravljačkih mehanizama s električnim servom), lako ga je dozirati kroz zavoje, jer je držanje putanje neutralno. Zbog toga se u vožnji stječe dojam potpune kontrole i sigurnosti. Niska potrošnja poznata je vrlina dizelaša dCi. Ako se ne pretjeruje, neće prijeći pet litara. Važan je adut i povoljna cijena, koja jamči dobar omjer plaćenog i dobivenog (na kraju tablice s tehničkim podacima).
Provjereni dizelaš 1.5 dCi dobrih performansi i niske potrošnje, kojeg koriste Mercedesi A i B 180 CDI, obećava pouzdanost i dugovječnost
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Vozilo: hatchback C-segmenta, 5 vrata, 5 sjedalaMotor: turbodizelski, 4 cilindra, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijevaObujam: 1461 ccmProvrt x hod: 76 x 80,5 mmSnaga: 81 kW (110 KS) pri 4000/minMoment: 260 Nm pri 1750/minKompresijski omjer: 15,2:1Pogon: prednjiMjenjač: ručni, 6 stupnjevaOvjes: sprijeda neovisan, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrutKočnice: samov. diskovi 280, diskovi 260 mm; ABS, EBV, ESPGume: 205/50 R 17Karoserija: hatchback C-segmenta, 5 vrata, 5 sjedalaEuro NCAP: 3 zvjezdiceDimenzije: 429,5 x 181 x 147 cmOsovinski razmak: 264 cmPrtljažnik: 405 – 1160 lMasa/nosivost: 1245/570 kgSpremnik goriva: 60 lKrug okretanja: 11 mNajveća brzina: 190 km/hUbrzanje 0-100 km/h: 10,5 sPotrošnja: grad 5,1 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,4 l/100 kmPotrošnja na testu: 6,1 l/100 kmEmisija CO2: 114 g/kmCijena: 148.900 kn (19.644 eura), s doplatama 157.924 kn (20.834 eura)Osnovni benzinac: 112.900 kn (14.894 eura) – TCe 115 AuthentiqueOsnovni dizelaš: 118.900 kn (15.686 eura) – dCi 95 Authentique
+ niska potrošmka + dobre performanse + udobnost + omjer cijene/ponude – 3 EuroNCAP zvjezdice- ‘sterilan’ volan
 
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo