15.4.2015. Autor: Željko Marušić

Test: Opel Corsa 1.0 Turbo Enjoy

U dorađenoj, fino skockanoj izvedbi prethodnika uvjerljive performanse i živahnost, uz potrošnju oko šest litara, pokazuje novi 3-cilindarski turbobenzinac snage 90 KS. Treba li dizelaš?!

Novoj Opel Corsi misija neće biti laka. Objektivno, ne radi se o potpuno novom modelu (kao i u slučaju Golfa 'šestice' iz 2009.), dolazi na megdan jakim novitetima (Škoda Fabia, Hyundai i20 i Mazda 2) te već etabliranim Volkswagen Polu i Peugeotu 208, a cijene zasad nisu 'prilika zvana čežnja'. 

Ali, već prvi kontakt i ozbiljnija vožnja pokazali su da se radi o izvrsnom modelu niže klase, boljim nego smo očekivali. Sve je napravljeno ozbiljno i kvalitetno, u prepoznatljivoj 'njemačkoj izvedbi'. Stručnjaci iz Rüsselsheima zadržali su osnovno od modela četvrte generacije (D) uvedenog 2006., koji je izvrsnost potvrdio titulom 'Hrvatskog auta 2007. godine'. 

Obogatili su ga novim jednolitrenim 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem, rekonstruiranim podvozjem i upravljačem te potpuno novom unutrašnjošću. Dobro su 'sjeli' prednji bumerang-farovi i uzdužno bočno ispupčenje karoserije, koje naglašava dinamičnost. 

Uz dužinu veću od četiri metra i širinu od 174 cm (najveća u nižoj klasi) sprijeda je osjećaj vožnje kao u kompaktnoj klasi. Napredak se uočava i straga, uz 10 mm više prostora za koljena, 15 mm veću širinu i ugodniji stražnji ovjes. Udubljena 'leđa' prednjih sjedala naslona provjereni su ‘trik’ za povećanje prostora za noge straga.


Temeljita dorada modela četvrte generacije (D) novoj Corsi pruža 'štih' izbalansiranosti i 'igre na sigurno'. Bolje leži i upravljivija je od prethodne, ali je osvojila samo četiri EuroNCAP zvjezdice za sigurnost

Testirali smo opremljeniju verziju Enjoy, koja LED elementima u farovima poboljšavaju rejting i uočljivost, ali i cijenu. Ipak to nije neophodna opcija, što vrijedi i za doplatne 16-colne naplatke s gumama 195/55, a testni je model opremljen diskovima straga (osnovne verzije imaju bubnjeve). 

Uz ovjes koji omogućava dobro ležanje a nije pretvrd, sve je prilagođeno i znatno snažnijim motorima. Međuosni razmak od 251 cm potječe od Corse D i Grande Punta pa je među manjima u klasi, ali nije ‘grijeh’. Prostranost je solidna, uz prtljažnik od 285 do 1090 litara, što je OK, premda Fabia, rekorder u klasi, nudi 330 do 1150 litara. S petorim vratima karoserija je znatno funkcionalnija i preporučljivija nego u verziji polu-coupe, s trojim.

Nova je Corsa zanimljiva i koncepcijom koja ide kontra struje 'downsizinga', što potvrđuje masa od 1214 kg. No ako mislite da je to nužno i loše, varate se. Downsizing, naime, nije 'sveta krava'. Veća masa naglašava solidnost i sigurnost te povećava udobnost.

 Očekivalo se da će Corsa osvojiti pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP testu, pa su s četiri mnogi razočarani. No radi se o finesama i sekundarnim sigurnosnim opcijama, a za zaštitu u sudaru zasigurno više vrijedi stotinjak kilograma veća masa. Unutrašnjost je potpuno nova, a nov je i znatno ugodniji položaj za volanom, čemu doprinosi bogata oprema Enjoy. 

Prvo nas je oduševio šaltung, koji je dugo bio Opelova boljka... 


Osjećajan volan i 6-stupanjski mjenjač pružaju bolji ugođaj vožnje nego u prethodnoj Corsi. Nova grafika instrumenata, središnji info zaslon i kvalitetniji materijali donose više novosti od vanjštine

U ruke nam je došao model 1.0 Turbo Enjoy, s novim 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 999 ccm, s direktnim ubrizgavanjem, koji ide stazama opjevanog Fordovog EcoBoosta. Osnovna verzija razvija 90 KS već pri 3700/min i zadržava ih do 6000/min. 

Specifičnost je to koju omogućava turbopunjač, a direktno ubrizgavanje jamči štedljivost. Naravno, ako se često ne turira. Više od snage za dobre je performanse zaslužan najveći okretni moment od 170 Nm pri 1800 do 3700/min pa motor uvjerljivo povuče već od 1200 okretaja u minuti. Snažnija raspolaže sa 116 KS i istih 170 Nm, a obje do 3700/min imaju jednaku radnu karakteristiku. 

Zbog toga je za većinu prosječnih vozača slabija verzija preporučljivija, jer motor radi ravnomjernije, manje je opterećen (povoljnije za dugovječnost i pouzdanost) i ima niža godišnja davanja. Zanimljivo, slabija verzija ima dulji završni prijenos (u sklopu s diferencijalom) te je štedljivija i tiša. 

Već pri 3700 okretaja motor kojeg smo testirali daje najvećih 90 KS, što je raritet među benzincima (slično nudi i Mazda 2), pa se u normalnoj vožnji doima snažnijim od deklariranog. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva šalta lagano i precizno, te pomaže motoru koji u cijelom radnom području pokazuje uvjerljivost i mirnoću, koja se rijetko sreće u trocilindrašima. 

Zbog toga je ova verzija zbilja 'pogođena'.


Turbobenzinac oduševljava uglađenošću i momentom od 170 Nm pri 1800/min . Precizno je izbalansiran i prigušen (tome također doprinosi masa karoserije) pa je teško poželjeti više i bolje od jednolitrenog 3-cilindraša 

Osjećaj u vožnji je kao da se vozi pošten kompakt, po ponudi prostora, dojmu čvrstoće i ergonomiji. Volan je precizniji i 'konkretniji' nego kod prethodne Corse, a podvozje podjednako prilagođeno peglanju zavoja i gradskim uvjetima.

 Dodatnu vrijednost vrlo dobrim performansama daje uvjerljiva i izbalansirana radna karakteristika. Tako ravnomjerno snagu ne otpušta niti jedan drugi mali motor, a sprint do stotke za 11,9 s pokazuje da raspolaže i s dovoljno 'špirita'. 

Uz pristojan je temperament i uzorno ravnomjeran rad  (bez 'turbo-rupe'), potrošnjom od pet do šest litara dobra alternativa dizelašu. Pomaže mu i podvozje, pa brzo i sigurno mogu voziti i osobe bez velikih vozačkih vještina. 

Nema iznenađenja, niti nekontroliranog proklizavanja. Uz dobru je aerodinamiku ova je Corsa uvjerljiva i na autocesti, što potvrđuje najveća brzina od 180 km/h. Upravo u tom okruženju, pri velikim brzinama, kad neki 'mališani' slične snage počinju 'lelujati', potpuno je suverena. 

Sliku uvjerljivih voznih svojstava i sigurnosti zaokružuju snažne i izdržljive kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavni put od 37 m. Deklariranu potrošnju od 4,5 litara na 100 km moguće je postići samo ekstremnom štedljivošću, ali testni prosjek od 6,2 litre pokazuje da se u normalnoj, smirenoj vožnji može računati s pet i pol. 

Zbog toga je dobra alternativa dizelašu 1.3 CDTI sa 95 KS, pogotovo jer radi uglađenije i ravnomjernije. Dobar izbor!

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  turbobenzinski, redni, 3-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 12V, lanac, direktno ubrizgavanje
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74 x 77,4 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 3700-6000/min
Moment: 170 Nm pri 1800 do 3700/min
Kompresija: 10,5:1
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni šest stupnjeva 
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut sa stabilizatorom 
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 262 mm, straga puni diskovi 254 mm, ABS/EBD/BAS 
Gume: doplata 195/55 R 16 
Karoserija: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala 
Dimenzije: 4021 mm x 1736 mm x 1481 mm 
Osovinski razmak: 2510 mm 
Prtljažnik: 285 - 1090 l 
Masa/nosivost: 1214/466 kg 
Spremnik goriva: 45 l 
Krug okretanja: 11 m 
Najveća brzina: 180 km/h 
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,9 s 
Potrošnja: grad 5,5 / otvoreno 3,9 / kombinirano 4,5 l/100 km 
Potrošnja na testu: 5,2 l/100 km
CO2: 106 g/km  
Cijena: 126.345 kn (16.303 eura)
Osnovni benzinac: 84.000 kn (10.839 eura) - 1.2 Selection (3V),
Osnovni dizelaš: 111.197 kn (14.348 eura) - 1.3 CDTI Selection

+ potrošnja
+ elastičnost
+ ležanje
+ oprema
- obujam prtljažnika






Mazda


Gulf

Tembo