Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 FAP, dobrodošla benzinska injekcija

Francuski crossover, povećana izvedenica Nassan Qashqaija, nakon lanjskog redizajna, u petu tržišnu godinu ulazi temperamentnim turbobenzincem obujma 1332 ccm, iz suradnje s Mercedes-Benzom, koji donosi poletnost (10,4 s, 203 km/h), uz potrošnju do osam litara…

Renault Kadjar početkom još početkom ove godine zategnuo je bore. Nedugo zatim, imali smo prilike upoznati ga na domaćoj prezentaciji.

Uz noviji dizajn prednjeg i zadnjeg branika, nova LED Pure Vision svjetla te zanimljivu plavu Iron Metalik boju, najveće se novosti kriju ispod poklopca motora. Dosadašnji 1.2 TCE benzinski motor zamijenjen je novim, snažnijim i ekonomičnijim 1.3 TCe sklopom koji se može pronaći u blizancu Qashqaiju i Meganeu. Dobra je to kombinacija motorizacije razvijena u suradnji s Daimlerom.

U odjelu dizajna, novi je izgled prednjeg i stražnjeg branika, dizajn aluminijskih naplataka koji dolaze u rasponu od 17 do 19 cola, a dostupne su i nove boje karoserije. Zahvaljujući LED svjetlima, vožnje je noću ugodnija i sigurnija.


Kadjar je s redizajnom dobio novi dizajn branika, a uz kratka i duga LED Pure Vision svjetla, maglenke su odsad također u LED tehnologiji… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kadjar je u unutrašnjosti također sazrio, ali koliko je uistinu zavodljiv. Kvalitetniji su materijali, zvučna izolacija je bolja, a novost su i drukčije kontrole klima-uređaja te veći ekran infotainment sustava.

Upravo on bi mogao biti i bolji jer zahtjeva određeni period privikavanja na njegove funkcije. Posebna Bose edicija krije i istoimeni audio sustav, što će ljubitelji kvalitetnijeg zvuka svakako cijeniti.

Praktičnost ovog SUV-a i dalje je na visokoj razini, pa će prtljažnik koji broji 527 litara lako ‘ugostiti’ sve što je potrebno za put četveročlane obitelji.

Ergonomija za vozačevim sjedištem je dobra, sve su tipke logično postavljene i vidljive, a ukupan dojam kvari tek ručica šest stupanjskog mjenjača koja bi mogla biti preciznija.

No, to se uz doplatu može promijeniti, aki se odlučite na EDC automatski mjenjač.

Materijali su otmjeniji no prije, sjedala su dovoljno udobna, a po noći posebno je efektno ambijentalno osvjetljenje u 12 boja ispod klima uređaja… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Potentnost motora otkriva se prvim pritiscima papučice gasa kada se lako otpušta svih 140 konjskih snaga dovoljnih da ovaj SUV do stotke pojuri za 10,4 sekunde. Na autocesti će hrabro gospodariti lijevom trakom do krajnjih 203 kilometara na sat. TCe motor inače je dovoljno elastičan u međuubrzanjima, iako se manjak obujma osjeti kada su u vozilu 4 osobe i prtljaga.

Nešto mirnije noge na gasu, prosječna se potrošnja kretala oko 8,2 litre, dok je motor zbog 240 Nm okretnog momenta dovoljno elastičan u međuubrzanjima što znači da pretjecanja čini lako i sigurno.

Udobnost je na visokoj razini zahvaljujući ovjesu koji dobro upija neravnine, dok se agresivniji pristup može tolerirati. No, u zavojima se, zbog visokog težišta, osjećaj zanošenja karoserije je ipak prisutan.

Po pitanju sigurnosti, Renault ni ovdje ne razočarava. Uz doplaćeni Paket Sigurnosti, vozač može uživati u svim blagodatima parking senzora u 360 stupnjeva, sustava aktivnog kočenja u nuždi te sustava nadzora mrtvog kuta.

Tu su i bočni parkirni senzori koji su se posebno pokazali efektnima na uskim parkirališnim mjestima. Bose paket opreme je dobro odmjeren i smatramo kako je odličan omjer ‘uloženo-dobiveno’.

Popis opreme sadrži Full LED svjetla, navigaciju, Bose audio sustav, 19-colne aluminijske naplatke, dvozonsku klimu, zatamnjena stražnja stakla…

Cijena od 193.966 kuna možda i ne djeluje puno, ali ni konkurencija ne traži puno više u tom rangu opreme i motorizacije.

Stoga se logičnim nameće pogled na bazne modele, manje zahtjevnijim korisnicima za 154.800 kuna. Kadjar će biti dovoljan i s osnovnim paketom opreme – Life.

(foto: Hrvoje Grguljaš)

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo