11.2.2015. Autor: Željko Marušić

Test: Volkswagen Golf R

Sa 300 KS i prvoklasnom automatikom do stotke katapultira za 4,9 s

Odlikaši to voze, odlikaši - bio je naš odgovor na upite o ovom jedinstvenom sportskom autu. Na cesti ima dosta estetski tuniranih, kod kojih, često, ima slike i tona, ali nema pravog sadržaja. U ovaj su model stručnjaci iz Wolfsburga nabili sve što treba. Punih 300 konja ispaljuje turbobenzinac obujma 1984 ccm, s direktnim ubrizgavanjem. Predstavljen je ljeta 2004., sa 200 KS, u Audiju A3 Sportback, a potom i Golfu GTI.  U prethodnom je Golfu R pojačan na 271, GTI 'sedmica' je dobila 220, a u verziji Performance 230 KS. Četiri ispušna 'topa', dvije oznake R i 18-colni naplaci jedini pokazuju da se radi o najopakijem kompaktu

Premda ipak nije najsnažniji Golf (pisali smo o najavljenom R400), izaziva strahopoštovanje. Snagu od 300 KS na cestu prenosi pogonom 4x4 (4Motion), uz sniženo i ukrućeno podvozje te sustave za sprječavanje zanošenja ESC i elektroničke blokade oba diferencijala EDS. Kvalitetu više donose sustavi XDC, aktivnog stražnjeg diferencijala koji vektorira snagu (ciljano usmjerava) na kotače, ovisno o proklizavanju, i DCC, za podešavanje dinamike ovjesa, upravljača i mjenjača te brzine odziva na gas. Bez pogona 4x4 teško bi je bilo obuzdati samo na prednjim kotačima. Upotrebljivost je kao u baznom 3-vratnom Golfu, ali je zbog debljih sjedala teži ulazak i ima manje mjesta za noge.


Nabildana verzija Golfa GTI s automatskim mjenjačem i pogonom 4x4 vuče brutalno, a bez blokade potegne 270. Atraktivnost i ležanje poboljšavaju 18-colni naplaci s gumama 225/45

Volkswagen Golf R puca iznad Meganea R.S., Focusa ST i Astre OPC. Koncepcijom, snagom i cijenom od 50.000 eura ulazi u područje Subaru Impreze WRX STi sa 309 i Mitsubishi Lancera Evo X sa 295 KS, koje pobjeđuje boljim ubrzanjem i osjetno nižom potrošnjom. Uskoro će dobiti najopasnijeg konkurenta, Ford Focus RS, sa 320 KS i pogonom 4x4. Zanimljiv je ne samo tehnološkim iskorakom, već i prikrivenom sportskom izvedbom, jer je i unutrašnjost gotovo jednaka kao u GTI-ju. Tek baritonski zvuk iz ispušnih cijevi pokazuje da se s njim nije za igrati.

Serijski je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a pravi je ugođaj uz automatski DSG6, koji ubrzanje do stotke skraćuje sa 5,1 na 4,9 sekundi. Starta kao iz katapulta, a posebno imponira rafalno, bestrzajno šaltanje. Tko jedanput proba DSG mjenjač, teško će ikada poželjeti  išta drugo. DSG6, za razliku od DSG7, ima hidrodinamičku spojku pa je prijenos snage bez imalo trzaja i udara. Sve je 'mapirano' na način da se u svim područjima okretaja postiže najbrži odziv na gas i to je, uz koncepciju prijenosa bez prekida u toku snage, prava stvar. U kombinaciji s okretnim momentom od 380 Nm, u rasponu pri 1800 do 5500/min, to je 'tajna' boljih ubrzanja s automatskim mjenjačem, u usporedbi s ručnim 'šaltungom'.


320 na sat na 'cajgeru' pokazuje da se radi o 'zvijeri', papučice i oslonac za nogu su aluminijski, a užitak povećava DSG6 s mogućnošću šaltanja uz volan. Lako se i brzo naučiti na sportski ugođaj

Imponira lakoća kojom postiže i održava brzine od 200 do 220 km/h, kao da se 'ništa ne događa'! Najveća je brzina limitirana na 250 km/h, što je legalno moguće jedino na njemačkom Autobahnu. Najuvjerljiviji je kroz zavoje, gdje pomažu 18-colni naplaci s gumama 225/45. Zahvaljujući tim značajkama, pogonu 4x4 i aktivnom diferencijalu, koji pri 'proširivanju' putanje snagu prebacuje na stražnji vanjski kotač i auto usmjerava u zavoj, vozi kao po tračnicama. Najveći je užitak, uz uključenu sportsku dinamiku, pred zavojem šaltati stupanj-dva niže te ga, kontroliranim udarom snage, sigurno izvući. I sve to uz potrošnju nižu od deset litara.

Sportskim podvozjem s integralnim pogonom 4Motion, aktivnim sustavima ovjesa DCC i blokade diferencijala XDS ležanje je izvrsno te Golf R 'grize' asfalt. Tome doprinosi podvozje spušteno 5 mm u usporedbi s GTI-om, odnosno 25 prema osnovnom Golfu, što poboljšava stabilnost i smanjuje otpor zraka. Premda se 'na prvu loptu' čini da je ovjes pretvrd, nakon duže vožnje (na kvalitetnom asfaltu) bolje je reći - ugodno tvrd, a ergonomija je za pet. Atraktivnosti vožnji doprinosu zvuk iz četiri ispušna 'topa', koji je posebno uzbudljiv pri šaltanju te pokazuje da se radi o 'kompaktu na kvadrat'. Šteta jedino što s doplatama stoji više od 400.000 kn, a malo ga 'ubija' i trošarina.


Najvećih 300 KS turbobenzinac otpušta u području od 5600 do 6200/min, a dinamika pogonskog sklopa i okretaji šaltanja mogu se podesiti u tri stupnja. Na niskim je okretajima 'pitom' i štedljiv

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  turbobenzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen/VVT, direktno ubrizgavanje
Obujam: 1984 ccm
Provrt x hod: 82,5 x 92,8 mm
Snaga: 221 kW (300 KS) pri 5600 - 6200/min
Moment: 380 Nm pri 1800-5500/min
Kompresija: 9,6:1
Pogon: 4x4 
Mjenjač: automatski, 6 st.
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga Multilink sa stabilizatorom 
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 340 mm, straga puni diskovi 310 mm, ABS/EBD/BAS/ESP 
Gume: 225/40 R 18
Karoserija: hatchback C-segmenta, 3 vrata, 5 sjedala 
Dimenzije: 4276 x 1790 x 1436 mm
Osovinski razmak: 2632 mm
Prtljažnik: 343/1233 l
Masa/nosivost: 1495/525 kg
Spremnik goriva: 55 l 
Krug okretanja: 11,0 m 
Najveća brzina: 250 km/h (elektron. ograničena)
Ubrzanje 0-100 km/h: 4,9 s 
Potrošnja: grad 8,8 / otvoreno 5,9 / kombinirano 6,9 l/100 km 
Potrošnja na testu: 9,9 l/100 km
CO2: 159 g/km 
Cijena: 374.113 kn (48.903 eura), s doplatama 404.000 kn (52.810 eura)
Cijena s doplatama: 404.000 kn (53.158 eura) 

+ performanse

+ prvoklasna izvedba

+ osjećaj sigurnosti

+ ležanje i kočenje

- cijena

 

dr. Željko Marušić




CHR



Vulkal gume