2.3.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure, ružno pače postalo labud

Izvrsna transformacija nezgrapnog monovolumena u atraktivnog terenca, sa šminkerskom opremom i pogođenim dizelašem od 120 KS

Da vas netko pita kojem je modelu uvjerljivost kompromitirao nezgrapan dizajn, ne biste pogriješili pokazavši prvog Peugeota 3008, koji se proizvodio od 2008. do 2016. Svi vlasnici koje znamo (vrlo) su zadovoljni, ali... Crossoveri, kao 'automobilskija' evolucija SUV-a, postaju hit i 'kanibaliziraju' monovolumene, koji su od kraja 1990-ih do 2005. bili tražena roba. U toj strategiji novi 3008 ne mijenja samo prethodnika, nego i 4008, izvedenicu Mitsubishija ASX, poput Citroëna C4 Aircross. 

Njime se Francuzi osamostaljuju u razvoju crossovera, što je pametno. Na lijepe nove Peugeote već smo navikli, ali ovaj je poseban. Premda se sprijeda referira na 308 i 508, s uzdignutim LED farovima naglašava 'personality'. O ukusima se ne raspravlja, ali za tvrdnju '3008 najljepši crossover u klasi' itekako postoji utemeljenje. Dužinom 445 cm (+8) i međuosnim razmakom 267,5 cm (+6,2) osjetno je komforniji, a izvedba pruža 'dodir' premiuma.  Fluidna silueta (0,29), uz korektnih međuosnih 2675 mm, podiže dinamičnost. 

Dojam dobre funkcionalnosti i prostranosti zaokružuje prtljažnik obujma 520  do 1482 litara. Unutrašnjost, koja nudi naglašeni modernizam usmjeren na digitalni kokpit sa svim trendovskim gadgetima nije iznenađenje, koliko razigranost i privlačan stil kojim je sve posloženo. Materijali su kvalitetni, a i završna je obrada OK. Zbog toga je 3008 i pomalo šminkerski SUV, koji mudro nudi ono što trenutačno na europskom tržištu (a i svjetskom) prolazi.

Premda ovakav stil naginje i terencima, pogon je samo prednji, što je također mudar izbor. Tako se, naime, smanjuju masa i mehanički otpori, pa time potrošnja i emisija CO2 , a sve to omogućava nižu cijenu, a istodobno i bolje performanse. A za (polu) terenske uvjete, zadužena je dobra kontrola pogonskog proklizavanja, uz kvalitetne gume, što je sasvim dovoljno. Manjak 4x4 nadoknađuje Advanced Grip Control, sustav elektroničke blokade diferencijala i kontrole proklizavanja.

Premda je u startu bilo najavljeno da benzinci uopće neće stići, ipak je ponuđen turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.6 e-THP 165. Međutim, glavninu, praktički svu ponudu činit će turbodizelaši - 1.6 BlueHDi sa 100 i 120 KS te 2.0 BlueHDi sa 180 KS. Dizelaši 1.6 opremaju se ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Kod verzije sa 120 KS moguće je doplatiti automatski sa šest stupnjeva, koji je kod benzinca i najsnažnijeg dizelaša u serijskoj opremi.

Oprema je rangirana u četiri paketa: Access, Active, Allure i GT. Testna kombinacija sa srednjim dizelašem i trećim po redom paketom opreme izgleda kao optimalan izbor. Unaprijeđeni dizelaš 1.6 HDi, koji najvećih 120 KS daje pri samo 3500/min, lijepo potegne (11,9 s, 189 KS) i malo troši. Za uvjerljive performanse zaslužan je najveći moment od 300 Nm. Zbilja je osjećaj dobre motoriziranosti i snage 'pod nogama', čemu pomaže pristojan 6-stupanjski šaltung (donedavno to nije bila PSA-ova vrlina).

Ovaj 3008 je temperamentan u gradu, a zahvaljujući i povoljnoj aerodinamici dobro grabi i autocestom. Svemu pomaže čvrsto i sigurno podvozje, koje osigurava i snažno kočenje. To je to, pogotovo s poštenom baznom opremom, već sasvim dovoljnom, za 171.099 kn. A sa 100 KS, što je za normalne uvjete OK, cijena starta od 165.724 kn. To je to!

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1560 ccm

Provrt x hod: 75 x 88,3 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 3500/min

Moment: 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4447 x 1841 x 1624 mm

Međuosni razmak: 2675 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,9 m

Masa/nosivost: 1395/595 kg

Prtljažnik: 520 -1482 l

Spremnik: 53 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/65 R 17 (standardne 215/55 R 16)


PERFORMANSE 

Brzina: 189 km/h

0-100 km/h: 11,2 s

Potrošnja (EU): 4,9/3,9/4,3 l/100 km

Na testu: 5,8 l/100 km

CO2: 104 g/km


CIJENA 

Testni model: 219.423 kn (28.013 eura)

Osnovni benzinac u ponudi: 205.904 (27.454 eura) - 1.6 e-THP 165 EAT6 Active

Osnovni dizelaš: 165.724 kn (22.096 eura) - 1.6 BlueHDi 100 S&S Access 

+ dizajn i izvedba

+ oprema i komfor

+ performanse i potrošnja

- 4x4 nije u opciji





Mazda


Gulf

Tembo