7.7.2015. Autor: Željko Marušić

Test: Mercedes-Benz S 350 BlueTEC

Kralj asfalta u 512 cm nabio sportske performanse, statusni luksuz i štedljivost

Aktualna perjanica ponude Mercedes-Benza, serije W222, predstavljena početkom ožujka 2014. na salonu u Ženevi, u osnovi je temeljito redizajnirani prethodnik W221. S-klasa je, dakle, doživjela evoluciju, ne revoluciju. Bilo je to logično, jer se prethodnik, predstavljen u rujnu 2005., pokazao iznimno uspješnim. U produženoj verziji Pullman prošle godine uvedena najveća limuzina iz Stuttgarta ima zadaću zamijeniti ugaslog Maybacha (nije više zaseban model nego najviša razina opreme), što je povisilo ionako visoku razinu izvedbe.

Već je prethodnik, u usporednim testovima širom svijeta, nadmašio izravne konkurente - BMW serije 7 i Audi A8. To se broji i u početne reference novog modela, koji perfekciju pokazuje svakim detaljem, a na cesti izaziva strahopoštovanje. Zapravo nova S-klasa je pravi, najpraviji Mercedes, što  je potvrdila u prvoj tržišnoj  godini. U usporedbi s prethodnom produžena je sa 510 na 512 i proširen sa 187 na 190 cm. Zbog poboljšanja komfora i aerodinamike prtljažnik je smanjen sa 560 na 530 litara, ali to nije bitno Testirali smo osnovni S 350 BlueTEC, sa 258 KS pri samo 3600/min, koji je i najpoželjniji. 


Senzacionalan koeficijent otpora zraka (0,24) dvotonskoj dizelskoj limuzini omogućava 250 km/h i povoljnu potrošnju. 'Kraljevska' izvedba uključuje zračni ovjes, koji pruža sinergiju udobnosti i stabilnosti

Temeljito usavršenim turbodizelašem V6 obujma 2987 ccm postiže performanse od kojih je teško tražiti bolje, što prvenstveno zahvaljuje 'tenkovskom' momentu od 620 Nm, kojeg oslobađa već pri 1600/min i zadržava do 2400/min. Dvotonska premium limuzina, s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem, do stotke sprinta za 6,8 sekundi i može potegnuti 250 km/h (bez blokade 255). Izvrstan balans te prigušenje buke i vibracija osigurava najvišu razinu udobnosti te je, uz maksimalnu sigurnost, vožnja opuštena i pri više od 200 km/h.

Tim performansama nadmašuje ozbiljne jurilice, a deklarirani prosjek od 5,5 litara pokazuje da je potrošnju moguće svesti na manje od šest. Premda u ozbiljnijem ritmu treba računati na sedam - kapa dolje! Čak i u žestokom ritmu teško će popiti više od devet litara, što je za dvotonsku krstaricu prvoklasan rezultat. To je postignuto filigranskim doradama motora i 'peglanjem' aerodinamike, pa rekordni koeficijent otpora zraka, uz zadržavanje prepoznatljive maske, zaslužuje kapu dolje. Imponira ubrzanje između 100 i 200 km/h, a i na većim brzinama 'ne gubi dah'.


Digitalni instrumenti imaju preglednu analognu grafiku i mogućnost izbora brojnih informacijskih opcija. Ergonomija je uzorna, a na središnjem je grebenu kružni kontroler za izbor bitnih parametara 

Dizajneri iz Stuttgarta izvrsno su spojili klasičan stil i eleganciju, a raskoš izvedbe naglašavaju kombinacija kože, drvenih umetaka i kroma te prednja sjedala koja se podešavaju na struju. Sjedi se kao u direktorskoj fotelji, uz osjećaj sigurnosti bunkera. Komfor naglašava međuosni razmak od 304, a posebno je raskošna verzija L, rastegnuta na 525 i međuosnog razmaka 317 centimetara, koja se posebno traži na dalekoistočnim tržištima. A to je i prava mjera za vrhunski biznis, diplomaciju i bogataše kojima ne treba Rolls-Royce, niti Bentley.

Posebnost je tanka ručica desno od volana, kojom se upravlja automatskim mjenjačem. Jedan od najuglađenijih dizelaša na tržištu radi gotovo nečujno te je sve savršeno izbalansirano. Automatika šalta bez trzaja, a ubrzanje je kontinuirano, uz lijep osjećaj potiska na leđima. Ovih sedam stupnjeva u automatskom mjenjaču, prava mjera, potvrđuje da je više od toga prvenstveno u funkciji marketinga. Komfor straga je prvoklasan, a doplatiti se može za TV sustav s ekranima u naslonima. Ekran dijagonale 406 mm služi za sekundarne sustave, audio, klimu i navigaciju, a klimatizacijski se sustav posebno može podešavati sprijeda i straga, u četiri zone.


Snaga i moment su kao u prethodniku, a prosječna potrošnja snižena sa 6,8 na 5,5 litara. Testirani je dizelaš najpoželjniji, jer je najniže cijene i potrošnje, a performanse su već prave sportske

Kao u malo kojem automobilu može se voziti brže od 200, uz osjećaj upola manje brzine. Dakle, kad se vozi 'dvije glave' ništa se posebno ne događa. Jedinstvenom ugođaju doprinosi zračni ovjes, koji mekano upija neravnine te osigurava nenadmašnu udobnost, a istodobno sportsku stabilnost. Naravno, i kočnice su prvoklasne, pa je i oštra vožnja jednostavna i opuštajuća. Usprkos velikim dimenzijama i masi S-klasa je iznenađujuće okretna i lagana za upravljanje. Posebno se uvjerljivo juri kroz zavoje, kao po tračnicama, uz dovoljno snage i brzu reakciju za izvlačenje iz zavoja. Vrhunski 'ukroćeni' i upravljani stražnji pogon najbolja je opcija za ovakvu limuzinu i ne treba tražiti 4x4. 

Adaptivni farovi s LED dnevnim svjetlima osiguravaju izvrsnu vidljivost, uz minimalan utrošak energije. U osnovnoj su opremi kompletna elektronička logistika (ABS/BAS/ESP/ASR), zračni ovjes s automatskim podešavanjem, pomoć pri  kretanju na uzbrdici, tempomat, nadzor tlaka zraka u gumama, bi-ksenonska svjetla, vrhunski audio sustav s deset zvučnika, senzori za kišu, električno podešavanje prednjih sjedala, automatska dvozonska klima, hlađeni pretinac... Posebno su zanimljive sigurnosne opcije, sa sedam zračnih jastuka i zračnim zavjesama te sustavom Presafe, koji priprema automobil u slučaju rizika sudara: približava naslon glave, zateže sigurnosne pojaseve i ubrzavaju reakciju kočnica. Šteta što paprenu cijenu podiže trošarina, pa za testni model, s dodatnom opremom, treba izbrojiti 146.675 eura. Uh..., bilo bi puno bolje (za sve), da nema tolike trošarine.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Karoserija: limuzina visoke klase, 4 vrata, 5 sjedala
Motor: turbodizelski, V6, 2x2 bregasta vratila, 32V, lanci, glave, blokovi i kućište od alu lijeva
Obujam: 2987 ccm
Provrt x hod: 83 x 92 mm
Snaga: 258 KS (190 kW) pri 3600/min
Moment: 620 Nm pri 1600-2400/min
Pogon: na stražnje kotače
Mjenjač: automatski sa sedam stupnjeva
Kočnice: samov. diskovi 350 mm,  diskovi 330 mm 
Gume: 245/55 R17
Dimenzije: 512 x 190 x 150 cm
Osovinski razmak: 304 cm
Prtljažnik: 530 l
Masa/nosivost: 1955/700 kg 
Spremnik goriva: 70 l
Najveća brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,8 s
Potrošnja: 6,9/4,7/5,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,2 l/100 km
CO2: 146 g/km
Cijena: 113.500 eura, s dodatnom opremom: 146.675 eura


+ raskošna izvedba
+ komfor
+ performanse
+ sigurnost
+ potrošnja

- cijena
- skupe doplate