10.5.2015. Autor: Oliver Marić

Test: Mazda 2 G115 Revolution Top

Oduševila svime, osim paprenom cijenom

Dolazak nove Mazde 2 na tržište (četvrte u nizu, treće s oznakom 2, jer se prva zvala Demio) neće izazvati potres u nižoj klasi, premda se radi o odlikašu od prvog sklopa do posljednjeg vijka. Razlog: osnovni model s klimom stoji 92.690, a najskuplji, kojeg smo testirali, gotovo nevjerojatnih 150.213 kn. I to benzinski, jer CD105, potpuno novi dizelaš SkyActiv-D sa 105 KS i 220 Nm iz 1499 ccm, nije još u ponudi. Ali novi benzinac SkyActiv-B toliko je uvjerljiv, da manjak dizelaša 'nije bed'. 'Vatreno krštenje' bilo je u studenome 2014. u Barceloni i već je tada 'dvojka' pokazala izvrsnost.  Stilom i koncepcijom umanjene 'trojke' potvrdila je što su mnogi očekivali.  'Kodo' dizajn postaje zaštitni znak svih novih Mazdi ... 

... što najmanjem modelu u ponudi podiže rejting. Najskuplja verzija, koju smo testirali,  ima i LED elemente u farovima. Rastegnuta na 406 cm (+14), široka jednakih 169,5 i povišena na 149,5 (+2), a pogotovo zbog međuosnih 257 (+8), došla je na gornju granicu B-segmenta - Golf VI i Octavia II imaju 257,8 cm! Mazda 2 G115 Revolution Top upregnuta je najsnažnijom inačicom filigranski konstruiranog benzinca s direktnim ubrizgavanjem, koji iz 1496 ccm razvija 115 KS. U slabijim 'dvojkama' daje 75 i 90, a u osnovnoj 'trojci' 100 KS. Izaberete li verziju sa 75 KS nećete pogriješiti, dapače, pruža najbolji omjer plaćenog i dobivenog, a otpušta ih pri samo 3800/min.


Najskuplji paket opreme pretvara novu ‘dvojku’ u šminkerski auto. Najveća brzina od 200 km/h zasluga je izvrsne aerodinamike (0,29) i najsnažnijeg benzinskog motora  

Na tim okretajima jednako razvijaju i snažnije verzije, pa su u normalnoj vožnji razlike minimalne. Bazni je jednostavnije izvedbe, s ispuhom '4 u 1' umjesto '4 u 2 u 1', hidrauličkim podešavanjem faze ventila i kompresijskim omjerom 12:1, dok ostali imaju Atkinsonov ciklus i teoretski 14:1, ali realno 12:1, jer na početku kompresije ventili ostaju otvoreni). No i bazni model ima direktno ubrizgavanje. Testni je 'do zuba' nabijen visokom tehnologijom, dokazujući da turbopunjač, barem kad su benzinci u pitanju, nije 'Sveta krava'. Bez njega snaga se otpušta ravnomjernije ... 

... motor je uglađeniji te bolje kombinira 'mekan' rad u normalnim uvjetima, s dinamičnošću kad se nagazi gas. Na niskim je okretajima u prvom planu štedljivost, a kad se razvrti, 'pokazuje zube'. Stotku hvata za 8,7 sekundi i postiže 200 km/h, pa nipošto nije za podcijeniti. Dapače, to su već odlike male jurilice, kojoj specifična koncepcija omogućava 'pitom' i uglađen rad na niskim turažama. Snaga iz visokih okretaja mnogima je draža od oslobađanja impulsa snage u užem području okretaja, kao kod turbo motora. Solidna rezerva snage i precizan 6-stupanjski mjenjač dobro su prilagođeni pretjecajnoj traci autoceste.


Premium izvedba: head-up displej, kožne obloge i sustav autonomnog kočenja nadilaze nižu klasu. Ugođaj je 'vozački', nedostaje samo automatski mjenjač. Nudi se samo sa 5 vrata

Nabijen je i luksuzom, od 16-colnih alu naplataka, kožnih sjedala, do sustava HUD i autonomnog kočenja, za slučajeve da vozač ignorira nalet na pješaka ili drugu prepreku.  Našli smo se, dakle, na poprištu najboljega što autoindustrija trenutačno nudi u B-segmentu. Najskuplja 'dvojka' prelazi gabarite niže klase, a vozi se gotovo poput kompakta. Upravljač, mjenjač, motor, podvozje..., sve ostavlja prvoklasni dojam te nikakvom prigovoru, niti mani, mjesta nema. Prostora ima više nego dovoljno, posebno straga, ali prtljažnik od 280 litara ... 

... na donjoj je granici prihvatljivog  - Fabia nudi 330! Koncepcija potvrđuje i staro pravilo: 'klasično je često bolje' - straga su polukruti ovjes i bubanj kočnice, a jedno je i drugo u B-segmentu optimalno. Alu naplaci od 16 cola nisu nužna opcija, ali djeluju atraktivno i poboljšavaju ionako dobro ležanje. Stražnji je dio u oštroj vožnji vrlo 'discipliniran', udarci s podloge dobro se prigušuju, a bubnjevi povećavaju pouzdanost ručne kočnice. Mazda nema potrebe bildati imidž stražnjim diskovima, poput Hyundaija s i20! Upravljivost i stabilnost podjednako su uvjerljivi u gradu i na brzim dionicama, a najveći je dobitak prema prethodniku bolji osjećaj kontrole volana.


Izvrstan bez turba: s direktnim ubrizgavanjem, filigranski olakšanom konstrukcijom, kompresijom 14:1 i Atkinsonovim ciklusom - 4-cilindraš sa 1496 ccm je jedinstven u klasi

Omogućava brze i sigurne prolaske kroz zavoje, spontano reagira na gas i omogućava gotovo sportski temperament. Potrošnja: u normalnim uvjetima pet do šest litara, a kod brze vožnje ne puno više od sedam. Ocjena: čista petica! ‘Dvojka’ je nakon CX-5, 6 i 3 četvrta Mazda po tehnologiji SkyActiv, najboljem 'downsizingu' na tržištu. Japanci su jedini optimirali sve sklopove, od karoserije, unutrašnjosti i upravljačkog mehanizma, do motora, mjenjača i podvozja. Novi je model četvrti u nizu, premda službeno treći s oznakom 2. 

Masa od samo 985 kg zasluga je tehnologije SkyActiv te omjerom mase i snage od samo 8,6 kg/KS osigurava dinamičnost i štedljivost. Zasad jedini u ponudi, 4-cilindarski benzinac sa 1496 ccm, proizvodi se sa 75, 90 i 115 KS. Najsnažniji iznad 4000/min ima dovoljno ‘špirita’, ali najbolja je opcija srednji. U Japanu sve generacije nose oznaku Demio, a na europskom tržištu tako se zvala prva iz 1996., koja je stizala iz Hiroshime. Prva se europska 'dvojka' proizvodila od 2002. do 2007. u Španjolskoj,  a proizvodnja je potom vraćena u Hiroshimu. Naime, europska je pouzdanost smanjila za više od 30 posto. Dakle, kvaliteta je prvoklasna.


Vrh B-segmenta pokazuju dužina od 406 i međuosni razmak od 257 cm, uz osjećaj vožnje kompakta. Duža je 4 cm, jednako široka, 6,5 viša uz čak 9,5 cm veći međuosni razmak od Golfa III

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Vozilo: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Motor:  benzinski, 4-cilindarski, blok od alu lijeva, DOHC, 16V, lanac, direktno ubrizgavanje Obujam: 1496 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 85,8 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 6000/min 
Moment: 148 Nm pri 4000/min 
Kompresijski omjer: 14:1
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, polukrut
Kočnice: samov. diskovi 258 mm, straga bubnjevi
Gume: 185/60 R 16
Karoserija: SUV B-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 4060 x 1695 x 1495 mm
Osovinski razmak: 2570 mm
Prtljažnik: 280/950 l
Masa/nosivost: 985/550 kg 
Spremnik goriva: 44 l
Krug okretanja: 9,4 m
Najveća brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,7 s
Potrošnja: grad 6,4 / otvoreno 4,1 / kombinirano 4,9 l/100 km 
Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km
CO2: 115 g/km
EuroNCAP: 4 zvjezdice
Cijena: 150.213 kn (19.636 eura)
Osnovni benzinac: 85.480 kn (11.174 eura) - G75 , s klimom 92.690 kn (12.116 eura) - G75 Emotion
Osnovni dizelaš: dizelski modeli zasad nisu u ponudi

+ kvaliteta
+ performanse
+ potrošnja
+ užitak vožnje
- cijena

Povijest modela:

1. generacija:  oznaka Demio, serija DW (1996. - 2002.)

2. generacija: oznaka 2, serija DY (2002. - 2007.)

3. generacija: oznaka 2, serija DE (2007. - 2014.)

4. generacija: oznaka 2, serija DJ (2014. - ...)





Mercedes kampanja




Vulkal gume