31.7.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Opel Combo Life 1.5 Turbo D Innovation, je li treći i najveći?

Kompaktni Minivan, blizanac Citroën Berlinga i Peugeot Riftera, oduševljava funkcionalnošću, s PSA-ovim dizelašem snage 130 KS i momenta 300 Nm pruža zavidan temperament (185 km/h, 10,6 s), a troši pet-šest litara. 'Razumni odlikaš'...

Globalizacija je sjajna stvar, jer ako se napravi kvalitetan, 'pogođen' automobil, proizvodnja u više oblika donosi velike prednosti. Treba li pritom ‘zamaskirati’ da je riječ baš o istom vozilu, odnosno treba li ga opremom i izvedbom ‘personalizirati’?

Premda ni koncern Volkswagen, ‘kralj štancanja’, nije potpuno određen po tom pitanju, jer dok su Volkswagen up!/Škoda Citigo/Seat Mii potpuno isti automobili (razlikuju se samo bedževima i oznakama), Audi A3/Volkswagen Golf/Seat Leon/Škoda Scala bitno su različiti. 

No, da potpuno ista izvedba ima nesumnjive prednosti (zašto rasipati novac na nepotrebne razlike?!) pokazuje, zasad, dvojac predstavljenih električnih noviteta C-segmenta, Volkswagen ID.3 i Seat el-Born, koji će izvjesno dobiti i Škodinu inačicu. 

Takva je ‘filozofija’ i u tercetu kompaktnih MPV-a, jer kad se analiziraju novi ‘blizanci’ Citroën Berlingo i Peugeot Partner, praktički u istim izvedbama, teško je naći ijednu zamjerki, i ne zaključiti da je riječ o izvrsnom, racionalnom konceptu.


Kutijasti oblik pruža najviše prostora i funkcionalnosti u određenim gabaritima, a sve je estetski i ergonomski ‘skockano’ tako da je teško naći ijednu zamjerku, osim: ‘Sjedni, 5!’

Opel, nakon što ge je 2017. senzacionalno preuzeo francuski PSA, nasuprot zlogukim prorocima da je to smrt za slavnu tvrtku iz Rüsselsheima, ‘plovi punim jedrima’. Danas to pokazuje nova Corsa, po špranci novog Peugeota 208 & Co., već sutra će nova Opel Astra, izvedenica Peugeota 308 & Co. 

I oni će biti personalizirani, a ovdje je riječ, vratimo se na bitno, o 'istom-istom' automobilu, s tek Opelovskom maskom. Testirali smo Opel Combo Life 1.5  Turbo D Innovation, koji je napustio, da ne ‘griješimo dušu’, također izvrstan koncept Fiat Dobloa. 

Sada je sve trebalo ostati ‘u obitelji’, a korektno opremljen Opelov 'treći blizanac', ili još bolje 'mušketir', pokazao je, po treći put, sve vrline koncepta. 

Ah da, za razliku od francuskog dvojca, upregnutih srednjim paketom snage i momenta (102 KS/250 Nm) novog turbodizelaša 1.5 HDi, kojeg koristi i Ford, Opelovu smo uzdanicu testirali u najsnažnijem ‘trimu’, sa 130 KS. Performansama i dinamici posebno pogoduje vršni okretni moment od 300 Nm, koji se oslobađa pri 1750/min.

Obiteljsko-poslovnom ‘multipraktiku’ dugačkom 4403 mm (dostupna je i duga verzija od 4753 mm), širina od 1848 mm i visina od 1880 mm, uz razmjerno golem međuosni razmak (2785 cm), u kutijastoj formi, pruža raskošan komfor za pet osoba, usto i prtljažnik od 597 do 2126 litara.

Sve je napravljeno kvalitetno, premda, naravno, materijali nisu premium. Izvedba je, gotovo da kažemo, ‘njemački solidna’, a Combo se, logično, paralelno uz ‘francusku braću’ Rifter/Berlingo, proizvodi u španjolskom Vigu i portugalskom Mangualdeu.

Sve je korektno i funkcionalno, sjedi se ugodno povišeno, uz dobar pregled i optimalno postavljen volan, a posebice ručicu mjenjača na središnjoj konzoli, kojoj bi dobro došao malo kraći hod, ali izvrsno 'sjedi u ruci'

Ugodno i dobro prigušeno podvozje pruža pravi kompromis udobnosti i držanja asfalta, u razmjerno visokom autu, koji izgledom i siluetom ne obećava stabilnost, ali je, za takav tip auta iznenađujuće stabilan i upravljiv. Voznoj dinamici pomaže najsnažnija izvedba turbodizelaša, koji u Opelovoj nomenklaturi nosi oznaku 1.5 Turbo D.

Dobro proračunat (nije’frazetina’) 6-stupanjski mjenjač doprinosi je zavidnom temperamentu i ova ‘kutija na kotačima’ dobro grabi. Stotku hvata za 10,6 sekundi. Da bi se shvatilo koliko to vrijedi u obiteljsko-poslovnom dostavnjaku, sa ‘stotinom’ mogućnosti i pretinaca evo: tako je ubrzavao BMW 2002, 'ultimativni sportaš' s kraja 1960-ih i početka 1970-ih na našim cestama. 

Njegova je najveća brzina bila 176 km/h, a ova, ponavljamo, u usporedbi s njime, prostrana ‘kutija na kotačima’ praši 185 km/h. Ima dovoljno snage i momenta, zapravo i više od toga za normalnu vožnju, te je u gradu poletan, a razmjerno kratka prva tri stupnja omogućavaju lake pobjede na semaforskim startovima.

Na zavojitim prometnicama omogućava, za takav tip vozila, uvjerljivo i sigurno ‘peglanje zavoja’. A na autocesti lakoćom drži visok ritam (140 do 160 km/h). Aduti najsnažnije verzije PSA/Fordovog dizelaša 1.5 pokazuju se na pretjecajnoj traci, gdje Opelov kompaktni dostavnjak 'ne gubi dah'. I uz sve to, na testu smo prosječno trošili 5,9 litara. Znači da se lijepo može voziti s peticom.

Dakle, novi Combo, napravljen pod PSA-ovom ‘kapom’, nova je Opelova uzdanica i poželjna opcija. Cijena? Testni model stoji 177.248 kn. Omjer uloženo/dobivenog štima, ali, ako bi nas pitali, optimalan je izbor srednje motorizirani i opremljen dizelaš, za 150-ak tisuća kuna.


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V,  common-rail

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1499 ccm

Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm

Kompresija: 16,5:1

Snaga: 96 kW (130 KS) pri 3750/min

Moment: 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ruč., 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4403 x 1848 x 1880 mm

Međuosni razmak: 2785 mm

Cd: 0,32

Krug okretanja: 10,8/11,0 m

Masa/nosivost: 1465/625 kg

Prtljažnik: 597 - 2126 l

Spremnik: 53 l

EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 294 mm/diskovi 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/60 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 185 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Potrošnja (EU): 4,8/4,3/4,5 l/100 km

Na testu: 5,9 l/100 km

CO2: 119 g/km

CIJENE

Testni model: 177.248 kn

Osnovni benzinac: 143.115 kn - 1.2 Innovation

Osnovni dizelaš: 148.730 kn - 1.5 Turbo D 75 Selection


VRLINE I MANE

+ funkcionalnost i komfor

+ razmjerno velik

+ povoljna potrošnja

+ izvedba i oprema

- cijena testne verzije