27.2.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Mitsubishi Attrage 1.2 Intense CVT, junak ne Casanova u klasi koju baš ne vole

Limuzina nastala rastezanjem Space Stara sa 371 na 424,5 cm, uz povećanje međuosnih 245 na 255 cm i gepeka sa 235 na 450 l, zabavna je s CVT-om i 3-cilindarskih 80 KS

Volkswagen Polo Classic, Seat Cordoba i Renault Thalia krajem 1990-ih bili su posljednji pokušaj etabliranja sedana niže klase. To je 'azijska formula', prolazi u Turskoj, ali na europskom tržištu - nula bodova. Stoga se Corsa i Fiesta, pa ni novije verzije Pola i Clija, na EU tržištu nisu ni nudili kao limuzine, premda postoje.

Šteta, jer to je spoj pristojnog komfora i velikog prtljažnika. Novi je pokušaj u 'izgubljenoj bitci' Mitsubishi Attrage, više od pola metra rastegnuta inačica simpatičnog Space Stara, na tržištu od 2012. Donosi osvježenje, premda je više onih kojima dizajn nije baš sjeo. Ali mu priznaju odvažnost i originalnost, kakva god bila.

Predstavljen je 2013. u Šangaju, a proizvodi se u Tajlandu. Niste znali da je to jedan od najboljih Mitsubishijevih pogona? Premda je 53,5 cm duži od Space Stara, kraći je 24 cm od Škode Rapid i 19,5 od Citroëna C-Elysée, s kojima se ipak mjeri. Podnica uzdignuta 17 cm, gotovo kao u crossoveru idealno je prilagođena našim prometnicama. Dakle nema izravne konkurencije

Nudi niz zanimljivih svojstava, zbog kojih mu se može oprostiti dizajn. Pomalo je nezgrapan za europska mjerila, ali ljepota je relativna, a funkcionalnost primarna. Već Space Star pruža neočekivano puno prostora, a rastegnuti i ušminkani Attrage postaje zanimljiv i taksistima. Dakle, za svoju je klasu neobično prostran, bogato opremljen i kvalitetno sklopljen. Materijali nisu premium (zar ste očekivali?), ali djeluju postojano i izdržljivo.

Živahan 3-cilindarski benzinac sa 80 KS voli turaže, ali mu prija i umjerena, eco-vožnja, kad uz CVT može trošiti samo pet litara. Realno je šest do sedam, što je sasvim prihvatljivo. Za to je zaslužna izvedba kontinuiranog automatskog mjenjača nove generacije, sa sustavom 'lock', koji iznad 30 km/h sustav blokira prijenosni omjer (potpuno uklanja proklizavanje čeličnog remena) i osjetno smanjuje potrošnju. Ali, ako se nagazi gas, vraća se u klasičan CVT program rada.

Za lijepu vožnju, uz izvrstan kontinuirani automatski mjenjač zaslužni su povoljan omjer mase i snage (11,8 kg/KS) te dobra aerodinamika (0,29). Attrage nije stvoren za jurnjavu, ali je poletan u gradu i dovoljno dinamičan na autocesti. To pokazuju sasvim pristojne performanse, ubrzanje do stotke za 13,3 s i najveća brzina od 174 km/h. Bez pozivanja na frazu 'sasvim dovoljno', zbilja je sasvim dovoljno.

U kombinaciji s naprednim i ugodnim CVT-om sasvim dobro povuče, uz korektna međuubrzanja i potrošnju šest do sedam litara. Nema razloga nezadovoljstvu, jasno ne očekujete li previše. Kompaktan je i precizan, osjeća se da je lagan, ali čvrst. Pametnim sklopom svojstava ugodan je i zabavan. Premda je razmjerno visok, stabilan je i upravljiv.

U limuzinskom B-segmentu je cijena često ključna, pa treba naglasiti da obzirom na sve što pruža, i zabavan automatski mjenjač, 111.900 kn izgleda sasvim korektno. Usto je i potrošnja, za benzinski motor i kontinuirani automatski mjenjač (CVT) sasvim prihvatljiva.

POGON

Motor: benzinski, 3 cil., DOHC, 12V, lanac/MIVEC, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1190 ccm

Provrt x hod: 75 x 90 mm

Kompresija: 11:1

Snaga: 59 kW (80 KS) pri 6000/min

Moment: 106 Nm pri 4000/min

Mjenjač: CVT

Pogon: prednji

Start/stop: ne


KAROSERIJA

Izvedba: sedan B-segmenta, 4V, 5 sjedala

Gabariti: 4245 x 1670  x 1515 mm

Međuosni razmak: 2550 mm

Udaljenost podnice od tla: 170 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 9,8 m

Masa/nosivost: 945/415 kg

Prtljažnik: 450 L

Spremnik: 42 l

EuroNCAP: nije proveden.


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 260/bubanj

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 185/55 R 15


PERFORMANSE

Brzina: 174 km/h

0-100 km/h: 13,3 s

Potrošnja (EU): 5,6/4,4/4,9 l/100 km

Na testu: 5,8  l/100 km

Emisija CO2: 113 g/km


CIJENA

Testni model: 111.900 kn (14.920 eura)

S ručnim 5-stupanjskim mjenjačem: 102.900 kn (13.720 eura)


+ motor i mjenjač

+ povoljna potrošnja

+ bogata oprema

- neobičan dizajn