20.6.2019. Autor: Nikola Jurković

Test: Mercedes-Benz B 200 d AMG Line, preobražaj i napredak obiteljskog modela iz temelja

Ovo je potpuno neka druga priča, osim što je puno zategnutiji u vožnji, B-klasa donosi novi val tehnologija po uzoru na najotmjenije modele klase. Mercedesov dizelski OM654 sklop (150 KS) je maestralan. Hey Mercedes!? Idemo u vožnju...

Ako ste među onima koji su s nestrpljenjem očekivali novu generaciju obiteljskog modela iz Stuttgarta, možemo odmah reći kako se čekanje isplatilo. Sve ono što smo zamjerali prethodnicima, nova B-klasa (W247) je besprijekorno apsolvirala.

Nakon što smo je upoznali na prezentaciji u centru Zagreba, pred prekrasnim zdanje muzeja Mimare. Sada smo na testu detaljno analizirali ovu Sports Tourer izvedbu.

Već na prvu vidljivo je kako nova B-klasa donosi znatno dinamičniji izgled od prethodnika, agilniji nastup na cesti, a udobnost je ponovno na zavidnom nivou. Po svemu navedenom, ovo je receptura osuđena na uspjeh, a Mercedes-Benz očito jako dobro zna posao. I baš zato vjerujemo da će konačno ova verzija doživjeti pravi uspjeh, koji je uvijek nekako u sjeni A-klase, CLA i GLA. Zanimljivo, dok navedeni modeli kod nas čine glavninu isporučenih vozila, u susjednoj Sloveniji B-klasa je daleko poželjnija od primjerice A-klase. Postavlja se pitanje, je li riječ o pokazivačkom mentalitetu ili naši 'sosedi' više drže do funkcionalnosti.

Znatno skladniji i dinamičniji izgled krase novu generaciju B-klase, a to se vidi i kroz vožnju...

Krenimo dalje s analizom testnog B 200d AMG line modela. Zvuk otvaranja vrata odmah ukazuje kako je automobil jedna razina više, a svojom masom ostavljaju dojam velike sigurnosti. Zato ima nešto u onome, kada ljudi kažu Mercedes je Mercedes, a sve ostalo su auti.

Pogled u interijer otkriva kako je B-klasa automobil nove ere. Najfiniji materijali, fino uklopljen MBUX multimedijski sustav je središnja značajka kabine, a ne krije sličnosti s onom iz A-klase. Ambijentalno osvjetljenje je tek priča za sebe. Dok za razliku od atraktivnog kompakta, ovaj MPV donosi poneki pretinac više. Time otkriva svoju obiteljsku, funkcionalniju notu. Istovremeno, neugodno smo se iznenadili kada smo primijetili da nema standardne USB portove. No, to isto pripisujemo novom valu tehnologija. Mercedes-Benz svoje vlasnike od sada dočekuje s USB-C port sučeljem. Dakle, što iz potrebe, a što iz znatiželje išli smo u nabavku spomenutog nastavka kako bi mogli puniti svoje pametne telefone, ali i puštati 'glazbene hitove'...

Unutrašnjost za udžbenike, maksimalno profinjeno, a istovremeno funkcionalno...

Spomenuti infotainment donosi sjajnu grafiku, glasovnu kontrolu "Hey Mercedes" putem kojega doslovno možete narediti sve što je pod domenom automobila. Zaslon je osjetljiv na dodir, ali sve se može odraditi preko središnjeg kontrolera, tako da poštedite ekran od tragova prstiju.

Prostranost je ovdje važan element, a nje ima podosta. Visoki strop posebno donosi osjećaju komfora, a četiri ili pet putnika će se osjećati odlično. Nekako nam je osjećaj kroz ovaj test govorio, kako će žene posebno zaintrigirati ovaj model. Ostavlja dojam poslovnog, a istovremeno automobila koji će plijeniti pažnju pred vrtićem. Dok će prtljažnik od 445 litre obujma spremno odgovoriti na veliki shopping ili putne torbe.

Kada je riječ o aktivnoj sigurnosti, najsuvremeniji sustavi pomoći pri vožnji čine B-klasu predvodnikom segmenta s funkcijama prenesenim iz S-klase.

Već s prvim kilometrima uvjerili smo se kako je Mercedes-Benz podigao vozačko iskustvo na nekoliko razina više. Debeli volan, identičan onima iz najluksuznijih modela, u ruci savršeno leži, a donosi odličnu povratnu reakciju s ceste. Nevjerojatno da ovakav model, koji ne skriva svoju monovolumensku narav, da se tako vozi. Osim toga, otpor zraka i aerodinamičnost modela su priča za sebe (0,26). To se posebno osjeti na autoputu, vozilo kao strijela prodire i čak na visokim (daleko od ograničenja) brzinama vozi kao prestižna E-klasa. Svaka čast inženjerima iz Stuttgarta.

Novi OM654 je priča za sebe, što u pogledu performansi, a posebno u pogledu potrošnje...

Zasluga je to i novog OM654 motora, da ne bi bilo zabune njegov potpisnik je Mercedes-Benz. Njegovih 150 KS, u praksi djeluje kao puno više i time se jasno deklarira kao uvjerljivo najbolji izbor. Dojmljivo je kako istovremeno, donosi finu ekspresiju snage, a pri tome potrošnja djeluje kao da je pretplaćena na brojke u rasponu od 4 do 6. U našem slučaju, test je odrađen na 5,5 litara u prosjeku, a vožnja se sastojala većim djelom od autoputa i gradskih gužvi. Osim toga, 8-brzinski automatik odradio je sve zadaće besprijekorno. Pa sada vi recite, kako prigovoriti ovom automobilu nešto.

Krajnja brzina od 223 km/h i ubrzanje do 'stotke' za nešto više od 8 sekundi, brojke su vrijedne respekta. Osim što je testni primjerak stigao u AMG Line izdanju, koji donosi naglašeniji branike i 19 colne kotače, tu je bio i atraktivni dodatak panoramskog krova. U ovoj izvedbi mnogi bi lako mogli zaboraviti na A-klasu. Teško je bilo ne primijetit poglede i okretanje prolaznika i ostalih sudionika u prometu. Naši ljudi vole B-klasu, te smo uvjereni kako će danas-sutra biti česti izbor kupaca. Na žalost, cijena je ta koja bitno određuje sudbinu ovog modela. Pa ne čudi da je tek sada 'boom' efekt s uvozom prethodnih generacija.

Testirani primjerak stoji 406.000 kuna, dovoljno da vas na ovim visokim temperaturama ohladi. S obzirom na sve viđeno i razinu opreme, cijena je opravdana. Na žalost, naš standard će reći drugačije...


foto: Domagoj Kovačić

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1950 ccm
Emisijski standard: Euro 6d / A
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 1400-3200/min
Moment: 320Nm pri 1400-3200/min
Mjenjač: automatski, 8G-DCT , 8 - brzinski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback, MPV, 5 vrata
Gabariti: 4419 x 1796 x 1562 mm
Međ. razmak: 2729 mm
Cd: 0,26
Masa: 1535 kg
Prtljažnik: 445 / 1530 l
Spremnik: 43 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi 298 mm/diskovi 288mm
Ručna: električna
Gume: 225/40 R 19

PERFORMANSE
Brzina: 223 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (EU): 5,2 / 4,2 / 3,7 l/100 km
Potrošnja (test): 5,5 l/100 km
CO2: 112 g/km

CIJENA
Osnovni benzinski model: 236.715 kuna (B180 - 136 KS)
Osnovni dizelski model: 245.390 kuna (B 180d - 116 KS)
Testni model: 406.134 kuna

+ kvaliteta izrade
+ potrošnja
+ ugođaj

- skupe doplate